  • 1. Data: 2022-11-03 19:52:02
    Temat: zanieczyszczenie powietrza w naszych okolicach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Często "zachwalam" śląsk (dokładniej GOP), jako fajną okolicę do
    zamieszkania. RAz przez bardzo tanie mieszkania, dwa.... okolice samą w
    sobie. nie żeby była "wybitna" ale mocno odbiega (na plus) od tego co
    sobie przeciętny polak wyobraża. mniejsza o to. Zazwyczaj
    kontrargumentem jest fakt ze niby budynki pękają i powietrze jest tak
    złe, ze można je nożem ciąć. no i proszę mamy najnowsze dane:
    https://tvn24.pl/tvnmeteo/smog/smog-w-polsce-nowa-po
    lska-stolica-smogu-najnowszy-raport-polskiego-alarmu
    -smogowego-6192303

    jakby się link nie otweirał, to "czerwone" jest kilka punktów, gdzieś w
    okolicy Zamościa, Włocławka i Olsztyna (duże przybliżenie)
    na ogólno pojętym południu polski są "pomarańczowe" miejsca i dane są
    dokłaniejsze. Na 13 miast, Zabrze jest na 10, 11, i poza 13stką.
    rekordziści to nowa ruda, sucha beskidzka, nowy targ. Oczywiście że w
    zestawieniu na 3 miejscu jest Wodzisław _Śląski_, ale ja mam bliżej do
    Częstochowy niż do Wodzisławia.

    ToMasz

  • 2. Data: 2022-11-03 19:56:35
    Od: a a <m...@g...com>

    co tam
    Województwo Ogrodów

    chachacha
    ha ha ha

  • 3. Data: 2022-11-04 18:40:19
    Od: Grzexs <g...@w...plx>

> [...]
    > rekordziści to nowa ruda, sucha beskidzka, nowy targ. Oczywiście że w
    > zestawieniu na 3 miejscu jest Wodzisław _Śląski_, ale ja mam bliżej do

    Może w mieście, gdzie mieszkasz, po prostu nie prowadzi się pomiarów i
    żyjesz w błogiej nieświadomości...

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2022-11-04 19:18:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/11/2022 18:40, Grzexs wrote:
    > Może w mieście, gdzie mieszkasz, po prostu nie prowadzi się pomiarów i
    > żyjesz w błogiej nieświadomości...

    W GOP było i jest nadal, najwięcej czujników (informacja napotkana w TV
    jakoś rok temu). Kiedyś pomiary powietrza były codziennością w TVP
    Katowice i prawie zawsze przekroczone. W latach 80/90. Nadal ludzie mają
    paranoję i chcą wiedziec, więc informacje sa dostępne. Niektóre czujniki
    się "popsuły" jak kamery w burdelach kiedy wchodzą politycy, ale to
    tylko niewielki procent czujników.

    Obecnie nie ma z tym (zanieczyszczeniem) problemu. Powiedzmy, że w
    przeciętny jesienny wieczór, kilka lat temu, w Krakowie, prawie
    wypluwałem sobie płuca, by wreszcie w Katowicach móc odetchnąć czystym
    powietrzem. Że nie wspomne o jakiejś wiosce w dolince na Podhalu, gdzie
    mi miejscowy wyjaśnił, że to nie poranne mgły, tylko sosny, świerki i opony.

    Śmierdzi, jak zwykle, palenie w domkach byleczym, a nie w piecach
    hutniczych. Poza tym zielono i rekreacyjnie. Zapraszamy.

    W GOP nie ma już przemysłu który kiedyś generował zanieczyszczenia, że
    aż śnieg bywał czarny, a dzieci rodziły się bez kończyn.

    Od bardzo dawna.

    https://airly.org/map/pl/

  • 5. Data: 2022-11-04 19:42:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 4 November 2022 at 19:18:24 UTC+1, heby wrote:
> [...]
    >
    > W GOP nie ma już przemysłu który kiedyś generował zanieczyszczenia, że
    > aż śnieg bywał czarny, a dzieci rodziły się bez kończyn.

    wszystkie pomiary, czujniki to fake

    Jedyny pomiar pyłów to wystawia się mokre prześcieradlo na sznurek, caly dzień
    a na drugi patrzy , ile syfow się przylepiło.

    A drugi pomiar to wystawia się wolnobrotowy filtr powietrza o dużej srednicy i po
    tygodniu
    oglada czy b iale jest czarne.

    Najbardziej rakotwórcze jest spalanie gazu głupkowego w piecach, kuchenkach bo
    wydziela rakotwórczy benzen
    i dlatego Kalifornia zakazuje gazu w kuchenkach do gotowania.

  • 6. Data: 2022-11-04 19:45:20
    Od: a a <m...@g...com>

    Tam gdzie były kopalnie, huty, elektrownie, walcownie, zaklady chemiczne, tam grunt
    i wody sa skażone na 1000 lat
    i dlatego ludzie żyją o 20 lat krócej
    i ziemia codziennie paruje i ten syf jest w powietrzu.

    A najgorzej wokół oczyszczalni ścieków, spalarni śmieci, tam ludzie żyja 50 lat i do
    piachu

  • 7. Data: 2022-11-04 23:26:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 4 listopada 2022 o 19:18:24 UTC+1 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > W GOP nie ma już przemysłu który kiedyś generował zanieczyszczenia, że
    > aż śnieg bywał czarny, a dzieci rodziły się bez kończyn.

    w Łodzi 43 jednostki. Pomimo korków powietrze prawie jak w puszczy
    bialowieszczanskiej. Niedługo ludzie będą ze wsi przyjeżdżali do Łodzi żeby poodychac
    świeżym powietrzem.

  • 8. Data: 2022-11-05 00:50:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2022 15:26:47 -0700 (PDT), w
    <78200fa0-f9e6-4eb4-a783-6afbcab1001bn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > w Łodzi 43 jednostki. Pomimo korków powietrze prawie jak w puszczy
    bialowieszczanskiej. Niedługo ludzie będą ze wsi przyjeżdżali do Łodzi żeby poodychac
    świeżym powietrzem.

    :DDD
    43 ug/m3 to wynik pomiędzy dobrym a przeciętnym

  • 9. Data: 2022-11-05 02:11:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 5 listopada 2022 o 00:52:25 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    świeżym powietrzem.
    > :DDD
    > 43 ug/m3 to wynik pomiędzy dobrym a przeciętnym
    A gdzieś napisali że
    BARDZO DOBRY (0-50) - oznacza bardzo dobrą jakość powietrza. Gdy wskaźniki świecą się
    na zielono, nie istnieje realne zagrożenie dla zdrowia podczas wykonywania
    jakichkolwiek aktywności na zewnątrz.
    DOBRY (50-100) - oznacza zadowalającą jakość powietrza. W takim przypadku
    zanieczyszczenia nie stanowią zagrożenia dla zdrowia lub ryzyko jest niewielkie.
    Dopuszcza się dowolną aktywność na zewnątrz bez ograniczeń.
    UMIARKOWANY (101-150) - oznacza akceptowalną jakość powietrza, ale zanieczyszczenie
    może być zagrożeniem dla osób szczególnie wrażliwych (starszych, chorych, kobiet w
    ciąży i małych dzieci). Warto częściowo ograniczyć aktywność na wolnym powietrzu.

  • 10. Data: 2022-11-05 02:43:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    świeżym powietrzem.
    > :DDD
    > 43 ug/m3 to wynik pomiędzy dobrym a przeciętnym
    Delhi
    https://aqicn.org/city/delhi/pl/