  • 21. Data: 2015-06-29 21:39:52
    Temat: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 21:24:26 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > To zależy, jak często ktoś kosi. Jak raz na miesiąc, jak ja, to
    > mulczowanie jest bez sensu. Jak ktoś lubi latać z kosiarką dwa razy w
    > tygodniu, to dlaczego nie?
    Bo tylko syf na teawniku pwstaje. Taki sfilowany dywanik.
    > Zupełnie się nie zgodzę. Ja mam pełno krzewów, drzew, klombów i innych
    > utrudnień i przy nich faktycznie bezpieczniej jest kosić bez napędu.
    > Natomiast niechętnie pchałbym kosiarkę kosząc 1500 mkw.
    > Napęd jest niepotrzebny, jak ma się do koszenia powierzchnię, jak
    > dywanik w gabinecie prezesa.
    Niby się nie zgadzasz a jednak zgadzasz- jak proste otwarte przestrzenie to z
    napędem, jak pełno drzew, krzewow czy innych ogrodowych wynalazkow to napęd tylko
    utrudnia

  • 22. Data: 2015-06-29 21:56:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-29 o 21:39, Kris pisze:
    > Niby się nie zgadzasz a jednak zgadzasz- jak proste otwarte przestrzenie to z
    napędem
    jak pełno drzew, krzewow czy innych ogrodowych wynalazkow to napęd
    tylko utrudnia
    Ale nie kupuję DWÓCH kosiarek: jednej do otwartych przestrzeni, a
    drugiej na ten kawałek, gdzie krzaczory i kwiatki.
    Kryterium wyboru kosiarki z napędem albo bez jest IMO wielkość
    powierzchni do koszenia a nie to, czy mam tam drzewka, czy nie.
    Jacek

  • 23. Data: 2015-06-29 22:10:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 21:56:17 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > Kryterium wyboru kosiarki z napędem albo bez jest IMO wielkość
    > powierzchni do koszenia a nie to, czy mam tam drzewka, czy nie.
    Się nie zgodze. Koszę raz na tydzień, czasami raz na dwa tygodnie 1200m2 u mamy.
    Pełno tam drzew, krzewów i innych przeszkód typu gril, huśtawka, ławka cz piła do
    drewwna. Mama ma kosiarkę chyba 58cm szerości z napędem ale zdecydowanie wolę kosić
    moją marketową chyba 50cm kosiarką bez napędu. Szybciej i przede wszystkim
    łatwiej\lżej. Więc areał to nie wszystko pezy wyborze kosiary.

  • 24. Data: 2015-06-29 22:18:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-06-29 o 18:27, Kris pisze:

    > -nie dopłacaj za mulczowanie bo to funkcja bez sensu
    > - jeśli masz proste przestrzenie to kup kosiarke z napędem, jwśli dużo krzewow
    drzew czy innych przeszkod do omijania to napęd tylko utrudnia robotę.

    Napęd na przednie koła nie utrudnia.

  • 25. Data: 2015-06-29 22:27:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 22:18:52 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > Napęd na przednie koła nie utrudnia.
    A tego nie wiem, nie testowałem

  • 26. Data: 2015-06-29 23:09:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-29 o 20:49, quent pisze:

    > Jest płasko, poza tymi skarpami z fotek.
    > Hecht ma kosiarki ze swoim silnikiem oraz modele z silnikiem BS.
    > Szkoda, że tak mało opinii w necie nt. tej marki.

    Bos sie uparl jak osiol na jakis budzetowy shit.
    Kupowanie takiej kosiarki jest bez sensu na dluzsza mete. Importer
    egzotycznych marek pojawia sie szybko i rownie szybko znika. Za dwa lata
    nie mozna noza kupic, obsady noza czy zwyklego kolka. Nie mowiac juz o
    tym, ze obudowa czesto jest z tak cienkiej blachy, ze od jezdzenia pod
    ciezarem silnika zaczyna sie wyginac i kola traca zbieznosc a po pieciu
    same odpadaja. Kup byle co ale markowego. To gwarantuje dostepnosc
    czesci w przyszlosci. Popatrz na kosiarki np. Stiga. W tym roku sa
    modele w nizszej cenie. Nieduza spokojnie kupisz ponizej tysiaca. Dobrym
    wyborem jest Viking, najmniejszy z plastikowa obudowa obecnie pewnie tez
    ok. tysiaca. Odradzam osobiscie silniki B&S o mocy od 5KM w gore.
    Prostowanie walu przy byle okazji w pakiecie. Do prostego trawnika,
    koszonego w miare regularnie spokojnie wystarczy najprostszy i
    niezawodny silnik B&S o mocy 3,5KM, a Twoj trawnik ze zdjec na taki wyglada.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2015-06-29 23:11:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-29 o 22:27, Kris pisze:

    > A tego nie wiem, nie testowałem

    Dobre jak kosz pusty. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2015-06-30 09:06:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-29 23:09, Maniek4 wrote:

    > Bos sie uparl jak osiol na jakis budzetowy shit.
    > Kupowanie takiej kosiarki jest bez sensu na dluzsza mete. Importer
    > egzotycznych marek pojawia sie szybko i rownie szybko znika.

    Ponoć to czeski producent.

    > do prostego trawnika,
    > koszonego w miare regularnie spokojnie wystarczy najprostszy i
    > niezawodny silnik B&S o mocy 3,5KM, a Twoj trawnik ze zdjec na taki
    > wyglada.

    Na tę chwilę mam 300m2 ale docelowo do koszenia będzie 500m2.

    Co z tych kosiarek (jedna strona) jest warte lub nie warte uwagi?
    http://www.skapiec.pl/cat/400/1.10.22.29.33.137,3.2,
    4.0,5.900-1550,7.8,8.1/sort/price

    Alko vs Stiga w zasadzie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2015-06-30 09:17:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-29 23:09, Maniek4 wrote:
    >Do prostego trawnika,
    > koszonego w miare regularnie spokojnie wystarczy najprostszy i
    > niezawodny silnik B&S o mocy 3,5KM, a Twoj trawnik ze zdjec na taki
    > wyglada.

    Ty z kolei ktoś zachwala silnik BS z jakiejś wyższej serii:
    http://www.ceneo.pl/27336657#tab=reviews

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2015-06-30 10:05:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-30 09:17, quent wrote:

    > Ty z kolei ktoś zachwala silnik BS z jakiejś wyższej serii:
    > http://www.ceneo.pl/27336657#tab=reviews

    Tyle, że on ma 2,27 kW - dla 51cm średnicy to nie za mało?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info