  • 11. Data: 2015-06-29 16:08:20
    Temat: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-29 o 16:02, Dawid pisze:

    > czyli dalej chodzi o brak pompy, bo bez niej na skarpie smarowania brak
    > lub olej zaleje komorę spalania

    A co pompa pomoze na zalanie komory?

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2015-06-29 16:08:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nie chodzi o brak pompy oleju tylko o ryzyko dostania sie oleju nad tlok
    > do komory spalania. Ograniczenie wg. wiekszosci producentow to przechyl
    > bodaj 30 stopni w kierunku cylindra.

    "Pompa oleju" - o której Dawid pisał, to układ tzw. "suchej miski
    olejowej". Kosiarką z takim silnikiem można kosić nawet ściany ;)
    Układ stosowany niekiedy w samochodach, i to nie tylko terenowych.

    Natomiast "dostanie się oleju nad tłok" - jaka możliwość przy silniku
    4-suwowym? Od góry, przez uszczelniacze? Nie bardzo. Od dołu, olej
    rozbryzgowy? Raczej niemożliwe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2015-06-29 16:19:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 16:08:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > "Pompa oleju" - o której Dawid pisał, to układ tzw. "suchej miski
    > olejowej". Kosiarką z takim silnikiem można kosić nawet ściany ;)
    > Układ stosowany niekiedy w samochodach, i to nie tylko terenowych.

    o to to -mialem tak w moturze :-)

    b.

  • 14. Data: 2015-06-29 16:50:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-06-29 o 16:08, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast "dostanie się oleju nad tłok" - jaka możliwość przy silniku
    > 4-suwowym? Od góry, przez uszczelniacze? Nie bardzo. Od dołu, olej

    Pisalem szybko by zwrocic uwage na pewne sprawy, ale jak widac nie
    wystarczy. :-)
    W skrocie nie spotkalem sie z silnikiem do kosiarki o wlasciwosciach
    jakich piszesz. Moze po prostu czegos nie wiem, ale wydaje mi sie, ze
    pojechales z ta sciana nieco na wyrost. Silnik Kawasaki o ktorym jest
    mowa w standardowej wersji jest mi znany i z cala pewnoscia nie ma
    suchej misy. Max przechyl to bodaj 20 stopni, wiec nie rozwiazuje
    problemu koszenia skarp. Do koszenia skarp stosuje sie silniki
    dwusuwowe, lub kosy spalinowe. A olej dostaje sie rurka i zalewa tlumik
    i gaznik, czasem moze byc zassany przewaznie w silnikach dolnozaworowych
    ktorych jest wiecej. Problemem glownie jest smarowanie silnika, ktore
    odbywa sie pompa rozbryzgowa. Na wiecej nie mam czasu, doktoryzujcie sie
    Panowie dalej, choc prosciej poszukac instrukcji obslugi konkretnych
    silnikow.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2015-06-29 18:15:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-29 o 15:28, quent pisze:
    > Właśnie w tym rzecz, że najwięszy wybór w niskich cenach jest tych
    > kosiarek, które są bez pompy oleju i ciekaw byłem, czy moje "skarpy" są
    > dla nich problemem.
    Piszę, jako użytkownik trawnika z podobnym, jak u Ciebie nachyleniem,
    ale tylko niedużej powierzchni (reszta płaska). Zarówno kosiarki z
    silnikami Briggs&Stratton, jak i Hondy u mnie pracują bez problemu. W
    tej chwili mam już czwartą kosiarkę, ale żadna mi nie padła z powodu
    silnika.
    Przejeżdżam nachylony kawałek jadąc albo z górki, albo pod górkę - nigdy
    nie jadę "po trawersie". Nawet, jakby silnik miał te kilka sekund mało
    oleju, to nic złego mu się nie dzieje.
    Jacek

  • 16. Data: 2015-06-29 18:27:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 15:27:02 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    > dla nich problemem.
    >
    > Na oku mam któregoś z tańszych Hecht-ów:
    154262P1-1072856P4-994274;018P112142D-2.htm

    > W granicach 800-1200zł.
    > Co sądzicie o tej marce?
    O marce się nie wypowiem bo nie znam ale takie luxźne uwagi:
    -nie dopłacaj za mulczowanie bo to funkcja bez sensu
    - jeśli masz proste przestrzenie to kup kosiarke z napędem, jwśli dużo krzewow drzew
    czy innych przeszkod do omijania to napęd tylko utrudnia robotę.

  • 17. Data: 2015-06-29 20:46:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-29 18:15, Jacek wrote:
> [...]
    > Przejeżdżam nachylony kawałek jadąc albo z górki, albo pod górkę - nigdy
    > nie jadę "po trawersie". Nawet, jakby silnik miał te kilka sekund mało

    A tak z technicznego punktu widzenia - lepiej kosić pod górkę czy z górki?
    Pamiętam, że jak zakładałem trawnik 2 miesiące temu to po całości
    jechałem glebogryzarką spalinową i te skarpy brałem_od_dołu... a jak raz
    wziąłem_od_góry to mi zgasła ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2015-06-29 20:49:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-06-29 18:27, Kris wrote:
> [...]
    drzew czy innych przeszkod do omijania to napęd tylko utrudnia robotę.

    Jest płasko, poza tymi skarpami z fotek.
    Hecht ma kosiarki ze swoim silnikiem oraz modele z silnikiem BS.
    Szkoda, że tak mało opinii w necie nt. tej marki.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2015-06-29 21:18:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-29 o 20:46, quent pisze:
    > jechałem glebogryzarką spalinową i te skarpy brałem_od_dołu... a jak raz
    > wziąłem_od_góry to mi zgasła ;-)
    Zgasła, bo było malo paliwa i przelało się w "niewłaściwy" koniec
    zbiornika. IMO w przypadku glebogryzarki jest to zupełnie obojętne, czy
    jedziemy z górki, czy pod górkę. Silnik ma tam oś obrotu poziomo -
    inaczej, niż w kosiarce i pochyły przód/tył nic mu nie robią.
    W kosiarce trzeba by znać konstrukcję silnika, aby ocenić, w którą
    stronę można go pochylać, a w którą nie za bardzo.
    Moja Honda ma bagnet od oleju po prawej stronie i jakbym ją pochylił
    prawą stroną w dół, to pokaże zawyżony poziom, a jak pochylić w lewo -
    to za niski. Przy pochylaniu przód/tył nie sprawdzałem.
    Jacek

  • 20. Data: 2015-06-29 21:24:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-06-29 o 18:27, Kris pisze:
    > -nie dopłacaj za mulczowanie bo to funkcja bez sensu
    To zależy, jak często ktoś kosi. Jak raz na miesiąc, jak ja, to
    mulczowanie jest bez sensu. Jak ktoś lubi latać z kosiarką dwa razy w
    tygodniu, to dlaczego nie?
    > - jeśli masz proste przestrzenie to kup kosiarke z napędem, jwśli dużo krzewow
    > drzew czy innych przeszkod do omijania to napęd tylko utrudnia robotę.
    Zupełnie się nie zgodzę. Ja mam pełno krzewów, drzew, klombów i innych
    utrudnień i przy nich faktycznie bezpieczniej jest kosić bez napędu.
    Natomiast niechętnie pchałbym kosiarkę kosząc 1500 mkw.
    Napęd jest niepotrzebny, jak ma się do koszenia powierzchnię, jak
    dywanik w gabinecie prezesa.
    Jacek