  • 21. Data: 2016-05-10 08:42:39
    Temat: Re: OT 200 tysiecy kodowcow
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2016 08:23, Budyń wrote:
    >nie przekłada na "manie polski w dupie"

    Ja nie zarzucam im hipokryzji. To prawdopodobnie całkiem przyzwoici
    ludzie ale niestety chorzy na socjalizm. Socjalizm to hamulec rozwoju i
    to z tych najbardziej skutecznych.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2016-05-10 08:44:15
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    On 08.05.2016 16:55, Budyń wrote:

    >To socjaliści przecież.
    >Póki co wszelkie ich posunięcia idą w stronę umacniania socjalizmu...
    >narodowego socjalizmu.

    Od czego bynajmniej się nie odżegnują, co najwyżej sama nazwa mogłaby im
    nieco uwierać.

  • 23. Data: 2016-05-10 09:02:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2016 08:44, Ghost wrote:
    > Od czego bynajmniej się nie odżegnują,

    Mówią o sobie "prawica" a przecież to typowa lewica!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2016-05-10 09:03:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 10 maja 2016 08:42:40 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Ja nie zarzucam im hipokryzji. To prawdopodobnie całkiem przyzwoici
    > ludzie ale niestety chorzy na socjalizm. Socjalizm to hamulec rozwoju i
    > to z tych najbardziej skutecznych.

    w kategoriach teoretycznych to moze masz racje. Ale praktycznie to każde panstwo ma
    element socjalu, a żadne nie jest kapitalistycze.

    Oczywiscie monzna by pójc takim tropem -zachód gdy jeszcze był kapitalistyczny czyli
    po II wojnie bardzo sie rozwinął. Teraz przekształca sie powoli z kapitalizm w
    korporacjonizm a panstwo przed korporacjami broni swoich obywateli socjalem. Tyle ze
    oni zdązyli sie mocno rozwinąć.

    A co my mozemy? Rozwinieci nie jestesmy, kapitalizmu nie zaznamy, bo zaden drobny
    przedsiebiorca nie ma szans z korporacjami, które zmuszeni jestesmy do siebie
    zapraszac. A socjal ma ten sam cel co na zachodzie. Moze inne proporcje do pkb -ale
    to nie wynika z umiłowania socjalizmu tylko z małego pkb.

    b.

  • 25. Data: 2016-05-10 09:26:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2016 09:03, Budyń wrote:> kapitalizmu nie zaznamy, bo zaden
    drobny przedsiebiorca nie ma szans z korporacjami,

    To właśnie obecny system podkarmia korporacjonizm.
    Kapitalizm to jednak coś innego - jest dobry dla każdego chcącego
    pracować, bezrobocie znika z dnia na dzień.
    A i menel co to pracą się nie kala w kapitalistycznym świecie ma się
    jakby lepiej ;-)
    Nie ma co pisać o czystym kapitalizmie, to nierealne tak samo jak czysty
    spocjalizm. Chodzi o zmianę kursu - ostro na prawo.
    Teraz jest PiS więc nie ma co na to liczyć... jak wróci PO (w jakiejś
    tam odmianie) to będzie to socjalizm liberalny a nie narodowy i tyle.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2016-05-10 10:22:42
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Mówią o sobie "prawica" a przecież to typowa lewica!

    Problem jest w idiotyczności określeń lewica prawica - można być
    jednocześnie jednym i drugim. Te pojęcia wartościują na dwóch ortogonalnych
    osiach.

  • 27. Data: 2016-05-10 10:23:37
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Ja nie zarzucam im hipokryzji.

    Ja zarzucam - hipokryzję i cynizm.

  • 28. Data: 2016-05-10 10:25:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Kapitalizm to jednak coś innego - jest dobry dla każdego chcącego pracować,
    >bezrobocie znika z dnia na dzień.

    Bezrobocie historycznie znikło wyłącznie w krajach socjalistycznych :-)

  • 29. Data: 2016-05-10 11:45:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.05.2016 10:22, Ghost wrote:

    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Problem jest w idiotyczności określeń lewica prawica - można być
    > jednocześnie jednym i drugim. Te pojęcia wartościują na dwóch
    > ortogonalnych osiach.

    Socjalista to lewica.
    Trzeba zajrzeć do definicji i wszystko staje się jasne.
    Dziś niestety większość pojęć funkcjonuje w jakimś koszmarnie
    przekłamanym znaczeniu. Pewnie celowo się to robi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2016-05-10 12:10:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, May 10, 2016 at 11:45:51 AM UTC+2, quent wrote:

    > Socjalista to lewica.
    > Trzeba zajrzeć do definicji i wszystko staje się jasne.

    ale np. narodowy socjalizm wg lewicy to skrajna prawica ;)

    WS