  • 161. Data: 2017-04-01 00:37:54
    Temat: Re: zmiana systemu ogrzewania
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Ja sobie wziąłem coś lekkiego, ze szczepu primitivo, ale czas biegnie
    > mi szybko. A pisaniny mam przed sobą jeszcze dużo.

    Mi biegnie szybciej po szczepie kukurydzy Jim Beam z lodem i cola. Nie
    zasiadam po tym do pisaniny.

    Pozdro.. TK

  • 162. Data: 2017-04-01 00:40:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-31 o 23:33, Lisciasty pisze:
    > Pół godziny kilkaset metrów? Ja na pociąg 2,5km idę z buta 23 minuty :>
    >
    > L.

    A wyobrażasz sobie, że zakład był na tyle rozległy, że do miejsca
    wykonywania mojej pracy miałem kilka kilometrów, choć do zakładu miałem
    ok. 200-300m?

  • 163. Data: 2017-04-01 00:55:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Mi biegnie szybciej po szczepie kukurydzy Jim Beam z lodem i cola.
    > Nie zasiadam po tym do pisaniny.

    Wszystko zależy od pisaniny. Te, zważysz Waść, bywają lżejsze i cięższe.
    A ten w tym rzemiośle snadnie do wprawy dojdzie, kto trunki odpowiednio
    dobierać potrafi.

    Jarek

    --
    Est modus in rebus! Trzeba co najwięcej wina pić: oleum, jako lżejsze,
    zawsze będzie na wierzchu, wino zaś, które i bez tego idzie do głowy,

  • 164. Data: 2017-04-01 10:01:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 00:03:19 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ale czy to jest 23 minuty, czy 23 minuty plus minus 17 sekund?

    Ale tego... Jak plus 17 i minus 17 to w sumie wyjdzie na zero.

    L.

  • 165. Data: 2017-04-01 10:03:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 00:07:18 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > No i masa budynkow tez nie jest bez znaczenia, gdyz jak wiadomo przy
    > masywnych obiektach czas relatywnie plynie wolniej.

    Budynki nie mają żadnego wpływu. Ale widok pociągu zapieprzającego
    z oddali tak zagina czas, że pamiętam nawet datę ślubu...

    L.

  • 166. Data: 2017-04-01 10:57:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Praktycznie to na zadupiu na jakim mieszkasz norma zanieczyszczen powietrza w lutym
    byla wyrobiona za caly rok. W innych sprawach jestes wyjatkiem a wyjatki sie odrzuca
    bo statystyki psuja. Zle powietrze jest wszedzie tam gdzie jest niska zabudowa
    jednorodzinna. W centrum Lodzi powietrze w miare ale na rogatkach duze przekroczenia
    wskazujace na spalanie marnego wegla. Obserwowalem warszawe. Duze osiedle wiezowcow z
    wielkiej plyty, w zasadzie prawie cala dzielnica to powojenne bloki z centralnym
    ogrzewaniem z duzej rury. I wskazniki na pomaranczowo zaznaczone. Niby skad. I nagle
    olsnienie jak trafilem na ruch powietrza. Tam skad nawiewa sama czerwien. Mapa mowi
    ze to tereny podwarszawskie z niska zabudowa. Ty ze wzgledu na unikalnosc nie lapiesz
    sie na zadne porownania. I tak byc musi bo inaczej by wychodzilo ze wszyscy mieszkaja
    w domkach w centrach nieduzych miast, maja duze dzialki i ogrzewaja domy pompami
    ciepla.

  • 167. Data: 2017-04-01 11:44:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 kwietnia 2017 00:40:17 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > A wyobrażasz sobie, że zakład był na tyle rozległy, że do miejsca
    > wykonywania mojej pracy miałem kilka kilometrów, choć do zakładu miałem
    > ok. 200-300m?

    Podajesz błędne dane początkowe, a potem każesz mi wyobrażać :/

    L.

  • 168. Data: 2017-04-01 12:35:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Slabo ma sie do rzeczywistosci to co napisales. No chyba ze w ramach pierwszego
    kwietnia to bylo. Statystyki maja to do siebie ze nie podaja w nich z imienia i
    nazwiska ale wartosci srednie, przecietne. I jesli w statystykach podaja ze w Polsce
    ubostwo energetyczne dotyka 60% populacji zyjacej w domkach( bez rolnictwa) i 20%
    zyjacych w mieszkaniach to wnioski moga byc jedne. W domkach zyje biedota nie majaca
    na ogrzewanie. I jak dziesieciu tutaj mowi ze ma w domu cieplo, minimum tyle co w
    normie. To szesciu klamie bo ma zimniej niz w normie.

  • 169. Data: 2017-04-01 13:45:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Budynki nie mają żadnego wpływu. Ale widok pociągu zapieprzającego
    > z oddali tak zagina czas, że pamiętam nawet datę ślubu...

    A, to ten taki długi pociąg, co zapieprza wzdłuż długich peronów,
    mija zegary dworcowe, a w środku jakiś facet świeci latarką, a to
    do przodu, a to do tyłu. Potem jeszcze biega po wagonie z miarką,
    taką jak mają majstry budowlane, i coś mierzy. W dzieciństwie lubiłem
    czytać książki, w których te pociągi opisywano. Nawet podawali z jaką
    prędkościa jedzie. Ciekawe, czy się zgadza.

    Jarek

    --
    Zegary staną niepotrzebne,
    Pogubię wszystkie kalendarze.

  • 170. Data: 2017-04-01 13:47:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ale tego... Jak plus 17 i minus 17 to w sumie wyjdzie na zero.

    Już na końcu języka miałem pytanie o odchylenie standardowe i ogólnie
    o rozkład tej zmiennej. Bo z pewnością było to gruntownie przebadane.

    Jarek

    --
    Pero, pero, bilans musi wyjść na zero