  • 1. Data: 2021-07-16 12:34:41
    Temat: Dobranie głowicy termostatycznej do grzejnika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam uszkodzony regulator na jednym z grzejników - ułamane pokretło.
    Jak dobrac nowy zakładajac ze chciałbym wymienic tylko pokretło a nie
    całą głowice? Tylko srednica gwintu czy coś jeszcze?

    Jezeli dobrze rozumiem działanie takiej głowicy termostatycznej która
    powinna sie tym bardziej otwierac im nizsza jest temperatura w
    pomieszczeniu w stosunku do temperatury zadanej to skok na regulatorze
    powinien byc jakos skalibrowany ze skokiem na głowicy. A moze to
    wszystko działa w jednym standardzie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 2. Data: 2021-07-16 13:23:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest to jakoś skalibrowane, ponieważ istnieją nakładki na trzpień zaworu (małe
    plastikowe kapturki naciskane na koniec trzpienia)
    zmieniające zakres temperatur na nieco niższe (bo zawór się mocniej przymyka o
    grubość denka kapturka).

    -----

  • 3. Data: 2021-07-16 20:18:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 12:34:43 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Mam uszkodzony regulator na jednym z grzejników - ułamane pokretło.
    > Jak dobrac nowy zakładajac ze chciałbym wymienic tylko pokretło a nie
    > całą głowice?

    Odkrec zepsuta glowice i idź do lokalnego sklepu.
    Z 50zl banknotu jeszcze resztę wydadzą.

> [...]
    > pomieszczeniu w stosunku do temperatury zadanej to skok na regulatorze
    > powinien byc jakos skalibrowany ze skokiem na głowicy. A moze to
    Średnica gwintu najważniejsza.
    Te zawoty działają zerojedynkowo- w okolicach głowicy temperatura osiągania zadaną to
    głowica wciska trzpień w zaworze i zamyka przepływ.
    Temperatura spadnie głowica odblokowuje trzpień i uruchamia przepływ.
    W lokalnym sklepie hydraulicznym czy markecie Tobie dobiora- koszt od 20-30 zl jeśli
    nic się nie zmieniło od zeszłego roku.

  • 4. Data: 2021-07-16 20:18:39
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 5. Data: 2021-07-16 20:34:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie to są w PL dwa systemy.

    -----

  • 6. Data: 2021-07-17 08:31:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.07.2021 o 13:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > (małe plastikowe kapturki naciskane na koniec trzpienia) zmieniające
    > zakres temperatur na nieco niższe (bo zawór się mocniej przymyka o

    Chyba tego się już nie stosuje.
    Większość (jak już nie wszystkie) zawory w kaloryferach mają kryzy.
    Po zdjęciu termostatu można sterować przepływem cieczy, termostat ma dwa
    stany, otwarty - zamknięty.
    https://tiny.pl/9xrk1
    Sorka, że do allegro, ale najładniejszy obrazek.
    Ta podziałka, 1,2,3... to właśnie kryza.

  • 7. Data: 2021-07-17 17:24:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-abc/jaki-zawor-i-g
    lowica-do-grzejnika.html
    Kryzy służą do wstępnej regulacji instalacji przez monterów (wg projektu CO), a nie
    do ustawiania temperatury przez użytkownika.

    -----

  • 8. Data: 2021-07-18 11:23:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 20:18, Kris pisze:
> [...]
    > W lokalnym sklepie hydraulicznym czy markecie Tobie dobiora- koszt od 20-30 zl
    jeśli nic się nie zmieniło od zeszłego roku.

    Głupoty piszesz. Wskaż normę, która określa, że głowice termostatyczne
    działają zero-jedynkowo.

    Twoje porady są tak samo do d.... jak porady zenusiowe.

  • 9. Data: 2021-07-18 11:34:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 11:24:37 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    .

    > Głupoty piszesz. Wskaż normę, która określa, że głowice termostatyczne
    > działają zero-jedynkowo.

    A nie działają?
    Rozwiń proszę temat chętnie się czegoś dowiem

  • 10. Data: 2021-07-18 13:57:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-18 o 11:34, Kris pisze:

    zadaną to głowica wciska trzpień w zaworze i zamyka przepływ.

    > A nie działają?

    Działają, ale nie zero-jedynkowo.

    W tym przypadku okazałeś się kompletnym brakiem wiedzy w tym temacie.

    > Rozwiń proszę temat chętnie się czegoś dowiem

    Po co? Abyś później znów mnie prześladował i kolejny raz obrażał?

    Poza tym najbardziej się docenia wiedzę, w której zdobycie, trzeba
    włożyć jakiś wysiłek. Kiedy dostawałeś ode mnie moją wiedzę na tacy to
    nie umiałeś tego docenić, a jeszcze wyśmiewałeś pisząc bzdury, uważając
    się za mądrzejszego, jak byś pozjadał wszystkie rozumy świata.

    Jeżeli jesteś zainteresowany taką wiedzą to podstaw automatyki i
    regulacji uczą w 5-letnim technikum o kierunkach: Automatyka, Robotyka,
    Mechatronika.