  • 71. Data: 2019-12-24 22:14:23
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.12.2019 07:19, Kris wrote:

    > Darmo dostałeś te fv?
    > Nie będziesz oszczędzał, będziesz konsumował kasę która zapłaciłeś teraz za fv.
    > Oszczędzał będziesz za 5 lat.
    > Gadasz jak mój szwagier co to fv latem założył i twierdził że teraz ma taniej bo do
    Energi tylko 15 zł miesięcznie płaci zamiast wcześniejszych ok 200 zł.
    > Zapytałem ile raty płaci za fv to nieśmiało odpowiedział że 250 zł. "Ale tylko
    przez 10 lat"?
    > Biznes życia zrobił wg mnie ale nic mi do tego

    To komedia :-)

    Trzeba faktycznie poszukać tanich paneli w Chinach albo choćby na
    Ukrainie gdzie wszystko jest tańsze, jak u nas 20 lat temu.
    Gdyby te Myjk-a panele kosztowały połowę...ale on chciał na nas zarobić
    na swoje panele.

  • 72. Data: 2019-12-25 00:24:12
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

[...]

    -------
    Kiki, bez obrazy ale masz coś nie tak z głowa

  • 73. Data: 2019-12-25 00:32:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ja akurat kupiłem za swoje
    ?
    Pożyczyłeś.
    Jak nie od banku to od Siebie z konta. I oddawał teraz będziesz 6-12 lat. A potem
    oszczędzał ew.

    >ale jeżeli nawet miałbym >wziąć w jakieś opłacalne
    >raty (typu 5% rocznie)

    Jak Yeti czy 18 letnia dziewica- niby są tylko nikt nie widział.
    Ok 5% to prowizji od banku dostanie sprzedawca fv jak kredytobiorcę pozyska. A bank
    dodatkowo zarobić musi dla siebie %

    >to mogłoby się to opłacić - >pewnie tyle będzie
    >prąd rocznie drożał,

    Całe 20 zł miesięcznie napiszmy żeby precyzyjnie było;)

    >więc po prostu okres zwrotu >by się lekko wydłużył.
    >Pewnie zaraz też ktoś
    >wspomni że te 29k które >wydałem możnaby zainwestować
    >i zyskiwać 10k rocznie he he

    Mnie tam nic do tego na co wydajesz pożyczoną(czy od banku czy z własnego konta)
    kasę.
    Uświadomić Ciebie tylko chciałem że póki co nic nie będziesz oszczędzał przez kilka/
    kilkanaście lat.
    Ps
    Co tam u Was z tymi dopłatami- nie tak dawno pisałeś że wniosek składasz i bodajże
    80% dofinansowania bédzie.

  • 74. Data: 2019-12-25 03:02:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.12.2019 00:24, Piotrek Paradysz wrote:
> [...]
    > na swoje panele.
    >
    > -------
    > Kiki, bez obrazy ale masz coś nie tak z głowa

    Ty masz za to wszystko po kolei. Panele z Chin za 3000 PLN za 1kwp?
    Oszalałeś? Zobacz na OLX i wpisz "10kwp". Masz za 33000 z montażem.

  • 75. Data: 2019-12-25 07:10:36
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A wiesz za ile można kupić samochód?

  • 76. Data: 2019-12-25 16:19:40
    Temat: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie tylko u Ciebie nie ma sensu. Ma sens w niewielu przypadkach, na orbicie na
    przykład. Wiekszy sens ma elektrownia wiatrowa. Równoważnym źródłem pradu dla fv
    instalacji 10kW jest elektrownia wiatrowa o mocy 1,5kW za 3,5 tysiaca. Opłacalność
    fotowoltaiki wynika z indoktrynacji.

  • 77. Data: 2019-12-25 16:44:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie postawił bym grosza na to że ceny pradu za 5 lat beda o sto procent wyższe.
    Taryfy na przyszły rok są znane. Podobno o jakies 2% maja wzrosnac rachunki
    indywidualnych odbiorców. To by wskazywało że jeśli za 5 lat cena pradu miała by się
    podwoić to od początku 2021 musiały by być podwyżki na poziomie 25%. Zeby prad
    zdrozala o tyle o ile zazartowales musiały by być ważne powody. Niby jakie by były to
    powody?

  • 78. Data: 2019-12-25 18:09:26
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Taryfy na przyszły rok są znane. Podobno o jakies 2% maja wzrosnac rachunki
    indywidualnych odbiorców.
    ---------
    Ktoś Cię w ciula robi i to bardzo a Ty tego nie widzisz

  • 79. Data: 2019-12-25 18:18:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    instalacji 10kW jest elektrownia wiatrowa o mocy 1,5kW za 3,5 tysiaca. Opłacalność

    Wiesz, nie jest tak różowo. Wiatrak o mocy 1.5 kW wymaga masztu o
    wysokości około 10m. To już nie jest małe gówienko. Potrzebne są
    odciągi, poważny fundament...

    --
    MN

  • 80. Data: 2019-12-25 19:57:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jesli płacę w okolicach 150 zyli na miesiac to ile zaplace w nowym roku? Jesli
    wiesz że ktoś mnie w chuja robi to napisz kto.