  • 31. Data: 2019-01-13 11:03:25
    Temat: Re: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2019 10:13:48 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > Samopoziomująca jako posadzka w piwnicy? - kto bogatemu zabroni :-)
    > Technicznie chyba niewykonalne, są samopoziomujące, które mogą mieć
    > grubość posadzki?

    nie ma takich, kogutek idee ma dobrą , ale w technikaliach sie nie zdoktoryzował.
    Nikt mu nie powiedzial ze wylewki samopoziomujace są drogie i na dodatek
    cienkowarstwowe.

    b.

  • 32. Data: 2019-01-13 11:40:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Jeszcze wpadł mi do głowy pewien sposób wyznaczania poziomu kołków za pomocą
    > poziomicy laserowej, wbijam w linii prostej kołki, pierwszy ustawiam na
    > wysokości progu, potem puszczam poziomy laser w linii kołków na wysokości
    > pierwszego kołka i następnie pozostałe kołki dobijam do linii lasera, bardzo
    > proste i praktyczne.

    Znaczy - ja wiem o co chodzi.Kupiłeś poziomnicę laserową i chcesz sprawdzić,
    czy działa w praktyce.Też tak robiłem- sąsiad miał.
    Druga rzecz- jaka ta piwnica duża.Jak pod halą sportową, to faktycznie
    warto.Onegdaj niwelatorem ostawialiśmy poziom terenu.Dokładnie było.
    A póżniej przyszła powódż i sprawdziła pomiary geodety, choć trzeba było się
    taplać w woderach.Były różnice, choć niewielkie...
    Natomiast przy domowym użytku nie ma co cudować.Wystarczy łata i poziomnica
    i zrobisz wszystko, łącznie z sprawdzeniem grubości posadzki.
    Albo-zamiast na poziomnicę wydaj na robotników.Tylko ich też trzeba sprawdzać!
    Pozdro.abomito

  • 33. Data: 2019-01-13 12:35:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Jan 2019 20:36:25 +0100, Adam

    > Kurna, poziomica wężowa elektroniczna? To pewnie działa na czujniku
    > ciśnienia? czego to ludzie nie wymyślą:)

    Nie wiem jak działa, bo mnie to gucio interesuje ogólnie. Wiem że jakieś 30
    sek. po ustawieniu walizki w mgnieniu oka był w stanie podać poziom
    chudziaka co do milimetra w dowolnym punkcie gdzie przyłożył "miarkę".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-01-13 15:57:54
    Od: ń <k...@t...sie>

    Posadzki samopoziomujące też istnieją (interesowałem się kiedyś Deiterman), ale
    generalnie to cenowo niezbyt się opłacają.

    -----
    > co to jest wylewka samopoziomująca, w jakim celu się ją wykonuje i dlaczego nie
    zastąpi posadzki.

  • 35. Data: 2019-01-13 16:01:55
    Od: ń <k...@t...sie>

    Używał ktoś z Was łaty wibrującej?

    -----

  • 36. Data: 2019-01-13 19:02:35
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Uzytkownik" napisał
    > "Laser" stawiasz na czym chcesz (na statywie, na podłodze, na krześle
    > itd.) Bierzesz do ręki kawałek patyka. Przymierzasz go w miejscu
    > odniesienia. Koniec patyka na dotykać Twojej przyszłej powierzchni
    > posadzki. Zaznaczasz ślad lasera na patyku.

    I na metoda będzie dla mnie najlepsza.

    > Nie muszę Ci chyba zwracać uwagi, że posadzki się nie leje tylko
    > rozkłada - ona ma być pół sucha, w żadnym wypadku płynna.

    Możesz wyjaśnić o co chodzi z tą pół suchą zaprawą na posadzkę?

    > Fachowcy nie potrzebują laserów. Aby dobrze wypoziomować posadzkę
    > wystarczy im długa łata z poziomicą.

    Z fachowcami to bywa tak że co by im nie wystarczyło, to jeszcze nigdy nie
    widziałem prostej posadzki, zresztą moja też może byc w miarę prosta.

  • 37. Data: 2019-01-13 19:12:56
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    abomito napisał:
> [...]
    > i poziomnica i zrobisz wszystko, łącznie z sprawdzeniem grubości posadzki.
    > Albo-zamiast na poziomnicę wydaj na robotników.Tylko ich też trzeba

    To za mała robota na fachowca, natomiast dopiero się głowię co tu kupić i
    chyba będzie to poziomica laserowa, zresztą co by nie kupić to cena podobna.

    Odnośnie hali sportowej, to światło nie rozchodzi się po lini prostej,
    dlatego wszelkie poziomice laserowe i niwelatory optyczne mają chyba
    ograniczenia do 100m, dalej pomiar jest niedokładny.
    A potem wielkie zdziwienie ze dwa odcinki mostu, czy drogi się mijają,
    zamiast złączyć w jedną całość.

  • 38. Data: 2019-01-13 22:15:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2019 20:16:33 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > To za mała robota na fachowca, natomiast dopiero się głowię co tu kupić i
    > chyba będzie to poziomica laserowa,

    Żartujesz chyba
    Poziomicę laserowa do piwnicy?
    Do najbliższego składu idź i ku sztangę rurek półcalowych
    Zapłacisz niewiele

  • 39. Data: 2019-01-13 22:49:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-13 o 22:15, Kris pisze:

    > Poziomicę laserowa do piwnicy?

    Nie ma to, jak "fachowcy" rozprawiający o czymś, o czym nie mają
    najmniejszego pojęcia. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 40. Data: 2019-01-13 23:53:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez przesady z pojeciem. Chce sobie kupic poziomice laserowa i szuka pretekstu.
    Zrobienie wylewki to zadna sztuka. Wszyscy to potrafia ale nie wszyscy wiedza ze
    potrafia. Na codzin takie wylewki robia ludzie co przez wode maja wspolczynnik
    inteligencji o 10 wiekszy od temperatury ciala.