  • 11. Data: 2013-01-05 14:39:16
    Temat: Re: zakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.01.2013 11:02, Albercik pisze:
    > Witam,
    > jak wspominałem niedawno, przymierzam się do kupna działki.
    > Trafiła się taka jedna. Poprzedni właściciele chcieli się budować, lecz
    > wyemigrowali.

    Więc tak,
    Przejrzałem wszystkie dokumenty, mam zdjęcia praktycznie całej
    dokumentacji budowlanej, wraz z pozwoleniem, MPZT, warunkami przyłączy
    itp.(wszystko z roku 2007)
    Poprzedni właściciele zakupili działkę w 2007 roku celem budowy, w tym
    samym roku uzyskali pozwolenie na budowę. Jednak zmienili plany,
    wyemigrowali i działkę sprzedają dopiero teraz(po 5 latach) aby nie
    płacić podatku.
    Pozwolenie na budowę oczywiście wygasło.
    Droga dojazdowa ma być zrobiona przez miasto, jednak nikt nie wie kiedy.
    Jest zaznaczona na planach, miasto cześć gruntów wykupiło, Jest
    wykupiony pas o szerokości 2m, a na pas o szerokości 3m jest ustanowiona
    służebność na 20lat od jakiejś tam bliżej nie znanej mi daty - tyle co
    się wywiedziałem.
    Rozmawiałem z jednym sąsiadem - wszyscy(chyba) sąsiedzi mają piwnice,
    nikogo nie zalewa, moja działka była by jednak jedną z niższych, było by
    trzeba się nieco podnieść, trochę ziemi nawieźć, cześć będzie z wykopu,
    na działce jest zarośnięta kupka humusu od sąsiada, więc dowozić wiele
    by nie trzeba by.
    Ogólnie działka mi się podoba, dogadałem się ze sprzedającym aby
    niezobowiązująco zarezerwować ją dla mnie na jakiś czas, muszę to
    przetrawić, podeptać po urzędach, sąsiadach i ostatecznie przeliczyć budżet.

  • 12. Data: 2013-01-05 20:00:54
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    > Rybnik

    Jesli w Rybniku sa takie wysokie ceny to moze zainteresuj sie dzialkami w
    Zorach.
    Za 100PLN (wywolawczo) kupisz taka jaka chcesz.
    pzdr
    Adam

  • 13. Data: 2013-01-07 13:30:35
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > niezobowiązująco zarezerwować ją dla mnie na jakiś czas, muszę to
    > przetrawić, podeptać po urzędach, sąsiadach i ostatecznie przeliczyć

    Rozeznaj jeszcze kwestie odsniezania tej drogi. Czy bedzie ona w gestii
    gminy czy Twojej.
    Osobiscie posiadam 100 mb prywatnej drogi dojazdowej. Oprocz kwestii jej
    wybudowania (koszty), to odniezanie zaliczylbym do najwiekszego utrapienia.
    Sa oczywiscie plusy, ale to nie o tym temat.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 14. Data: 2013-01-07 16:20:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 13:30:35 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > wybudowania (koszty), to odniezanie zaliczylbym do najwiekszego utrapienia.

    Pewnie mieszkasz w górach gdzie śniegu więcej.
    Ja mam też ponad 100m prywatnej drogi dojazdowej do mojej posesji.
    Piątą zimę już mieszkami ani razu nie odśnieżałem. Może ze 3-4 razy była taka
    konieczność przy większym śniegu to po prostu zatrzymywałem pług odśnieżający gminną
    drogę dawałem kierowcy dyche na piwo i dwie minuty miałem odśnieżone;) Ale takie
    opady śniegu aby była konieczność odśnieżania drogi to u nas sporadycznie bywają.

  • 15. Data: 2013-01-09 09:09:32
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 07.01.2013 16:20, Kris wrote:

> [...]
    odśnieżone;)
    Ale takie opady śniegu aby była konieczność odśnieżania drogi to u nas

    Nie w gorach, a troche szkoda bo narty lubie. Mieszkam w lubuskiem wiec
    sniegu tak samo malo jak u Ciebie.
    Jednak pare razy w ciagu ostatnich 2 lat mialem 50cm sniegu do odrzucenia.
    Problem straszny to nie jest, jednak nalezy byc swiadomym ze czasem rano
    szykuje sie troche fitnessu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z