  • 11. Data: 2014-01-29 00:34:24
    Temat: Re: wyciszenie jarzeniówek
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    . Generują impulsy wysokiego napięcia powyżej 1.000V.
    ~ sorry za czkawkę,

  • 12. Data: 2014-01-29 09:11:09
    Od: "g." <n...@s...pl>

    > taki hint: W akwarium, gdzie miałem mało miejsca, świetlowki (18W) lataja
    > na
    > bebechach ze zwykłej żarówki-swietlówki. Rozebrałem, wyjałem okrągły
    > środek
    > i podlutowałem na 4 styki kable do zwykłych (liniowych) świetlówek. Tylko
    > dałem środki ze starych świetówek ok. 20-22W do liniowych 18W.

    Takie coś można zrobić jak moce świetlówek są dopasowane i jak pierwotna
    kompaktówka była palona na zimno.
    Świetlówki kompaktowe mają delikatniejsze skrętki i wymagają mniejszego
    prądu podgrzewającego. Ten prąd podgrzewający skrętki dla świetlówki
    liniowej jest za mały. Powinien on wynosić ok. 1,5 prądu normalnej pracy.
    Co ciekawe, na tym "okrągłym środku", jak dokładnie obejrzysz to znajdziesz
    pomiędzy wyjściami na skrętki ścieżki i miejsce na dolutowanie elementu
    odpowiedzialnego za ciepły start. Jest to kondensator wysokonapięciowy.
    Pojemności nie podaję bo jest różna dla różnych świetlówek i zaleczy od
    mocy świetlówki i częstotliwości pracy.
    Rezygnacja z tak ważnego elementu za tak niewielkie pieniądze zrównuje
    kompaktówkę ze zwykłą żarówką bo czas pracy jest taki sam.
    Ale wg dyrektywy interes musi się kręcić a klient kupować, kupować, kupować,
    g.

  • 13. Data: 2014-01-29 09:33:54
    Od: w...@g...com

> [...]
    > Rezygnacja z tak ważnego elementu za tak niewielkie pieniądze zrównuje
    > kompaktówkę ze zwykłą żarówką bo czas pracy jest taki sam.

    No to jak dobrać taki kondensator (dokupić i dolutować), żeby pasował ?

    pzdr
    Bogdan

  • 14. Data: 2014-01-29 10:32:52
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > kompaktówkę ze zwykłą żarówką bo czas pracy jest taki sam.

    No to jak dobrać taki kondensator (dokupić i dolutować), żeby pasował ?

    To wysokonapięciowy kondensator o napięciu pracy (jak odczytywałem
    na świetlówkach które ja rozbieralem) 1.200V. Taki mały zielony.
    Były to pojedyncze nano (około 1,2 do 3,3 nF). Takie wartości są też na
    dostępnych w sieci schematach kompaktówek.
    Co ciekawe to najczęściej padający element w świetlówkach które
    kiedyś przyszło mi naprawiać.
    Wpisz w gugle "świetlówki kompaktowe schemat" i przełącz na szukanie
    grafiki.

    Postuluję, żeby eksperymentować tylko ze świetlówkami co mają taką
    opcję przewidzianą to znaczy, że jest na płytce miejsce na taki element.
    Takie świetlówki mają przestrajaną czestotliwość pracy czyli mają
    układowo zaprojektowany cykl grzania katod.
    Full wypas to układy z elementem termicznym w układzie podgrzewania.
    g.