  • 11. Data: 2019-04-17 20:49:19
    Temat: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: l...@g...com

    Pękający beton i kafelki? To nie sztimuje, kafelki popękają.

  • 12. Data: 2019-04-17 23:50:57
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 17.04.2019 o 20:26, ToMasz pisze:
    > ale jak dasz 2cm xpsa to co się stanie? Teraz Twoja podłoga ma 20 stopni
    > - tak? więc jeśli na tą podłogę dasz 2cm izolacji termicznej, na nią

    Chwileczkę. Zastanawiałem się - pisząc o 2cm xps, ile osób dobrze
    przeczyta całość.
    2cm XPS tylko jako że: twardy - jak coś będzie pękać to może nie tak
    jak na białym EPS100 co na paczce ma ..-CS(10)60-.. a w testach GUNB
    (https://www.gunb.gov.pl/komunikaty) często wisi: "(nie spełnia)"
    oraz że XPS ma bardzo małą nasiąkliwość, ktoś zapyta "po co jeszcze ten
    XPS", mnie się wydaje że dla spokoju mojej duszy, droższy, ale mało chcę
    dać.
    Reszta (8 cm) to EPS100. Celuję w grubość 10cm styro.

    > rurki z ciepłą woda o temperaturze... 25 stopni to ile tego ciepła
    > pójdzie w górę a ile dotrze do obecengo poziomu podłogi? I co się z tym
    > ciepłem stanie? "wsiąknie w ziemię" czy będzie przez obecny strop
    > akumulowane?

    To nie jest strop. Podłoga na gruncie.

    > Wiem że wszyscy mówią - 10cm styro i koniec. ale dla czego koniec? a jak
    > będzie 9.5cm? A jak będzie 2cm? Zastanów się sam.

    Nie czaję.

    > a jak bedzie to co? Zakładam (jeśłi błędnie to popraw mnie) że "beton
    > towarowy" jest wystarczająco wytrzymały i nie zawali się. na nim będzie
    > ogrzewanie podłogowe z pęknięciami i....? dywan, panele, czy goły beton.
    > bo jak beton to dupa - pęknięcia będą brzydkie. jak panele czy kafelki -
    > niech sobie pęka.

    Hmm , mnie też się wydaje że jak gdzieś pęknie to , ale z drugiej
    strony, w pęknięciach będą rurki, nie wiem czy im to dobrze zrobi.

    > anhydryt to coś jak gips. marna odporność na wodę, wilgotne środowisko.
    > w załączonych reklamach wspominają że lepiej przewodzi ciepło - to
    > ewidentny plus, ale także że szybciej się nagrzewa. to jest problem. ja

    No właśnie trochę grzebię na necie i czytam - na razie reklamowe, często
    "fantastyczne" ;) muratory

    > uważam ze plus, ale wielu tutejszych bywalców, grzeje 24godziny na dobę
    > i szybkość nagrzewania jest... raczej wadą, bo ilośc, grubość betonu na
    > podłodze staje sie akumulatorem, buforem. A taki system powoduje że
    > temperatura podłogi jest bardzej stabilna.
    > Ja mam w bardzo małej łazience 10cm styro rurki i kafelki. w zasadzie
    > rurki są w kleju do kafelek, 2cm i nic nie pęka, nie zapadło się.
    > fakt że jak ogrzewanie działa to możesz ręką wyczuć gdzie są rurki, ale
    > co z tego? Nikomu to nie przeszkadza, a oddawanie ciepła jest lepsze.
    > ToMasz

    Patrzę sobie:

    21zł za 30kg, 19kg na centymetr / m2

    https://budomiks.pl/wylewka-anhydrytowa-samopoziomuj
    aca-30kg-knauf-fe-50-largo,id34667.html

    W opisie podane zalecenia >=35mm nad rurkami, może kosmicznie
    przesadzone ale co ja tam wiem

    Tu 49zł worek 25kg, 15kg na centymetr / m2
    https://www.castorama.pl/posadzka-anhydrytowa-cn68-2
    5kg-id-1086768.html#product_review

    To ile to wreszcie kosztuje, 2x drożej od miksokreta, 3x, 1.5 raza?

    Może samemu wylać? największe pomieszczenie ~ 3.5 x 5m, dużo-niedużo

  • 13. Data: 2019-04-18 07:34:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Apr 2019 23:50:57 +0200, marios <d...@f...gd>
    wrote:
    > Może samemu wylać? największe pomieszczenie ~ 3.5 x 5m, dużo-niedużo

    A co z samym wylewaniem -to jest rzadkie - jak wypłynie na tym styro?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-04-18 10:43:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 20:26:54 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    [...]
> [...]

    > ogrzewanie podłogowe z pęknięciami i....? dywan, panele, czy goły beton.
    > bo jak beton to dupa - pęknięcia będą brzydkie. jak panele czy kafelki -

    Przestań udzielać rad budowlanych bo są głupie i szkodliwe.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2019-04-18 10:45:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 07:45:02 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A co z samym wylewaniem -to jest rzadkie - jak wypłynie na tym styro?

    Przecież przed wylaniem NA styropianie układasz szczelną wanienkę z folii.
    Nie lejesz przecież byle jak na styro we wszystkie szczeliny :D

    Trochę pomyślunku ludzie :P

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2019-04-18 19:26:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Apr 2019 01:45:15 -0700 (PDT), "Adam Sz."
    <a...@g...com> wrote:
    > Przecież przed wylaniem NA styropianie układasz szczelną wan
    > ienkę z folii.
    > Nie lejesz przecież byle jak na styro we wszystkie szczeliny :D
    > Trochę pomyślunku ludzie :P

    No to czemu fachowcy tak się tego boją, że im styro wypłynie? Obawy
    zasłyszane od fachowców, nie moje.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2019-04-18 20:10:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 19:25:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No to czemu fachowcy tak się tego boją, że im styro wypłynie? Obawy
    > zasłyszane od fachowców, nie moje.

    Nie wiem jak może wypłynąć coś, co zostanie dociśnięte z góry obciążeniem?
    Wypłynąć by mogło jakby pływało w tej wylewce:) Mietek chyba dosłownie
    potraktował słowo "wylewka" i lał aż wszystko przykryło :D

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2019-04-18 20:48:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 19:25:36 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > No to czemu fachowcy tak się tego boją, że im styro wypłynie? Obawy
    > zasłyszane od fachowców, nie moje.

    Pewnie od tych samych fachowcóf co to podłogówki likwidowali i grzejniki w zamian
    wieszali
    Zadzwoń do jakiejkolwiek ekipy która zajmuję się robieniem tego typu wylewek i
    pogadaj jak masz wątpliwości. To nie jest kosmiczna technologa
    nie słuchaj spiskowych teorii fachofcóf pokroju SpiskowegoMocnego Boba Budowniczego

  • 19. Data: 2019-04-18 21:49:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przestań udzielać rad budowlanych bo są głupie i szkodliwe.
    szkodliwe jest rzucanie takich uwag bez wyjaśnień. Ja nie napisałem zrób
    tak a tak, tylko zasugerowałem nad czym można by sie zastanowić. jeśli
    Ty masz większe doświadczenie to napisz, bo wychodzisz na trola. A jak
    nie chcesz, to nie pisz, ale nie rzucaj nic nie wnoszących uwag
    ToMasz

  • 20. Data: 2019-04-18 22:17:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To nie jest strop. Podłoga na gruncie.

    > Nie czaję.
    1. chcesz dać 10cm styro/xps. dla czego. dla czego nie 9. bo?
    2. załóżmy że masz teraz podłogę. grzejesz kaloryferami powietrze, które
    po 2 dniach doprowadzi do ogrzania podłogi do 20 stopni. wtedy podłoga
    oddaje ciepło do gruntu. ale grunt to nie radiator miedziany o
    powierzchni boiska, tylko grunt.
    Teraz najtrudniejsze. połóż na podłodze 2cm xpsa i tak grzej w
    mieszkaniu, żeby podłoga _pod_ xpsem miała wcześniej wspomnianą
    temperaturę 20 stopni. jak to zrobisz? Podgrzejesz kaloryferami
    powietrze do.... 40 stopni? A może położysz rurki na tym xpsie? no to
    połóż i zalej je gipsem, i policz jaką będą musiały mieć temperaturę,
    aby ogrzać podłogę pod xpsem do 20 stopni.
    JAsne ze 10cm styro będzie lepsze, ale sufit na 238cm fajny nie jest.
    Czy jesteś w stanie wykazać że przy 2cm xps + podłogówka, do gruntu
    przeniknie więcej ciepła, niż teraz przenika? Bo jeśli tak - niema
    tematu. jeśli nie, to zastanów się czy optymalne będzie 2cm, 5cm, czy
    inna wartośc. bo 10cm, w Twoich warunkach budowlanych to - na mój rozum
    - gruba przesada. Podkreśmam - porównujemy obecne warunki do planowanych
    - nie budowę domu pasywnego.

    > Hmm , mnie też się wydaje że jak gdzieś pęknie to , ale z drugiej
    > strony, w pęknięciach będą rurki, nie wiem czy im to dobrze zrobi.
    tu musiałyby się wypowiedzieć osoby które takie pęknięcia mają, albo
    musiałbyś sam, już zrobić test. worek cementu za 7zł rurki za 5zł i
    jazda. ale o ile ja pracowałem z rurkami, to żelazne - mogą się
    rozszczelnić bo było "tąpnięcie" w kopalni. a pex przy przygotowani pod
    nakręcenie złączki metalowej powiększa swoją średnice w sposób widoczny
    gołym okiem. 5%? W stosunku do elastyczności betonu pex będzie gumą
    wentyową. po za tym pęknięcia betonu będą wskutek skurczenia się, nie
    wydłużenia. a jak chcesz żeby nie pękało, albo pękało tam gdzie Ty
    chesz, daj więcej siatki.

    > To ile to wreszcie kosztuje, 2x drożej od miksokreta, 3x, 1.5 raza?

    > Może samemu wylać? największe pomieszczenie ~ 3.5 x 5m, dużo-niedużo

    inaczej. Postaw cenę jako kryterium dodatkowe. JAk wyjdzie fajnie - nikt
    nie będzie sie pytał czy było drogo czy tanio. JAk wyjdzie dupiato, to
    będiesz żałował że zaoszczędziłeś 10% ceny. Ja za wszelką cenę chciałbym
    pozostawić pomieszczenia jak najwyższe. więc jeśli Ci wyjdzie ze gips
    jest cieńszy, lepiej przewodzi ciepło - postaw na gips. jak masz w dupie
    wysokość, lej beton, zaoszczędzisz parę złotych. A czy sam dasz radę? na
    to pytanie nikt z nas Ci nie odpowie. Moi bliscy na moje pomysły regują
    hasłem - hura robimy. ale jak już jest robota, to każdy.. przepraszam
    ale o co chodzi?

    ToMasz