  • 11. Data: 2010-03-18 11:58:22
    Temat: Re: [OT] wycena instalacji odgromowej
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Darek pisze:

    > To jest temat bardzo skomplikowany i o ile do projektu instalacji
    > elektrycznej wystarczy zwykly "Henio", ktory sie zna na rzeczy
    > o tyle do piorunochronu obawiam sie ze nie.....

    No dobra...

    Noszę się z zamiarem zrobienia instalacji odgromowej - ładują tu pierony
    wiela wlyzie, a ja pracuję na wysokich technologiach.
    Skąd mam zatem wiedzieć, czy takie coś jak instalacja odgromowa jest mi
    potrzebne, gdzie mam zasięgnąć takiej informacji, skąd wziąć projekt -
    kto konkretnie mi może coś takiego zaprojektować i wykonać?

    Okolica... dolina górska, miejsce budowy, to stok zbocza w pobliżu kilka
    drzew, ale niezbyt wysokich - odległość od domu jakieś 15 - 20 m. Dom
    jednak będzie, jak na moje oko co najmniej równy z najwyższym drzewem.
    Czy robić w końcu tą odgromówkę, czy sobie odpuścić, a zainteresować się
    zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi najwyższych poziomów?

    pozdr.
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-03-18 12:30:52
    Temat: Re: wycena instalacji odgromowej
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Masz źle wymurowane ściany szczytowe i szczyty lukarn. Są za wysoko i
    > zapewne ci przemarzają szczyty na styku skosu i ścianki szczytowej.
    > Przynajmniej fragmenty ścian są bardzo zimne i gdzieniegdzie zacznie ci
    > sie odspajać akryl na łączeniu skosu i ścianu lub sufitu i ściany, zacznie
    > pękać po czym zacznie wiać. Szybko to obetnij piłą i wsadź tam 20cm
    > styropianu od góry. jeszcze nie jest za późno.

    Nie wiem czy dobrze myślę, nie jestem fachowcem

    Dach juz jest położony.

    Chodzi Ci o ścianę szczytową, miejsce gdzie tynk położył "fachowiec".?

    zeby to ściąc i tam włożyć sytropian?
    na dom przyjdzi ejeszcze styropian, pod podbitka jest włożony już
    strych nie będzie grzany

  • 13. Data: 2010-03-18 12:39:02
    Temat: Re: Re:[OT] wycena instalacji odgromowej
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Wszystko musi miec uzasadnienie zarowno ekonomiczne
    > jak i sensu robienia tego. Na wiekszosci domow instalacje
    > odgromowe nie maja wiekszego uzasadnienia, chyba ze Twoj
    > jest najwyzszy w okolicy, jedyny w okolicy i nie ma zadnych drzew.
    > Sa pewne wspolczynniki ktore mozna wyliczyc czy to ma
    > w Twoim przypadku jakikolwiek sens.
    > Mozesz poczytac np. tutaj:

    w zełszym roku spalił się dach domku niedaleko mojego, odemnie 300m jest
    wieża kościelna moj
    dom jest jednym z wyższych, jednak 100m od mojego jest jeden moze z 2m
    wyższy.

    czy jest sens nie wiem,
    ale w moim miejsce jednego roku 2 domy spłonęły
    dlaczego? nie wiem, ale dachy poszły z dymem

  • 14. Data: 2010-03-18 13:10:00
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > ale w moim miejsce jednego roku 2 domy spłonęły
    > dlaczego? nie wiem, ale dachy poszły z dymem

    A nie byly czasem "do remontu" ? ;)

    Masz fachowca ktory ci to wycenil - pogadaj z nim, dowiedz sie jakie widzi
    za i przeciw posiadania
    instalacji akurat na tym budynku, jak to dokladnie zrealizuje itp etc - za
    taka kase to sie moze i chlop zna na rzeczy - a chetnie bym przeczytal ;)

    Tobie ta wiedza i opinia jest po to bys poszedl potem do drugiego fachowca i
    poprosil o jego opinie i wycene . Poczytaj tez materialy na sieci.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 15. Data: 2010-03-18 13:21:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > ale w moim miejsce jednego roku 2 domy spłonęły
    > dlaczego? nie wiem, ale dachy poszły z dymem

    Od uderzenia pioruna?

    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-03-18 13:50:52
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Od uderzenia pioruna?

    http://www.youtube.com/watch?v=b_Ds0MWZsaI

    http://wiadomosci.wp.pl/gid,11119618,title,Piorun-zn
    iszczyl-dom---zobacz-zdjecia,galeria.html?ticaid=19d
    47&_ticrsn=5

    dwa były w jednym roku takie przypadki w jednym miescie
    przypadek :)
    prawdopodobnieństwo trafienia jak w totolotka
    ale jest

    ponc ten domek byl blisko kościoła wysokiego

  • 17. Data: 2010-03-18 14:16:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawdopodobnieństwo trafienia jak w totolotka
    > ale jest
    >
    > ponc ten domek byl blisko kościoła wysokiego

    Jeśli to w Twojje okolicy były dwa przy[padki pozaru iod pioruna to zapewne
    instalacja ogromowa jest potrzebna.
    Ale tu niech sie fachowcy wypowiedzą. Zdziwiony byłem bo ja w mojej okolicy
    nie słyszałem od kilku lat o przypadku pozaru od uderzenia pioruna.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-03-18 14:25:30
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > zeby to ściąc i tam włożyć sytropian?
    > na dom przyjdzi ejeszcze styropian, pod podbitka jest włożony już

    od góry. Powiem ci obrazowo. Jakbyś uszył sobie kurtkę puchową ale zostawił
    na ramionach wolne przestrzenie. Zimno będzie wnikać pionowo w ścianę od
    góry i rozejdzie ci sie po ścianach. Jak obmacasz dookoła tej lukarny czy
    ściany szczytowej od murłaty w górę to bedzie zimno. Kilowaty traconej mocy.

  • 19. Data: 2010-03-18 14:31:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    > zeby to ściąc i tam włożyć sytropian?
    > na dom przyjdzi ejeszcze styropian, pod podbitka jest włożony już
    > strych nie będzie grzany

    Więc zdemontuj podbitkę, weź tarczę do cięcia i z rusztowania zetnij 15-20
    cm muru tak jak lecą _WSZYSTKIE_ skosy od zewnątrz. Mur nie może dochodzić
    pod samą dachówkę ani deskowanie. Ocieplenie idzie po ścianie do góry i na
    górze się zawija na mur. A od wewnątrz łączy się z ociepleniem skosów.
    Zrób to teraz, bo później będziesz płakał. Tam ci wyrośnie grzyb.

  • 20. Data: 2010-03-18 14:33:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jarek M." <w...@w...pl> wrote in message

    > Witam
    >
    > Po wsze czasy będę chwalił imię Kikiego.
    > Byłem na etapie budowy szczytów gdy na grupie pierwszy raz zaistniał wątek
    > ich ocieplenia.

    Zaistniał, bo mi grzyb wyszedł w narożnej garderobie :-)
    Dopiero tej jesieni załatwiłem sprawę definitywnie. był problem i szczytów i
    ocieplenia od środka. Wszystko było źle.
    Zanosi się, że wszystkie skosy od środka bedę musiał zrobic od nowa.