  • 21. Data: 2012-08-10 11:22:26
    Temat: Re: włączniki schodowe podwójne - warto?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > móc podzielić żarówki na dwie sekcje i włączać część lub całość. Włączniki
    > dałem w 3 różnych miejscach i będą to włączniki schodowe. Zakładając
    > nawet, że będą podwójne schodowe, to wydaje mi się, że będzie to dość
    > niewygodne rozwiązanie...

    > Chyba lepiej w tym przypadku zastosować przełącznik bistabilny i włączniki
    > dzwonkowe. Jedno naciśnięcie (w dowolnym włączniku) zapalałoby pierwszą
    > sekcję żarówek, kolejne naciśnięcie zapalałoby drugą sekcję a gasiłoby
    > pierwszą, kolejne zapalałoby obydwie sekcje, a kolejne gasiłoby wszystko.

    Mam żyrandol tak jak ty włączany z kilku miejsc i z dwiema grupami żarówek.
    Testowałem taki przekaźnik o jakim piszesz, ale jest bardzo niewygodny. Bo
    działa tak:
    OFF -> 1. cz. -> 2. cz. -> całość -> OFF i zależnie od tego czy świeci się
    pierwsza czy druga część to do wyłączenia lampy potrzeba dwóch albo trzech
    naciśnięć. Przez to nie można odruchowo szybko gasić światła, bo czasem jest
    tych pstryknięć za mało,m a czasem za dużo. Zamieniłem na podwójne przyciski
    dzwonkowe i dwa przekaźniki bistabilne po jednym dla każdej grupy żarówek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2012-08-10 11:55:16
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > jest tych pstryknięć za mało,m a czasem za dużo. Zamieniłem na podwójne
    > przyciski dzwonkowe i dwa przekaźniki bistabilne po jednym dla każdej

    No ale jak masz podwójny dzwonkowy, to aby wyłączyć światło musisz się
    zastanawiać czy kliknąć lewy czy też prawy przycisk, a może obydwa...
    Obawiam się, że do wyłączenia światła i tak trzeba kilku kliknięć...

  • 23. Data: 2012-08-10 12:05:35
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    brunet.wp <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    :

    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Światło w salonie włączane za pomocą czujek ruchu :) Już widzę, jak się
    > wszyscy łącznie ze mną wkurzają :)

    Wg mnie w salonie czujki odpadają z prostego powodu. Często do TV czy
    czytania stosujemy inne oświetlenie. Co wtedy? Łazimy i pstrykamy w
    łącznikach z czujką odpowiedni cykl? Kłopotliwe.... W wiatrołapiei innych
    pomieszczeniach z jednym źródłem światła jest to idealne rozwiązanie.

  • 24. Data: 2012-08-10 12:51:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" napisał w wiadomości grup

    > No ale jak masz podwójny dzwonkowy, to aby wyłączyć światło musisz się
    > zastanawiać czy kliknąć lewy czy też prawy przycisk, a może obydwa...
    > Obawiam się, że do wyłączenia światła i tak trzeba kilku kliknięć...

    Masz rację nie pomyślałem o tym. W ogólnym przypadku moje rozwiązanie nie
    zadziała. Ja mam szczególny przypadek: żarówki pogrupowane na prawe i lewe.
    I lewy przycisk obsługuje lewe, a prawy prawe.

    No to chyba rzeczywiście pozostaje Ci tylko ten przekaźnik czterostanowy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2012-08-10 14:18:02
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    brunet.wp <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał
    (a):

  • 26. Data: 2012-08-10 16:19:30
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Następna minus Hagera to awaria(topią się) przy podłączeniu szeregu
    > świetlówek. Grzeją się faktycznie niemiłosiernie i styki im się kleją. A z
    > rozdzielni hałas idzie spory.

    Ale jak przełączałeś stanem a ni impulsem to będą się grzały. Trzymałeś
    pociągnięty elektromagnes. Tam jest napisane 1 godzina maksymnalny czas
    podania napięcia sterującego.
    Świetlówki z indukcyjnym statecznikem faktycznie zepsują wszystko. garaż z
    wieloma takimi załatwi każde styki.
    Trzeba przewidzieć czym sie będzie sterowało.

  • 27. Data: 2012-08-10 16:20:48
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:k02f2t$gl5$1@usenet.news.interia.pl...

    > W salonie na przykład mam włączniki w 3 różnych miejscach (wyjście na
    > taras, wyjście do kuchni i wyjście do holu). Sterować tym za pomocą czujek
    > ruchu? Bez przesady...

    Zgadza się, to bez sensu :-) A jak czujka stanie sie mniej czuła to będziesz
    przed nią skakał jak małpa :-)

  • 28. Data: 2012-08-10 16:22:03
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:k02fap$h64$1@usenet.news.interia.pl...

    > Zaplanowałem sobie, że zrobię instalację oświetlenia "standardową" czyli
    > bez użycia przełączników bistabilnych. Aczkolwiek jest to bardzo ciekawy
    > pomysł i może w przyszłości zastosuję.

    Tylko, że puść osobno 3 żyły do żarówki i osobno 3 żyły przez wyłączniki.
    Będzie pole manewru.

  • 29. Data: 2012-08-10 16:25:06
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > jest tych pstryknięć za mało,m a czasem za dużo. Zamieniłem na podwójne
    > przyciski dzwonkowe i dwa przekaźniki bistabilne po jednym dla każdej

    Zgadza się. takie klikanie jest bez sensu. Trzeba kompromisu. Lekkie cykanie
    bistabilnych w rozdzielni kontra wygoda.

  • 30. Data: 2012-08-10 16:26:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2012-08-09 21:50, nur wrote:

    > A nie lepszy byłby taki krajowy?
    > http://www.fif.com.pl/38
    >
    > A jak ma być beznapięciowy to ZAMEL PBM-05
    > http://goo.gl/ype5A

    Ja mam u siebie Zamel PBM-01 od puszki do puszki i na lampę idzie tylko
    jeden przewód 3 zylowy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info