  • 1. Data: 2010-03-17 13:17:22
    Temat: wycena instalacji odgromowej
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Witam!

    Czy wykonanie instalacji odgromowej
    na domek z zdjęcia:
    http://tnij.org/domekee

    fotka z tyłu
    http://tnij.org/doodmektyl

    cena 2900zł brutto to dużo ?

    oryginalny projekt, moj jest bez garazu z boku, za to z tyłu taras,
    który, wydaje mi się, że nie potrzebuje odgromienia.
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-groszku
    -3/m436641b1d91ea

    pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2010-03-17 15:10:05
    Temat: Re: wycena instalacji odgromowej
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
    > Witam!

    Zostaw ten odgrom.

    Masz źle wymurowane ściany szczytowe i szczyty lukarn. Są za wysoko i
    zapewne ci przemarzają szczyty na styku skosu i ścianki szczytowej.
    Przynajmniej fragmenty ścian są bardzo zimne i gdzieniegdzie zacznie ci sie
    odspajać akryl na łączeniu skosu i ścianu lub sufitu i ściany, zacznie pękać
    po czym zacznie wiać. Szybko to obetnij piłą i wsadź tam 20cm styropianu od
    góry. jeszcze nie jest za późno.

    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090403018.html
    http://www.baborow.com/dzialka/dachfoliowanie2009033
    1.html
    http://www.baborow.com/dzialka/dachfoliowanie2009033
    1001.html
    http://www.baborow.com/dzialka/taras2009032300820090
    324001.html
    http://www.baborow.com/dzialka/taras20090323008244ta
    ras2009032300820090324002.html

  • 3. Data: 2010-03-17 16:47:11
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Na początku myślałem, że kiki nieco przesadzasz z tymi
    szczytami... ale faktycznie - ten błąd jest nagminny !

    Mnóstwo domów ma szczyty wymurowane pod same deski dachu.

    Czy to nie powinno być jakiś określone w projekcie domu ?

    Pozdrawiam serdecznie i nie ustawaj w tej walce !

    Na pewno wiele osób będzie Ci wdzięcznych płacąc niższe
    rachunki przez kolejne zimy :)

    Aleksander.

  • 4. Data: 2010-03-17 20:11:45
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > cena 2900zł brutto to dużo ?

    moim zdaniem to dużo, mój dom jest inny, ale dach podobnie dwuspadowy,
    bez zbytnich komplikacji, wycena materiałów niecałe 1000 PLN,
    robocizna miała być we własnym zakresie, bo w sumie to żadna
    filozofia, ot... przymocowanie kawałka druta :-), ważne jest
    prawidłowe zaprojektowanie instalacji, a to dla fachowca też nic
    trudnego przy takim domu, ale w sumie (też za poradą fachowca)
    zrezygnowałem z piorunochronu...
    BTW widzę, że masz antenę umocowaną na kominie, po pierwsze: będziesz
    miał utrudniony do niej dostęp, po drugie: szybko ci zardzewieje od
    spalin (szczególnie gazowych), po trzecie: będzie się ruszała na
    wietrze zakłócając sygnał, po czwarte: z tego co widzę, wystaje sporo
    ponad dach, więc cała twoja instalacja odgromowa będzie tylko
    kosztowną ozdobą... :-(, lepszym dla niej miejscem byłaby ściana
    szczytowa jednej z lukarn, ta od strony odbieranego sygnału

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-03-17 21:40:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Na początku myślałem, że kiki nieco przesadzasz z tymi
    > szczytami... ale faktycznie - ten błąd jest nagminny !

    Autor tego postu też tak pomyśli ... ale zrozumie za 2 lata :-)

  • 6. Data: 2010-03-17 22:55:44
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > Autor tego postu też tak pomyśli ... ale zrozumie za 2 lata :-)

    pogryzlo Cie cos?

    a.

  • 7. Data: 2010-03-18 07:17:17
    Temat: Re:[OT] wycena instalacji odgromowej
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Czy wykonanie instalacji odgromowej
    > na domek z zdjęcia:
    > http://tnij.org/domekee
    >
    > fotka z tyłu
    > http://tnij.org/doodmektyl
    >
    > cena 2900zł brutto to dużo ?

    to nie jest odpowiedz na Twoje pytanie, ale
    jest uzasadnienie zakladania odgromu na twoim domu?
    Mozna budowac bunkier ktory przezyje 150lat mozna
    zakladac roznego rodzaju instalacje itd.
    Mozesz zaprojektowac swoj dom aby w pewnym stopniu byl
    odporny na trzesienia ziemi (słabsze) - tylko po co skoro w naszej
    strefie nie ma trzesien ziemi a te co sie pojawiaja sa tak nikle
    ze nawet niewykrywalne przyrzadami.

    Wszystko musi miec uzasadnienie zarowno ekonomiczne
    jak i sensu robienia tego. Na wiekszosci domow instalacje
    odgromowe nie maja wiekszego uzasadnienia, chyba ze Twoj
    jest najwyzszy w okolicy, jedyny w okolicy i nie ma zadnych drzew.
    Sa pewne wspolczynniki ktore mozna wyliczyc czy to ma
    w Twoim przypadku jakikolwiek sens.
    Mozesz poczytac np. tutaj:
    http://ochrona.net.pl/. Chyba tutaj wlasnie znajdziesz dokument
    umozliwiajacy okreslenie zasadnosci inst. odgromowej.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2010-03-18 08:08:38
    Temat: Re: Re:[OT] wycena instalacji odgromowej
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > to nie jest odpowiedz na Twoje pytanie, ale
    > jest uzasadnienie zakladania odgromu na twoim domu?

    Dokładnie - prawdopodobnie tą kwote to lepiej zainwestowac w lepsze warunki
    ubezpieczenia domu (przepięcia - sprzęt,roboty instalatorskie) i/lub w
    odpowiedni osprzęt rozdzielni pozwalający pewne sprawy ograniczyć i
    zabezpieczyc instalacje.

    U mnie na wsi jak wogole burza cos zrobi to najczesciej piorun trafi w jakie
    drzewo czy słup elektryczny - a straty w domach pochodza nie od braku
    ogromienia tylko od przejscia impulsu po kablach tele lub energetycznych.

    Jesli wiec nie ma przeslanek terenowych ani wymogow prawnych - lepiej isc
    inna droga ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2010-03-18 08:22:34
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Jesli wiec nie ma przeslanek terenowych ani wymogow prawnych - lepiej isc
    > inna droga ;)

    Powiem wiecej zle wykonana instalacja odgromowa, narobi
    wiecj szkody niz pozytku.
    Wiele rzyczy mozna wykonac samodzielnie bez filozofowania
    ale ja akurat jestem powiedzmy dosc blisko tej branzy - z prundami
    mam do czynienia ;-) - i powiem jedno sam bym sobie pomimo
    wszystko tego nie zakladal. Tu trzeba sie znac, miec duze
    doswiadczenie w rozplywie pradu piorunowego, ktory niestety nie
    rozplywa sie w tak oczywisty sposob jak w niskonapieciowych
    obwodach.
    Jezeli porobisz petle, pozaginasz zwody piorunochronu nie w tych
    miejscach, wtedy zostana w Twojej instalacji wyindukowane tak potezne
    prady w momencie uderzenia, ze instalacja elektryczna moze wprost
    wybuchnac ze scian.
    Do projektu piorunochronu juz bez ironii trzeba docentow a nie
    srednio wyksztalconego inzyniera.
    To jest temat bardzo skomplikowany i o ile do projektu instalacji
    elektrycznej wystarczy zwykly "Henio", ktory sie zna na rzeczy
    o tyle do piorunochronu obawiam sie ze nie.....

    Pzdr
    Darek

  • 10. Data: 2010-03-18 11:14:19
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    > Autor tego postu też tak pomyśli ... ale zrozumie za 2 lata :-)

    Witam

    Po wsze czasy będę chwalił imię Kikiego.
    Byłem na etapie budowy szczytów gdy na grupie pierwszy raz zaistniał wątek ich
    ocieplenia.
    Wcześniej nie miałem bladego że należy tak zrobić.
    Murarz potwierdził że "tak należałoby zrobić zgodnie ze sztuką budowlaną, ale
    nikt tego nie robi".
    Więc zarządziłem " to właśnie tak proszę zrobić".
    Ręce mu opadły i stwierdził "po ch... j ja to powiedziałem" , ale grzecznie
    zrobił.
    Dzięki Kikiemu szczyty ścian mam ocieplone styropianem 10 cm, a szczeliny
    dodatkowo zapiankowane.

    Lista osób które mają wkład w szerzeniu wiedzy i prawidłowych technologii jest
    dłuuuuuuuga i nie sposób wszystkich wymienić z imienia.
    Ta grupa jest skarbnicą wiedzy i pozdrawiam wszystkich tu piszących.
    Amen.

    Jarek