  • 11. Data: 2016-09-20 15:27:49
    Temat: Re: za wysoka parterówka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 10:32:45 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Odebrałem projekt i...tak mi to wyszło:
    > https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISHJkQj
    lyVDZ4ZTA

    > Optycznie nie wygląda jak parterówka.... jest za wysoka, z za wysoką scianą
    kolankową (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez schody do góry - muszą
    być drzwi na strychu by ciepło z dołu nie pitało do góry.

    > Szukam opcji obniżenia tego budynku.
    >
    > Zona nie chce słyszeć o likwidacji schodów ( bo chce mieć suszarnie u góry i zwykły
    wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec może optycznie ją jakoś
    obniżyć?

    > Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej użytezny... z
    drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    Nie bardzo rozumie zwiazku konieczności podwyższenia domu ze schodami na kolejna
    kondygnacje.
    Może jednak da się tak zaprojektować schody żeby ściany kolankowej nadto nie
    powiększać.
    W tym kierunku bym szedł.
    Są rożne rodzaje schodów przecież.

  • 12. Data: 2016-09-20 15:43:55
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:24:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wielką głupotą by było niewykorzystanie takiej powierzchni.

    dlatego schodów nie bedzie, żona dała się przekonać (kupimy suszarke, jak to doradził
    Myjk). Tym samy bedzie wiecej miejsca przy drzwiach wejściowych a i ściana kolankowa
    obniży się o 60cm. Mam tylko nadzieje ze nie bede tego załował jak córka za kilka lat
    powie ze chciałby na poddaszu mieszkać :-)

    Ktoś tam pisał o schodach - czemu podnoszą ściankę kolankową. Dół ma być grzany,
    strych nie - a wiec klatka schodowa musi być ocieplona / drzwi na poddaszu też muszą
    być szczelne. W dodatku układ domu i miejsce schodów powodowały że drzwi na strychu
    nie wychodziły idealnie pod szczytem dachu.

    Ale kamień spadł z serca i decyzja podjęte = brak schodów = brak ścianki kolankowej
    :-) Projektantowi chyba mniej do śmiechu bo musi teraz pozmieniać trochę rysunków :-/

    uciu

  • 13. Data: 2016-09-20 15:49:50
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:17:47 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > pod sufitem? Nie śledzę dokładnie twojej budowy, bo może by lepiej było na poddaszu
    przy ściance kolankowej? A dojścia w stropie po prostu.
    > Minus taki że rury byłoby po gorszej stronie izolacji.

    z pomysł z windą dziękuje:-p

    prawdopodobnie te rury umieszczę na stropie (z racji wygody montazu) tylko przepusty
    zrobię na dół. Podłoga na strychu ma być ocieplona 30cm styro. A co do wysokości 2,8
    - nie bede już projektantowi dupy truł. Po prostu podczas budowy się to zmieni z
    kierbudem.

    uciu

  • 14. Data: 2016-09-20 15:54:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 15:01, uciu pisze:

    > 2,8 bo ma być wentylacja mechaniczna pod sufitem wiec bedzie powiedzmy 2,6

    Z czego będzie strop, nie da się w nim rur ukryć?
    Albo w poddaszu puścić rury skoro i tak nie użytkowy.
    Można też puścić rury w narożnikach ścian i sufitów, i obudować płytami
    K/G zostawiając "normalną" wysokość pomieszczeń.

  • 15. Data: 2016-09-20 15:58:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-20 o 15:43, uciu pisze:

> [...]
    > wejściowych a i ściana kolankowa obniży się o 60cm. Mam tylko
    > nadzieje ze nie bede tego załował jak córka za kilka lat powie ze

    Będziesz!

  • 16. Data: 2016-09-20 16:06:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 15:43:56 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > dlatego schodów nie bedzie, żona dała się przekonać (kupimy suszarke, jak to
    >doradził Myjk).
    Mieliśmy, używaliśmy z poł roku, żona kazała dobrym ludziom oddać. Użytkowo porażka.

    > Tym samy bedzie wiecej miejsca przy drzwiach wejściowych a i ściana kolankowa
    >obniży się o 60cm. Mam tylko nadzieje ze nie bede tego załował jak córka za >kilka
    lat powie ze chciałby na poddaszu mieszkać :-)

    Żałował to będziesz Ty tej niewykorzystanej powierzchni na strychu. W domu takiej
    powierzchni na przydasie nigdy za wiele. Ja bym ew kombinował ze schodami np
    zabiegowymi i robił normalne wejście tam. Tam a styro kładziesz najcięńsze osb np i
    masz konkretna powierzchnie magazynową.

  • 17. Data: 2016-09-20 16:13:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-20 o 15:49, uciu pisze:

> [...]
    wysokości 2,8 - nie bede już projektantowi dupy truł. Po prostu podczas budowy się to

    Po pierwsze reku w niegrzewanym pomieszczeniu to porażka
    Po drugie zmiana wysokości = zmiana kubatury = pozwolenie zamienne ;)

    --
    Pete

  • 18. Data: 2016-09-20 16:19:27
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 20.09.2016 15:24, Kris wrote:

    > Wielką głupotą by było niewykorzystanie takiej powierzchni. Zresztą nie tak dawno o
    tym pisaliśmy.

    Zgadza się. Szkoda powierzchni ale też głupotą jest pranie na dole i
    noszenie go do góry. Nie ma to sensu.
    Jeżeli ma to być tylko suszarnia to w ogóle bez sensu. Szkoda na to kasy.
    Natomiast garaż jest za mały moim zdaniem.

  • 19. Data: 2016-09-20 16:33:10
    Od: Budyń <e...@e...wroclaw.pl>

> [...]
    >
    > Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej użytezny... z
    drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    po pierwsze budynek nie wygląda zle, i mozna nic nie zmieniac
    po drugie rury od wentylacji daj na strych, bez sensu dla nich podnosic wysokosc
    pomieszczenia
    po trzecie - takiego strychu nie wykorzystac sensownie? zwariowales :)

    b.

  • 20. Data: 2016-09-20 18:15:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 16:19:31 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Jeżeli ma to być tylko suszarnia to w ogóle bez sensu. Szkoda na to kasy.
    > Natomiast garaż jest za mały moim zdaniem.

    Ot to.
    Nie wiem co tam koło domu planuje ale w pierwszym roku zabraknie mu powmieszczenia na
    kosiarke, taczkę, rowery itp i będzie to w garażu zalegać a auto na dworze. Tragedia
    nie ma bo dla auta na dworze nie problem.Jakieś mniej używane sprzęty typu
    frytownica, duże garnki, gąsior na wino, sanki, zabawki z których dzieciak wyrośnie,
    namiot czy inne parawany też żona do garażu wyeksmituje. A na to właśnie idealnie
    strych ma stworzony. Tylko z mlrmalnego wejścia nie rezygnować.
    Tak z grubsza patrząc do schodow zabiegowych(np
    http://www.drewmir.pl/samonosne/policzkowo_zebate_15
    /schody_policzkowo_zebate_5.jpg) potrzebna jest dziura w stropie ok 2x2m wiec drzwi
    by wypadały w odległości ok 2,5m od ścianki kolankowej a tam już te 2,1m wysokości
    być powinno. Do przemyślenia moim zdaniem