  • 11. Data: 2019-01-12 09:39:22
    Temat: Re: wyznaczanie poziomu posadzki.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 11 Jan 2019 22:56:38 +0100, Adam wrote:
    > Planuję w piwnicy wylać posadzkę betonową i głowie się jak, w prosty
    > sposób,
    > wyznaczyć poziom tej posadzki na czterech ścianach na wysokości progu.
    > Czy niwelator laserowy krzyżowy do tego się nada?

    Ostatni raz jak robiłem posadzkę to używałem... poziomicy. Taka z
    bąbelkiem. Lecąc od najwyższego punktu, przykręcałem do ziemi listwy
    których wierzch przedstawiał poziom przyszłej posadzki (pod listwami
    podkładki, żeby było równo). Potem beton chlups, wyrównać linijką do
    poziomu listew i zrobione. Kafelkarz, który później kładł kafelki mówił
    że poziom super.

    Swoją drogą, posadzka w piwnicy to niekoniecznie dobry pomysł - jeśli to
    jakieś nienajnowsze budownictwo, to bita ziemia w piwnicy pozwala
    odparować wilgoć z ziemi. Jak zabetonujesz to wszystko pójdzie w mury, i
    grzyb będzie, że tak powiem, murowany.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-01-12 09:52:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od razu widac ze prawdziwy Polak jestes. Bo na calym Swiecie tylko Polak jak sie w
    robocie nie narobi to uwaza ze nic nie zrobil i/lub ze pieniadze za prace mu sie nie
    naleza.

  • 13. Data: 2019-01-12 09:55:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 09:19:16 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Fachowcy nie potrzebują laserów. Aby dobrze wypoziomować posadzkę
    > wystarczy im długa łata z poziomicą. Ale czemu nie ułatwić sobie życia
    > skoro są niwelatory laserowe? :)

    u mnie fachowce od wylewek najpierw poziom wyznaczyli na wysokosci 1m co metr czy dwa
    za pomocą czegos takiego
    https://www.putzsystem.pl/foto/produkt_widok/59/nivc
    omp-2018.jpg
    potem jak wysypali beton to takim metrowym przymiarem ugnietli ten beton do końcowej
    wysokosci. I dopiero wtedy poszła długa łata od tych punktów.

    b.

  • 14. Data: 2019-01-12 10:23:06
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 09:52:25 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Od razu widac ze prawdziwy Polak jestes. Bo na calym Swiecie tylko Polak jak sie w
    robocie nie narobi to uwaza ze nic nie zrobil i/lub ze pieniadze za prace mu sie nie
    naleza.

    To działa też w drugą stroną.
    Większość sądzi, że za ciężką i niebezpieczną pracę należy się duża kasa z automatu.
    Z tym, że uważają tak tylko do południa, gdy są w pracy. Po południu, gdy idą na
    zakupy, to już tak nie myślą.

  • 15. Data: 2019-01-12 10:47:22
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Czy niwelator laserowy krzyżowy do tego się nada?
    Czytam, czytam...to aż taka filozofia?
    Kiedyś kładło się dwie rurki.Najpierw jedną układało się na cegłach(gruzikach) według
    pomysłu i poziomu, potem drugą według poziomu pierwszej.Najpierw troszku gęstego
    betonu na rurki, a potem rzadszy.I łatę go, łatą.Zatrzeć też trzeba, pacą, pacą, w
    kółeczko...
    Kurdę. Ja myślałem że to praktycy...
    Pozdro.abomito

  • 16. Data: 2019-01-12 11:06:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 00:57:20 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Tak by było w przypadku gdyby ten laser najpierw wkopać na wysokość posadzki
    > i puścić promień równolegle do poziomu a ziemia była by przeźroczysta.
    > Niestety taki niwelator trzeba postawić na statywie, więc na pewnej
    > wysokości od poziomu posadzki a grunt przeźroczysty nie jest.
    > A chcę zobaczyć gdzie muszę zebrać grunt a gdzie dosypać i nie za bardzo
    > wiem jak się za to zabrać.

    Dokładnie tak jak to opisałem. Nie da się prościej. Jeszcze raz:

    1. Stawiasz laser na jakiejkolwiek wysokości. Możesz go położyć na progu
    bez statywu - będzie idealnie.
    2. Laser wyświetla poziomą linię kilka/naście cm nad docelową posadzką
    3. Bierzesz drewnianą (najwygodniej ale może być normalna zwijana) miarkę,
    przykładasz ją do ziemi w pierwszym punkcie i patrzysz na co wskazuje
    laser - powiedzmy 56cm, przykładasz w drugim miejscu i wskazuje 60cm.
    WUALA - w tym miejscu masz 4cm głębiej.

    Nie da się tego prościej i wygodniej zrobić ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2019-01-12 12:23:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    gęstego betonu na rurki, a potem rzadszy.I łatę go, łatą.Zatrzeć też trzeba, pacą,

    Brawo! :-) Reszta tutaj takich speców, że bez lasera i wylewki jak zupa,
    się nie da.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2019-01-12 12:29:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 12:23:52 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    pacą, w kółeczko...

    > Brawo! :-) Reszta tutaj takich speców, że bez lasera i wylewki jak zupa,

    robiłem tak chudziak na fundamencie. Mimo ze uważam ze zrobiłem wyjątkowo porządnie
    nie umywa sie to do precyzji ekipy ekipy od wylewek, którą opisalem wczesniej.

    b.

  • 19. Data: 2019-01-12 14:29:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 12 stycznia 2019 12:29:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > robiłem tak chudziak na fundamencie. Mimo ze uważam ze zrobiłem wyjątkowo porządnie
    nie umywa sie to do precyzji ekipy ekipy od wylewek, którą opisalem wczesniej.

    Pytanie z czego Ty robiłeś chudziaka, a z czego ekipa wylewki :)
    Bo wylewka z miksokreta - czyli półsucha, będzie zawsze równa jak stół
    (jeszcze zatarta mechanicznie), a wylewka z betonu kręconego w betoniarce
    nigdy taka nie będzie - woda odparuje/wsiąknie i porobią się góry/doliny
    (czasem większe czasem nie ale porobią się *zawsze*).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2019-01-12 18:27:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Jan 2019 22:56:38 +0100, Adam

    > Czy niwelator laserowy krzyżowy do tego się nada?

    Nada się, ale rzeźba będzie. Mój wylewkarz latał z taką poziomicą wężową:
    https://wypozyczalnia-poradzisz.pl/product/poziomica
    -wezowa-elektroniczna-nivcomp-h-25-pro/

    --
    Pozdor