  • 31. Data: 2023-06-04 07:11:33
    Temat: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Thursday, May 25, 2023 at 12:48:36 p.m. UTC-5, a a wrote:

    > ok, to wklejam link, aby każdy mógł sam sprawdzić
    >
    > Tam są solary elastyczne od 100W do 1000W
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005003621190746.html
    ?ug_edm_item_id=1005003621190746

    > Mam nadzieje, że wszystkim się otworzy to samo.
    >
    > U mnie 100W elastyczny + kontroler kosztuje 15 euro
    > oczywiście darmowa dostawa

    Mi tam posze ze "100W" + kontroler to 100pln z hakiem.
    ALE!
    Wymiar tego panelu to 43x20cm
    Czyli pi*oko 1/10 m2.
    Skoro stala sloneczna to jakies 1100W/m2 to wychodzi przydzialowe 100W ale sprawnosc
    panela to jakies 20-30% wiec on ma max30W (i to sa te chinskie waty a nie polskie.
    I to w pelnym sloncu.

    Tak ze nie. to nie jest tyle ile piszesz. Realnie jak nie zrobia cie w huja to masz
    20W za 100pln.
    A biorac pod uwage spolczynnik sinologiczny i nieco praktykaliow to srednio bedzie
    10W.

    niezadobrydil.

    Ponizej sam wkleiles.

    > Zestaw paneli słonecznych 100W podwójny 12V USB z kontrolerem 30A/60A ogniwa
    słoneczne Poly ogniwa słoneczne do ładowarki samochodowej jacht RV

  • 32. Data: 2023-06-05 07:19:38
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 23/05/2023 21:21, Mateusz Viste wrote:

    > To jest ciekawy pomysł z tą baterią - ładować w nocy, zużywać w dzień.
    > Wydaje mi się jednak, że jest jeszcze za wcześnie, by taki system był
    > opłacalny.
    >
    > U mnie kWh przy taryfie stałej kosztuje 0.20 Eur, a kWh nocny przy
    > dwutaryfowej ofercie 0.16, czyli 4 centy różnicy. Zakładając 10
    > kWh buforowania dziennie, wychodzi 150 euro oszczędności rocznie.
    > Liczmy 140, bo straty + ekstra koszt dwutaryfowego abonamentu.

    właśnie doszukałem się taryf do ładowania elektrycznych aut. Jedna firma
    ma 4h ładowania dziennie w cenie ?0.04/kWh albo chyba 6h za ?0.08/kWh
    (przy standardowej stawce ?0.32/kWh). Obydwie taryfy wymagają posiadania
    samochodu elektrycznego.
    Nie wiem jak to sprawdzają (do leasingowanego auta nie dostajesz 'dowodu
    rejestracyjnego', więc być może musisz przedstawić umowę leasingu - albo
    nic...), ale inna firma (która oferuje chyba ?0.10/kWh w nocy) napisała,
    że trzeba mieć smart ładowarkę do auta - więc prawdopodobnie z niej
    odczytują zużycie i na jej podstawie nalicza niższe opłaty (i to może
    służyć za potwierdzenie posiadania elektryka...).
    Trzeba by więc zainstalować ładowarkę EV i zmusić ją do ładowania
    baterii w domu. Po ?0.04 może mieć to nawet sens (koszt ładowarki to ok
    ?500, a oszczędności na prądzie, gdyby korzystać tylko z nocnej taryfy -
    ?1200 rocznie).
    Możesz poszukać czy u Ciebie też nie ma podobnych taryf, w końcu nie
    tylko w UK mają ciśnienie na sprzedaż elektryków.
    IMO panele i tak warto dodać, bo to akurat część systemu, która zwraca
    się najszybciej

    Lukasz

  • 33. Data: 2023-06-05 16:27:33
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 June 2023 at 07:19:39 UTC+2, ddddddddddd wrote:

> [...]
    > tylko w UK mają ciśnienie na sprzedaż elektryków.
    > IMO panele i tak warto dodać, bo to akurat część systemu, która zwraca

    Taryfy promocyjne dla elektryków tpo nie są żadne taryfy urzędowe, a oplacone przez
    producentów i handlarzy elektrykami, aby się elektryki w ogóle sprzedawaly.

    To nie sa żadne urzędowwe taryfy, a zatem mogą zostać zlikwidowane w następnym
    miesiącu, gdy elektryki się sprzedadzą.

    Melon też oferował bezplatne taryfy na prund, bo bez tej reklamy nikt Melona za
    500.000 zl nie kupi bo nie jest goopi.

    Melon reklamowal Powwerwalle po 20.000 $ na ściane ale nilkt tego nie kupił.

    Oplaca się elektryk jako mobilny UPS z dwustronnym gniazdem i zdalnym sterowaniem
    i wysyłasz elektryka w nocy aby pojechał się doladowac w mieście za grosze i wraca
    rano, podlącza się do sieci domowej
    i masz caly dzień prund za grosze
    i nadchodzi nocc i znow elektryka wysyłasz na doladowanie.,

    Al;bo prostsze rozwiązanie/
    Budujesz chałupę tam gdzie szybkie ladowarki z darmowym prundem
    i podłacza do ladowarki dom za posrednictwem rozdzielacza./

    Gdy podjedzie elektryk to się łąduje przez rozdzielacz, a twoja chalupa podlaczona do
    ładowarki 24h
    i płacisz nadal grosze, finansując elektryki ze swojego rachun ku