  • 1. Data: 2019-04-15 13:54:28
    Temat: otwornica 68 na kontakty, jakieś typy?
    Od: marios <d...@f...gd>

    W nowym domu - belit 600 na kleju
    W starym - belit na solidnej zaprawie, cegły
    i jeszcze potrzebuję sie przebić ze 3 razy przez strop żelbet jakieś 12cm,
    nie wiem jak gęsto zbrojenie, raczej gęste

    Puszek w sumie niewiele do zrobienia, na starym z 10-15 otworów, na nowym
    łatwizna

    na węgliku? na diamencie? - zbrojenie
    Na diamencie to by mi chyba jeszcze została do płytek?
    Ale piszą że te diamenty to zaraz wypadają.

    lepsza byłaby jakaś głębsza 6-8cm

    w casto są głownie erbauer
    w obi bosh (~130-150 zł + dokupić trzon za ??)

    mam SDS+-a z Lidla, mam i zwykłe wiertarki

    Opinie różne popisane pod tymi produktami, lub wcale, jeżeli - najczęściej
    negatywne.

    To co wziąć?
    taką za 29, 45, 85 czy za 150? , więcej na nią nie wydam jak 150 - o ile
    zostanie na przyszłość narzędzie a nie złom po 15 otworach.

    Wyznaje zasadę, że lepiej czasem dać 3x więcej i mieć narzędzie na
    przyszłość, ale jezeli ta za 150 wytrzyma max 2x tyle co ta za 29 ,to..

    Na miejscu mam z marketów: LM,OBI,CASTO,BRICOMAN,?

  • 2. Data: 2019-04-15 14:59:33
    Temat: Re: otwornica 68 na kontakty, jakieś typy?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 13:54:29 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Na miejscu mam z marketów: LM,OBI,CASTO,BRICOMAN,?

    Kupowałem otwornicę z węglikami za max 50-60 pln i zrobiła u mnie jakoś
    ponad 200 puszek w porothermie + bardzo mocnym betonie (takie z serca
    robione betoniki w piwnicy miałem) - z kilkunastu węglików zostały chyba
    trzy i jak trzeba to jeszcze ktoś ją pożycza i wolniej bo wolniej ale
    otwór wywierci. Całość zawsze jechałem z w miarę mocnym udarem (jakoś 5-6J).
    Także moim zdaniem cokolwiek nie kupisz to da radę ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2019-04-15 15:11:11
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 15.04.2019 o 14:59, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > otwór wywierci. Całość zawsze jechałem z w miarę mocnym udarem (jakoś 5-6J).
    > Także moim zdaniem cokolwiek nie kupisz to da radę ;)

    Tylko co zrobić ze stropem? Raczej trafię na zbrojenie.
    Nie wiem czy te diamentowe dają radę na stali (fi12)?
    Czy wwiercić się gdzieś do poziomu zbrojenia (pewnie krata dołem), potem
    troszkę z drugiej strony i udarem rozkuwać okolice szukając zbrojenia? -
    chyba to wydaje się najprostsze bez cudowania w otwornice za XX kasy na te
    raptem 3-8 dziur.

    Akurat w cenach 50-60 to nie widzę nic, jest coś chyba za 41 firmy "X",
    potem coś sensownie wyglądającego na obrazku za 85zł, potem za 150+, i takie
    "profesjonalne" po 270-570+
    Te za 29 to jakieś elixy. Przy takich ludzie piszą że jednego otworu w
    betonie nie dali rady zrobić.

  • 4. Data: 2019-04-15 15:41:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 15:11, marios pisze:

> [...]
    > takie "profesjonalne" po 270-570+
    > Te za 29 to jakieś elixy. Przy takich ludzie piszą że jednego otworu w

    Kupiłem raz jakieś takie za 50-60 zł coś chińskiego firmy Dedra bodajże
    z opcją, że zakadasz "ostrza" o różnej średnicy. Wisi zawsze tego pełno
    w Casto i podobnych. Dość szybko się zepsuła (środkowy trzpień
    prowadzący odseparował od reszty), ale wierciłem z udarem, czego podobno
    się z otwornicami nie robi. Kupiłem więc drugą, kilka puszek w moich
    żużlo-betonowych bloczkach i pustakach zrobiła i znowu to samo - trzpień
    osobno, reszta osobo. Więcej tego gówna nie kupię, bo tandeta w cholerę :/

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2019-04-15 22:46:17
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 05:59:33 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

> [...]
    > otwór wywierci. Całość zawsze jechałem z w miarę mocnym udarem (jakoś 5-6J).

    Hm, a mi elektryk mówił, żeby pod żadnym pozorem nie używać udaru.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2019-04-16 07:54:13
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 13:54, marios pisze:
> [...]
    > 12cm, nie wiem jak gęsto zbrojenie, raczej gęste
    >
    > Puszek w sumie niewiele do zrobienia, na starym z 10-15 otworów, na

    strop i puszki to dwie różne rzeczy - nie mieszaj tego
    do puszek to kup taką na SDS za ~50zł
    a strop ja bym poleciał klasycznie - przewiercić kilka dziur i potem
    dłutem. zbrojenie jak trafisz to boszką albo brzeszczotem. No chyba że
    chcesz na bogato i super ładnie to w wypożyczalniach sprzętu budowlanego
    dostaniesz otwornice do takich przewiertów

  • 7. Data: 2019-04-16 08:40:05
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 16.04.2019 o 07:54, alberciq pisze:

> [...]
    > bogato i super ładnie

    to w wypożyczalniach sprzętu budowlanego dostaniesz

    Te wypożyczalnie mają raczej to do siebie, że za uszkodzony sprzęt raczej
    płacisz/odkupujesz. A jak akurat mi się rozleci otwornica za 400+ zł, bo już
    dostała od życia, to .. więc nie pożyczam takich rzeczy jak mnie nie
    przyciśnie do muru :P

    OK, temat zamykam, nadal nie wiem na co się zdecyduję, pewnie na jakiś ciut
    droższy diament, kontakty powoli wywiercę, mało ich, strop jak piszesz, a
    potem będzie do płytek.

  • 8. Data: 2019-04-16 12:27:45
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 16.04.2019 o 07:54, alberciq pisze:
    > chcesz na bogato i super ładnie to w wypożyczalniach sprzętu budowlanego
    > dostaniesz otwornice do takich przewiertów

    Ostatnio rozważałem pożyczenie bruzdownicy z takiej wypożyczalni.
    Spojrzałem - jakieś 70 zł/doba, to myślę sobie, że nawet można by
    pomyśleć. Ale potem jeszcze doczytałem osobną pozycję w cenniku -
    zużycie 1 mm tarczy diamentowej - 149 zł :D

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2019-04-16 14:17:00
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 16.04.2019 o 12:27, Kżyho pisze:

> [...]
    > - jakieś 70 zł/doba, to myślę sobie, że nawet można by pomyśleć. Ale potem
    > jeszcze doczytałem osobną pozycję w cenniku - zużycie 1 mm tarczy

    BTW
    Kupiłem tego ertbauer-a za 428 w casto.
    Na razie ma za sobą tylko kilka metrów (2/3 w terakocie pod rurki CO).

    Nawet nieźle się tym robi.
    W BRICO dokupiłem duże wiaderko + pokrywka (dział z farbami), coś 10zł
    razem, 2x rurki kanaliza fi50, jedno 90*, drugie proste chyba 50cm,
    otwornica do drewna fi50 i wkrętarką wyciąłem sekundowo dwa otwory + kawałek
    deski calowej spod ściany - na stołowej wiert. wywierciłem otwornicą też
    (deska aby usztywnić w pionie bo gibała się).

    Kolanko 90* wkrętem do pokrywki, prostą wsadziłem do połowy wysokości,
    odkurzacz zwykły Daewoo 1300W, jakieś kawałki starych rur, zakleiłem duck-tape.

    Wykonałem test i .. niesamowite jak mało pyłu zbiera w worku odkurzacza.

    To ostatnio najlepsze DIY jakie udało mi się wykonać :)

  • 10. Data: 2019-04-16 14:46:31
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Wykonałem test i .. niesamowite jak mało pyłu zbiera w worku odkurzacza.
    >
    > To ostatnio najlepsze DIY jakie udało mi się wykonać :)

    Nie DIY ale jak masz chwilkę to http://tinyurl.com/y3cylzbf u wschodnich
    przyjaciół ;)

    Robak