  • 21. Data: 2019-04-18 22:22:05
    Temat: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.04.2019 o 22:17, ToMasz pisze:
    > 1. chcesz dać 10cm styro/xps. dla czego. dla czego nie 9. bo?

    "dla tego" analfabeto.

    --
    Czarek

  • 22. Data: 2019-04-18 23:16:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.04.2019 o 22:22, Czarek pisze:

    > "dla tego" analfabeto.

    tak bardzo boli, że musisz kopnąć kogoś innego? A w temacie potrafisz?

    ToMasz

  • 23. Data: 2019-04-18 23:42:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.04.2019 23:16, ToMasz pisze:

    > tak bardzo boli, że musisz kopnąć kogoś innego?

    Wujek Dobra Rada powiadał: w przypadku braków w wykształceniu,
    należy posługiwać się czytnikiem newsów, posiadających opcję
    sprawdzania pisowni - np. Thunderbird - by nie narażać Bogu
    ducha winnych interlokutorów na ból zębów.

  • 24. Data: 2019-04-19 12:40:14
    Od: marios <d...@f...gd>

> [...]
    > będzie sie pytał czy było drogo czy tanio. JAk wyjdzie dupiato, to będiesz
    > żałował że zaoszczędziłeś 10% ceny. Ja za wszelką cenę chciałbym pozostawić
    > pomieszczenia jak najwyższe. więc jeśli Ci wyjdzie ze gips jest cieńszy,
    > lepiej przewodzi ciepło - postaw na gips. jak masz w dupie wysokość, lej
    > beton, zaoszczędzisz parę złotych. A czy sam dasz radę? na to pytanie nikt z
    > nas Ci nie odpowie. Moi bliscy na moje pomysły regują hasłem - hura robimy.
    > ale jak już jest robota, to każdy.. przepraszam ale o co chodzi?

    Dla mnie grunt jest radiatorem, "nieskończonym", o temperaturze 8*C
    (średnioroczna, nie ma wpływu słońca, są wpływy pogody itd.)

    Pomińmy przewodnictwo gruntu (1.5 - glina, 2.0 żwir, wpływ ocieplenia ścian
    fundamentowych, itd.), po prostu załóżmy że po drugiej stronie mamy ciało
    stałe o temp. 8*C odbierające ciepło 24/24h, a po stronie pierwotnej rurki o
    temp. 25*C, między nimi styro.
    Jak widzę są całe opracowania nt. przewodnictwa gruntu pod budynkiem, nie
    mam wystarczającej ilości czasu się z tego doktoryzować.

    Może coś pomyliłem, poprawcie mnie.

    STYRO 10 CM, lambda 0.040
    Grunt 8*C, rurki 26*C, powierzchnia 60m2 podłóg

    Rt = 0.1(m) / 0.040 (l) == 2.5
    U = 1/2.5(Rt) == 0.4 (W/(m2*K)
    26*C - 8*C = 18*C delty
    [U] 0.4 * [*C] 18 == 7.2 W/m2
    (7.2W na każdy m2 podłogi strat)
    7.2W/m2 * 60m2 [podłóg] = 432W (start)
    432W * 24h grzania == 11 kWh
    11 kWh * 0.21zł (prąd w 2T) = 2.31zł/dzień
    2.31zł * 30 dni == 69.3 zł miesięcznie strat

    STYRO 2cm XPS, lambda 0.036
    Reszta bez zmian.

    Rt = 0.02(m) / 0.036 == 0.555
    U = 1/0.555 == 1.80
    [U] 1.8 * 18 [*C] == 32.4 W/m2
    32.4 W/m2 * 60 m2 podłóg = 1938W (1.938 kW)
    1.938 kW * 24h = 46.51 kWh dziennie strat
    46.51kWh * 0.21zł (prąd w 2T) = 9.77 zł dziennie
    9.77 * 30 dni = 293.1 zł miesięcznie za prąd

    PORÓWNANIE
    293.1zł (xps2cm) - 69.3zł (10cm) = 223.8zł różnicy miesięcznie

    223.8zł * 5 miesięcy = 1115 zł różnicy (dla podłogówki 25*C !)

  • 25. Data: 2019-04-19 12:56:15
    Temat: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki? ps.
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.04.2019 o 12:40, marios pisze:

    ps.
    Na FM (forum muratora) w wątku Adama "Bufor tymi rękoma .."
    Nie pamiętam na których stronach to było, gdzieś w okolicy 200-300, a weź
    się teraz do tego dokop.

    Był facet, co miał pół dachu w panelach (a może i cały), w każdym bądź razie
    w przeliczeniu duużo tych kW było i postanowił spróbować ładować to do
    zbiorników z wodą pod domem (na etapie budowy już umieszczonych).
    Plan był taki, że po roku,dwóch zbiorniki i ziemia się nagrzeje i będzie
    akumulować.
    Nie pamiętam czy dał odpowiedź po roku czy dwóch, ale napisał na forum, że
    (w skrócie) nic z tego sensownego nie wyszło.
    Potem nie miałem czasu śledzić wątku (teraz ma chyba z 500 stron) i czy coś
    jeszcze potem o tym pisał.

    Dlatego zakładam, że ziemia bez względu na swój opór przewodzenia gruntu,
    zabierze wszystko i akumulacyjność warstwy tuż pod podłogą mogę pominąć jako
    błąd obliczeniowy.

  • 26. Data: 2019-04-19 14:52:30
    Temat: Odp: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Pewnie od tych samych fachowcóf co to podłogówki likwidowali i
    ^^^^^^^^^^^^

    Zęby bolą jak się Twoje posty czyta.
    Faktycznie Collie ma racje wysyłając Cię do szkoły :->

    --
    Pozdr.
    T.

  • 27. Data: 2019-04-19 15:00:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 12:56:15 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > Nie pamiętam czy dał odpowiedź po roku czy dwóch, ale napisał na forum, że
    > (w skrócie) nic z tego sensownego nie wyszło.

    ja byłem sprytniejszy i zamiast robić najpierw sobie policzyłem, napisalem na to
    stosowny program nawet. I tez wyszło ze sie nie kalkuluje.

    > Dlatego zakładam, że ziemia bez względu na swój opór przewodzenia gruntu,
    > zabierze wszystko i akumulacyjność warstwy tuż pod podłogą mogę pominąć jako
    > błąd obliczeniowy.

    weź sobie taki układ warstw do obliczen: rurki, styropian grubosc ile chcesz, ale
    potem za drugą warstwe izolacji przyjmij 0,5m gruntu pod budynkiem.
    Na początku okresu grzewczego twoje poprzednie obliczenia sa zapewne w miarę
    poprawne. Ale z chwilą gdy grunt sie nagrzewa to ciepło musi przebyc dłuzsą dorgę
    poprzez nagrzane wczesniej warstwy, a te warstwy stają sie izolatorem, może marnym
    ale jednak.
    W efekcie straty będą niższe niż wyliczyłeś.

    b.

  • 28. Data: 2019-04-19 15:54:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 14:53:27 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:
    > Kris wrote:

    > Zęby bolą jak się Twoje posty czyta.
    > Faktycznie Collie ma racje wysyłając Cię do szkoły :->

    Oj dzieciaku. Mama do Neostrady dostęp dała?
    Doczytaj kogo mogłem mieć na myśli pisząc "fachowcóf".

  • 29. Data: 2019-04-19 20:14:43
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Oj dzieciaku. Mama do Neostrady dostęp dała?
    > Doczytaj kogo mogłem mieć na myśli pisząc "fachowcóf".

    Nieuk!

    --
    Pozdr.
    T.

  • 30. Data: 2019-04-19 21:59:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Może coś pomyliłem, poprawcie mnie.
    JASNE!

    JEden:
    > STYRO 10 CM, lambda 0.040
    > 2.31zł * 30 dni == 69.3 zł miesięcznie strat

    dwa:
    > STYRO 2cm XPS, lambda 0.036
    > 9.77 * 30 dni = 293.1 zł miesięcznie za prąd

    trzy:
    grubość izolacji - zero, temperatura powierza , a w zasadzie podłogi -
    20stopni.

    > PORÓWNANIE
    > 293.1zł (xps2cm) - 69.3zł (10cm) = 223.8zł różnicy miesięcznie
    >
    > 223.8zł * 5 miesięcy = 1115 zł różnicy (dla podłogówki 25*C !)

    jak łatwo się domyśleć, ale można to zignorować, niema opcji numer trzy.
    wyraźnie napisałem, ze NIEMA sensu porównywać 2cm xps do 10cm styro.
    strata czasu, bo wynik jest oczywisty. trzeba porównać do tego CO JEST
    TERAZ, opcje 2cm xps i opcje 10cm styro.
    Mnie uczyli w pierwszej kolejności szacować. moje mieszkanie ma 56m2 i
    zużywa na ogrzewanie i wodę użytkową energii za około 100-120. szacuję
    że na ogrzewanie idzie połowa. czyli 60zł. niech bedzie ze prąd masz dwa
    razy droższy, czyli zostaje 120zł na miesiąc. A Ty masz strat do gruntu
    223zł? No to ja już nie poradzę nic. Ile teraz płacisz co miesiąc za
    ciepło?
    ToMasz