  • 41. Data: 2019-01-14 08:34:28
    Temat: Re: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2019 23:53:30 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Bez przesady z pojeciem. Chce sobie kupic poziomice laserowa i szuka pretekstu.
    Zrobienie wylewki to zadna sztuka. Wszyscy to potrafia ale nie wszyscy wiedza ze
    potrafia. Na codzin takie wylewki robia ludzie co przez wode maja wspolczynnik
    inteligencji o 10 wiekszy od temperatury ciala.

    Pewnie masz rację
    Tym bardziej ze teraz takie poziomice laserowe w marketach kosztują niewiele więcej
    jak flaszka wódy

  • 42. Data: 2019-01-14 10:23:01
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    potrafia. Na codzin takie wylewki robia ludzie co przez wode maja wspolczynnik
    inteligencji o 10 wiekszy od temperatury ciala.

    Nie ma takiego narzędzia, jak poziomica.
    Poziomica jest linia na mapie.
    Narzędzie - to poziomNica.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 43. Data: 2019-01-14 10:35:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 10:23:54 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:
> [...]
    inteligencji o 10 wiekszy od temperatury ciala.

    > Nie ma takiego narzędzia, jak poziomica.

    Choćbyś nie wiem jak mocno tupał nóżkami rzeczywistości nie zmienisz.
    "Poziomica to linia na mapie, poziomnica to urządzenie zwane także libellą, a
    środowiskowo - was(s)erwagą. Czasem nazwa linii na mapie staje się nazwą urządzenia.
    Dlatego w słownikach poziomica ma dwa znaczenia, a poziomnica tylko jedno.
    Choć słowniki odsyłają poziomnicę do poziomicy, ich frekwencja w Korpusie Języka
    Polskiego PWN przemawiałaby raczej za odwrotnym rozwiązaniem."
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/poziomica-i-poziom
    nica;8075.html
    https://sjp.pwn.pl/sjp/poziomica;2507205.html

  • 44. Data: 2019-01-14 11:55:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 10:35, Kris pisze:

    > Choćbyś nie wiem jak mocno tupał nóżkami rzeczywistości nie zmienisz.

    Oczywiście.
    Z przytoczonych niżej objaśnień wynika, że to nie ja zmieniać chciałem
    rzeczywistość.
    Kiedyś takie dziwne ciało o nazwie Rada Języka Polskiego chciała tę
    rzeczywistość zmienić, ale się z tego wycofała cichaczem. Jej
    niegdysiejsze, idiotyczne wprost, stanowisko można pewnie gdzieś w
    czeluściach Internetu odnaleźć.
    Nie chcę się chwalić, ale kilka lat temu, po przeczytaniu uzasadnienia
    decyzji na stronie internetowej RJP, natychmiast napisałem do nich
    e-mail wytykający absurd zmiany poziomnicy w poziomicę. Jak widać, z
    dobrym skutkiem. ;)

> [...]
    > Choć słowniki odsyłają poziomnicę do poziomicy, ich frekwencja w Korpusie Języka
    Polskiego PWN przemawiałaby raczej za odwrotnym rozwiązaniem."

    I czego nie rozumiesz? :D
    Że debilne stanowisko RJP zmusiło językoznawców do tłumaczenia się?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 45. Data: 2019-01-14 12:02:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gon sie Akarm.

  • 46. Data: 2019-01-14 13:27:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.01.2019 19:47, Akarm pisze:

    > Nie znasz się, wypowiadają się wybitni fachmani! O czym świadczy sposób
    > wyznaczania poziomu w piwnicy za pomocą poziomic (czyli linii na mapie) zamiast
    > poziomnicy. :D

    Nie jednemu psu Burek, wybitny fachmanie od polskiego.

    https://sjp.pwn.pl/sjp/poziomica;2507205.html

  • 47. Data: 2019-01-14 14:40:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.01.2019 o 19:47, Akarm pisze:

    > Nie znasz się, wypowiadają się wybitni fachmani! O czym świadczy sposób
    > wyznaczania poziomu w piwnicy za pomocą poziomic (czyli linii na mapie)
    > zamiast poziomnicy. :D

    Jak widać obie formy są dopuszczalne...
    https://sjp.pl/poziomica

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 48. Data: 2019-01-14 15:11:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-14 o 14:40, Kżyho pisze:

    > Jak widać obie formy są dopuszczalne...
    > https://sjp.pl/poziomica

    Jeśli doczytasz wątek dalej, to będziesz wiedział, dlaczego od niedawna
    poziomnica w niektórych wpisach zamieniła się w poziomicę. Dlaczego
    nawet w słowniku zostało do poziomicy dopisane dodatkowe znaczenie.
    Zapytaj jakiegokolwiek fachowca (ale prawdziwego fachowca), czy on używa
    poziomnicy, czy jakiejś poziomicy? :D
    Rada Języka Polskiego wydumała sobie dziwne uzasadnienie zmiany nazwy
    narzędzia. Później się z tego wycofała, ale smród się ciągnie.
    "Fachowcy" od siedmiu boleści zaczęli używać nazwy linii na mapie jako
    nazwy przyrządu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 49. Data: 2019-01-14 16:04:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.01.2019 15:11, Akarm pisze:

    > "Fachowcy" od siedmiu boleści
    > zaczęli używać nazwy linii na mapie jako nazwy przyrządu.

    "Nie jest głupim ten co błędy czyni, ale ten co w błędzie
    uporczywie trwa". Dostałeś sznurek do Słownika języka
    polskiego PWN, gdzie expressis verbis namalowano, że
    poziomica występuje w dwóch znaczeniach. Podobnie zresztą
    jak szereg innych homonimów w języku polskim. A Ty dalej
    swoje. Dlaczego? Boś głupi.

  • 50. Data: 2019-01-14 16:51:22
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    Nie, żebym się czepiał, ale:
    Miło się tu gaworzy na różniste tematy. Lecz podstawowy powód, na którego się
    tu spotykamy to pisanie o budowaniu.I pobocznych. I znamy się już ..ho, ho!
    A niektórych jeszcze dłużej.
    A tutaj przylata jakiś gostek , którego tu pierwszy raz widzę i
    zaczyna się produkować.A Ty co- nawiedzony gramatyk czy ortograf jesteś?
    Ja kiedyś się musiałem nauczyc co to jesf holajza, flahajza i czy inna
    brechsztanga, to i waserwaga TU będzie na miejscu.
    A kółko gramatyczne jest na innej stronie.Polecam, co kto lubi.
    A za nawiedzonymi nie przepadam.W żadnej formie.
    Pozdrawiam.abomito