  • 11. Data: 2015-04-15 10:14:00
    Temat: Re: wylewanie wieńca na ścianie szczytowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:71740009-33c7-469f-9580-9add44f85401@go
    oglegroups.com...

    > Ale co Ty piszesz za glupoty :-) U mnie na takiej scianie z pustaka 25cm
    > (nad nia wieniec i strop) trzyma sie dach wazacy tone (wysuniety na 3m).
    > Gdyby bylo jak piszesz juz dawno bylbym bez sciany. A gdzie tam oparcie
    > sie
    > dziecka.

    Czytałeś cały wątek? O tym dziecku to był żart - pisałem o sytuacji gdy
    wzmocnienie ściany szczytowej jest konieczne - i jest to np. halny. A to że
    wzmocnienie ma największy sens w połowie wysokości to chyba żadna tajemnica?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2015-04-16 09:10:07
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.04.2015 o 10:14, Ergie pisze:
> [...]
    > wzmocnienie ściany szczytowej jest konieczne - i jest to np. halny. A to
    > że wzmocnienie ma największy sens w połowie wysokości to chyba żadna

    dla uściślenia, mówimy mniejwięcej o takiej sytuacji:
    https://lh5.googleusercontent.com/-O0NyhSW0FG4/T4LMJ
    mr8cUI/AAAAAAAAADc/cWj6Yf0Sg0w/s800/aP1150523.jpg
    wersja skrócona:
    http://tiny.pl/xhl76
    //to nie jest moja budowa

    i dla wspomnienia, w projekcie nie ma żadnych żelbetowych elementów w
    ścianie szczytowej(poza nadprożem).

  • 13. Data: 2015-04-16 13:03:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > https://lh5.googleusercontent.com/-O0NyhSW0FG4/T4LMJ
    mr8cUI/AAAAAAAAADc/cWj6Yf0Sg0w/s800/aP1150523.jpg

    No jak tak to już lepiej - myślałem że chcesz iść tym żelbetem w górę aż do
    szczytu. Ale nawet w tym przypadku co na zdjęciu jakby zamiast po skosie
    zrobić słupki żelbetowe w dół do wieńca i poziome łączniki z wieńcem po
    bokach (pod murłatą) to ściana byłaby sztywniejsza.

    Pozdrawiam
    Ergie