  • 11. Data: 2009-10-14 14:54:50
    Temat: Re: zakup dzialki - zadatek
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    CHlorek wrote:
    > nie wprowadzajcie cz?owieka w b??d.
    > umowa wstepna nie musi byc zawarta u notariusza.
    > wazne ?eby miec ja dobrze sformu?owan? i jest tak samo wa?na.

    nie, nie zmusza sprzedawcy do sprzedania nieruchomosci.

    > dopiero umowa w?asciwa musi byae notarialna.

    bez notarialnej nie ma przeniesienia wlasnosci.

    --
    bartek

  • 12. Data: 2009-10-14 15:17:36
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    luki pisze:

    > [...]
    >

    > dziekuje wszystkim za rady

    Jeśli zakup bedziesz kredytował sprawdz czy bank nie potraktuje
    zaliczki/zadatku jako wkladu wlasnego
    wtedy musisz w umowie przedwstepnej umiescic zapis ze zaliczka/zadatek
    zostanie zwrocony

    Mayky

  • 13. Data: 2009-10-14 15:35:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli zakup bedziesz kredytował sprawdz czy bank nie potraktuje
    > zaliczki/zadatku jako wkladu wlasnego
    > wtedy musisz w umowie przedwstepnej umiescic zapis ze zaliczka/zadatek
    > zostanie zwrocony

    Obecnie to raczej już nie ma znaczenia, bo banki z reguły wymagaja wkładu
    własnego, a kredytowanie na 100% jest marginalne lub mocno nieopłacalne.

  • 14. Data: 2009-10-14 17:18:26
    Od: M <M...@w...pl>

    CHlorek pisze:
    > nie wprowadzajcie człowieka w błąd.
    > umowa wstępna nie musi byc zawarta u notariusza.
    > wazne żeby miec ja dobrze sformułowaną i jest tak samo ważna.
    > dopiero umowa własciwa musi być notarialna.

    Nie wprowadzaj człowieka w błąd.
    Jeśli masz umowę przedwstępną w formie aktu notarialnego, to jeśli
    będzie opór, sądownie zawrzesz docelową umowę (zmusisz do wywiązania się
    z niej i przeniesiesz własność nieruchomości). W przypadku braku umowy
    notarialnej masz roszczenie cywilno-prawne (możesz odzyskać pieniądze -
    w przypadku zadatku jest to podwójna kwota) a o nieruchomości możesz
    zapomnieć.

    M.

  • 15. Data: 2009-10-14 17:25:47
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Obecnie to raczej już nie ma znaczenia, bo banki z reguły wymagaja
    > wkładu własnego, a kredytowanie na 100% jest marginalne lub mocno
    > nieopłacalne.
    piszę z autopsji i to niedalekiej ( sierpień br. )
    nie był wymagany żaden wkład własny .
    dałem zaliczkę , była umowa , ale nie dałem zapisu że zaliczka zostanie
    zwrócona w dniu umowy przyrzeczonej no i kupa
    bank skredytował koszt działki - zaliczka .

    byłem - widziałem - przeżyłem

    Jeśli komuś nie będzie potrzebne = olać
    Jeśli komuś się przyda = wspaniale

    Mayky

  • 16. Data: 2009-10-14 18:24:17
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwrócona w dniu umowy przyrzeczonej no i kupa
    > bank skredytował koszt działki - zaliczka .

    Zapomniałeś napisać, że zapłaciłeś ubezpieczenie niskiego wkładu własnego.

  • 17. Data: 2009-10-14 18:54:38
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    > Zapomniałeś napisać, że zapłaciłeś ubezpieczenie niskiego wkładu własnego.
    ze co ??

    MAYKY

  • 18. Data: 2009-10-14 20:31:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kwestia wysokości zadatku jest zawsze umowna. A kwestia czy podpisać umowe u
    > notariusza czy nie zależy tylko od twojej determinacji czy chcesz tą działke
    > czy ewentualnie pieniądze. Jeśli podpiszesz umowę w formie aktu notarialnego
    > to zmusisz właściciela do zawarcia umowy sprzedaży,

    Nie zmusisz, jeśli w międzyczasie ją sprzeda. Umowa przedwstępna z notariuszem ma
    sens, jeśli łączy się z nią złożenie ostrzeżenia w KW. Ale to są dodatkowe koszta.

  • 19. Data: 2009-10-15 07:03:01
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie zmusisz, jeśli w międzyczasie ją sprzeda. Umowa przedwstępna z
    > notariuszem ma sens, jeśli łączy się z nią złożenie ostrzeżenia w KW. Ale
    > to są dodatkowe koszta.

    Tak, tak, całe 200 zł za wniosek o wpis do działu III.

  • 20. Data: 2009-10-15 08:25:11
    Od: "CHlorek" <s...@i...pl>

> [...]
    > masz roszczenie cywilno-prawne (możesz odzyskać pieniądze - w przypadku
    > zadatku jest to podwójna kwota) a o nieruchomości możesz zapomnieć.

    Heh...przeczytaj uwaznie
    Była odpowiedź na "jak nie masz pieczątki notariusza to nie masz nic".
    Po pierwsze umowa cywilna jest umową ważną.
    Po drugie - po to stosuje się zadatek - żeby się nie wycofywano z tej
    umowy...ale tym samym oczywiste jest że zadatek-(z samej definicji)
    dopuszcza do rozwiązania takiej umowy.
    Człowiek po przeczytaniu maila na który odpowiadałem dojdzie do wniosku że
    tylko u notariusza taką umowę może zawrzeć.