  • 1. Data: 2019-01-11 22:56:38
    Temat: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Planuję w piwnicy wylać posadzkę betonową i głowie się jak, w prosty sposób,
    wyznaczyć poziom tej posadzki na czterech ścianach na wysokości progu.
    Czy niwelator laserowy krzyżowy do tego się nada?

  • 2. Data: 2019-01-11 23:59:57
    Temat: Re: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: "Adam" <d...@b...pl>

    Adam Sz napisał:

    > Oczywiście, to najlepszy / najprostszy / najszybszy sposób żeby wyznaczyć
    > poziom. Puszczasz laser na wysokości kilku/nastu cm nad ziemią i z miarką
    > chodzisz po pomieszczeniu i przykładając do podłogi - widzisz od razu
    > gdzie dziura, a gdzie górka. pozdr Adam Sz.

    Tak by było w przypadku gdyby ten laser najpierw wkopać na wysokość posadzki
    i puścić promień równolegle do poziomu a ziemia była by przeźroczysta.
    Niestety taki niwelator trzeba postawić na statywie, więc na pewnej
    wysokości od poziomu posadzki a grunt przeźroczysty nie jest.
    A chcę zobaczyć gdzie muszę zebrać grunt a gdzie dosypać i nie za bardzo
    wiem jak się za to zabrać.

  • 3. Data: 2019-01-12 00:18:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uzyj wylewki betonowej samopoziomujacej. Jak bys mial do dyspozycji wibrator do
    betonu to jak zwiaze bedziesz mogl otworzyc punkt legalizacji poziomic.

  • 4. Data: 2019-01-12 00:22:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2019-01-12 03:21:43
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 11.01.2019 o 23:59, Adam pisze:

> [...]
    > wysokości od poziomu posadzki a grunt przeźroczysty nie jest.
    > A chcę zobaczyć gdzie muszę zebrać grunt a gdzie dosypać i nie za bardzo

    Poziomica wężowa (szlaufwaga - dwie rurki szklane połączone elastycznym
    wężem i zalane wodą):
    Wbijasz kołki drewniane w rozstawie siatki np. 1m x 1m tak żeby szczyt
    kołka była na jednym poziomie z punktem odniesienia w Twoim przypadku
    progu używając tej poziomicy.
    Chyba więcej nie potrzeba pisać?

  • 6. Data: 2019-01-12 08:07:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie musisz lasera zakopywac na poziomie progu. Postaw go tak aby linie byly metr nad
    poziomem progu u wtedy biegaj z miarka i odmierzaj metr w dół od krechy laserowej

  • 7. Data: 2019-01-12 08:07:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.01.2019 o 22:56, Adam pisze:
> [...]
    > progu.
    > Czy niwelator laserowy krzyżowy do tego się nada?
    ja podobną sprawę załatwiłem tak.

    w pomieszczeniu wywierciłem parę otworów w podłodze. do otworów
    wkręciłem (kołki +) wkręty z płaskim łbem. na łbach płożyłem (na
    listwie) poziomnice. następnie tak wkręcałem wkręty, aż wszystkie
    wyznaczyły jeden poziom jakieś 3cm nad powierzchnią. Na to lałem,
    gdzieniegdzie zgarniając listwą opartą na łbach, gdzieniegdzie dolewając.
    Niwelator - nie wiem czy się nada. ja mam chińską samopoziomującą
    poziomnice laserową. Zrobisz pasek dookoła na ścianach i co dalej?

    ToMasz

  • 8. Data: 2019-01-12 08:33:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Uzyj wylewki betonowej samopoziomujacej. Jak bys mial do dyspozycji wibrator do
    betonu to jak zwiaze bedziesz mogl otworzyc punkt legalizacji poziomic.

    Pierdolisz głupoty.

  • 9. Data: 2019-01-12 09:18:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Planuję w piwnicy wylać posadzkę betonową i głowie się jak, w prosty
    > sposób, wyznaczyć poziom tej posadzki na czterech ścianach na wysokości
    > progu.

    A sufit masz prosty?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-01-12 09:19:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-01-11 o 23:59, Adam pisze:

> [...]
    > wysokości od poziomu posadzki a grunt przeźroczysty nie jest.
    > A chcę zobaczyć gdzie muszę zebrać grunt a gdzie dosypać i nie za

    "Laser" stawiasz na czym chcesz (na statywie, na podłodze, na krześle itd.)

    Bierzesz do ręki kawałek patyka. Przymierzasz go w miejscu odniesienia.
    Koniec patyka na dotykać Twojej przyszłej powierzchni posadzki.
    Zaznaczasz ślad lasera na patyku.

    Teraz przygotowujesz sobie trochę posadzki (nie za dużo - jedną
    betoniarkę). Bierzesz łopatę i rzucasz placki na całej powierzchni w
    odstępach co 1-2m. Te placki sobie teraz uklepujesz do wysokości
    płaszczyzny posadzki cały czas korzystając ze swojego przymiaru w formie
    patyka. Czekasz aż placki trochę stwardnieją. Jak już są stwardniałe to
    rozkładasz posadzkę, a placki te służą do podparcia dłuższej deski abyś
    wiedział do jak wyrównać posadzkę.

    Jak masz jakieś drewniane długie listwy, rury, albo zwykłe listwy
    tynkarskie to możesz sobie je wtopić w te placki i znów posługując się
    patykiem dokładnie je wypoziomować.

    Jak placki stwardnieją to rozkładasz posadzkę i deską lub łatą ściągasz
    nadmiar posadzki przesuwając ją po tych listwach/rurach. Jak posadzka
    stwardniej tak, że można na nią stanąć to te listwy/rury wyjmujesz, a
    pozostałe po nich otwory zapełniasz posadzką.

    Nie muszę Ci chyba zwracać uwagi, że posadzki się nie leje tylko
    rozkłada - ona ma być pół sucha, w żadnym wypadku płynna.

    Fachowcy nie potrzebują laserów. Aby dobrze wypoziomować posadzkę
    wystarczy im długa łata z poziomicą. Ale czemu nie ułatwić sobie życia
    skoro są niwelatory laserowe? :)