  • 1. Data: 2017-11-09 10:05:22
    Temat: zabezpieczenie ogrodzenia przed kradzieżą
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    temat być może śmieszny i sam kilka lat temu bym
    się zdziwił, gdyby mnie ktoś o to spytał.
    Generalnie nigdy nie słyszałem ani nie widziałem
    aby komuś ukradli ogrodzenie. Ogólnie przyjmuje
    się, że ogrodzeń nie kradną.

    Jednak patrząc z perspektywy złodzieja, wystarczy
    odkręcić 4 (CZTERY) nakrętki aby całkowicie
    zdemontować jedno przęsło ogrodzeniowe. Szybko,
    łatwo a zarobek spory (np. skup złomu). W 4 osoby
    można zdemontować i załadować na samochód jedno
    przęsło w 30 sekund, a całe ogrodzenie w 5 minut.

    Moje ogrodzenie jest murowane z bloczków (słupki i
    podmurówka) a do słupków będą przymocowane
    metalowe przęsła z profili zamkniętych (za pomocą
    śruby i nakrętki).

    Patrząc z mojej perspektywy chciałbym, aby nie
    było tak łatwo i prosto zdemontować te przęsła.
    Przyspawać nakrętkę i śrubę? Przewiercić i wcisnąć
    coś w otwór? Uszkodzić gwint?

    Może trochę kombinuję na zapas i nikt nie stosuje
    żadnych zabezpieczeń, ale wolę dmuchać na zimne.

    Z góry dziękuję za wszelkie rady.

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2017-11-09 10:49:29
    Temat: Re: zabezpieczenie ogrodzenia
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Pozdrawiam,
    > Brunet
    u nas panowal kiedys kretynski zwyczaj wynoszenia dla jaj bramy - w
    sylwestra.
    na szczescie to praktycznie wygaslo, ale za komuny raz mi wyniesli.
    lezala 50 metrow dalej.
    na wszelki wypadek kazalem leciutko zlapac spawem nakretke.

  • 3. Data: 2017-11-09 10:58:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 10:49:44 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > u nas panowal kiedys kretynski zwyczaj wynoszenia dla jaj bramy - w
    > sylwestra.

    U kumpla w rodzinnej miejscowości też tak mieli, tyle że dodatkowo
    pozyskane bramy i furtki wrzucali do pobliskiej rzeczki, więc nie marudź,
    nie miałeś tak źle :P

    L.

  • 4. Data: 2017-11-09 11:03:06
    Temat: Re: zabezpieczenie ogrodzenia przed kradzieżą
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    > się zdziwił, gdyby mnie ktoś o to spytał.
    > Generalnie nigdy nie słyszałem ani nie widziałem
    > aby komuś ukradli ogrodzenie. Ogólnie przyjmuje
    Nie kradną ogrodzeń...Też coś!Mnie zdjęli ok 50 metrów siatki.Fakt: byli za słabi,
    żeby to unieść, więc została.Ale o znajomych przyjechali samochodem...

    Dlatego ogrodzenia raczej robi się takie, żeby nie mogli ich ukraść.U Ciebie-
    wystarczy założyć zamkowe śruby i zaklepać zakrętki.
    Jeśli siatka- to wplata się linkę i kunsztownie je plącze.
    Przy siatce wplata się również taśmy plastykowe, ale to na zwierzynę.
    Ale: za za obrodzeniem jest dom.to jest główne żródło pożytku dla trutni.
    I cóż: kiedyś znajomy zostawił samochód ciężarowy na podwórku.Ale brama nie
    wytrzymała...
    Czyli- jak maja ukraść, to i tak ukradną.Do to złodziej decyduje...

  • 5. Data: 2017-11-09 11:03:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 10:05:48 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Z góry dziękuję za wszelkie rady.
    Ja tam bym olał sprawe bo raczej nie słyszałem aby ogrodzenia kradli ale jeśli masz
    obawy to wpisz w gogle "nakrętki zabezpieczające"
    np
    http://seclock.eu/kategoria/nakretki-zabezpieczajace
    /

  • 6. Data: 2017-11-09 11:12:39
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-09 o 10:05, brunet.wp pisze:
> [...]
    > wcisnąć coś w otwór? Uszkodzić gwint?
    >
    > Może trochę kombinuję na zapas i nikt nie stosuje żadnych zabezpieczeń,

    Zależy w jakiej okolicy mieszkasz. Dwadzieścia lat temu był to popularny
    sport w całym kraju, teraz są to wyjątkowe przypadki.
    Musisz zabezpieczyć śruby przed odkręceniem rozklepując je albo lekko
    zaspawując. Są też nakrętki zrywalne - dokręcisz, ale łatwo nie
    odkręcisz. Na pewno zabezpieczy to przed menelami, którzy ukradną
    wszystko, żeby mieć 5 zł na wino.
    Jak fachowcy będą chcieli ukraść, to przyjdą z kątówką akumulatorową i
    odetną śruby.

    yabba

  • 7. Data: 2017-11-09 11:44:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    brunet.wp napisał:

> [...]
    > coś w otwór? Uszkodzić gwint?
    >
    > Może trochę kombinuję na zapas i nikt nie stosuje
    > żadnych zabezpieczeń, ale wolę dmuchać na zimne.

    Może ogrodzić dodatkowo jakim płotem?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-11-09 11:50:29
    Od: hienryk <z...@g...com>

    I fosa !

  • 9. Data: 2017-11-09 11:55:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 10:05:22 +0100, brunet.wp napisał(a):

    > Patrząc z mojej perspektywy chciałbym, aby nie
    > było tak łatwo i prosto zdemontować te przęsła.
    > Przyspawać nakrętkę i śrubę? Przewiercić i wcisnąć
    > coś w otwór? Uszkodzić gwint?

    Nakręć nakrętki na butapren jeśli je zamierzasz kiedyś odkręcić lub na
    żywicę jak ci to wisi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-11-09 12:03:56
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    > Jak fachowcy będą chcieli ukraść, to przyjdą z
    > kątówką akumulatorową i
    odetną śruby.

    Wiadomo, że jak chcą to wszystko ukradną. Chodzi
    bardziej o to, aby maksymalnie to utrudnić
    złodziejom i wydłużyć czas demontażu z pół minuty
    do kilku minut, spowodować, że muszą użyć bardziej
    zaawansowanych narzędzi niż klucz (np. kątówka)
    lub narobią hałasu.