  • 81. Data: 2019-12-25 20:59:51
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Piotrek Paradysz p...@g...com ...

    > Taryfy na przyszły rok są znane. Podobno o jakies 2% maja wzrosnac
    > rachunki indywidualnych odbiorców. ————-
    > Ktoś Cię w ciula robi i to bardzo a Ty tego nie widzisz

    On tego nie chce widziec :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 82. Data: 2019-12-25 22:13:39
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    On tego nie chce widziec :)

    -----

    Jest możliwość, ze jest za głupi aby to dostrzec.

  • 83. Data: 2019-12-25 22:21:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Jest możliwość, ze jest za głupi aby to dostrzec.

    Ale generalnie o co się spinacie?
    Podwyżek cen energi z 20lat nie było to chyba nie warto się dziwić że dwie dychy
    większy rachunek za prąd bedzie miesięcznie

  • 84. Data: 2019-12-25 23:42:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przeciwieństwie do ciebie nie dostrzegam również możliwości przepowiadanego od
    trzydziestu lat upadku zusu. A nawet obserwuje ze zus ma się coraz lepiej.
    Przepowiadano ze 500+ wykonczy finansowo państwo. Nie wykończyło. 13 emerytura miała
    pogrzebać finanse Polski. Była i będzie wypłacona i końca Polski nie widać. Na
    dodatek przyszły budżet jako pierwszy od kilkudziesięciu lat został uchwalony jako
    zrównoważony.

  • 85. Data: 2019-12-26 09:31:49
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Na dodatek przyszły budżet jako pierwszy od kilkudziesięciu lat został uchwalony jako
    zrównoważony.
    ------------
    Uchwalić można, ze Polska jest właścicielem Wenus. Kreatywna księgowość zawsze kończy
    się tak samo, pięknym pierdolnieciem

  • 86. Data: 2019-12-26 11:45:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    dodatek przyszły budżet jako pierwszy od kilkudziesięciu lat został uchwalony jako

    Jaka 13 emerytura.
    To zasiłek dla emerytów, którego wielkość nie ma żadnego związku z
    wysokością emerytury a więc latami pracy i wpłaconymi składkami.
    Inaczej i słusznie zwany "jarkowe"

  • 87. Data: 2019-12-26 12:08:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 grudnia 2019 22:21:49 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ale generalnie o co się spinacie?
    > Podwyżek cen energi z 20lat nie było to chyba nie warto się dziwić że dwie dychy
    większy rachunek za prąd bedzie miesięcznie

    Od '99 do '15 czyli w około 15 lat prąd zdrożał o 137%.
    Tuż przed świętami rząd klepnął tauronowi podwyżkę energii o 20%, a
    dystrybucji trochę niżej, w efekcie ja już w styczniu 2020 będę płacił
    12% (tak wychodzi średnio) więcej niż w 2019. Pozostałym operatorom rząd
    nie zatwierdził nowych taryf bo wnioskowali o większe podwyżki - jeszcze
    mają czas i pewnie skończy się podobnie do tych tauronowych.

    W 2019 już płaciliśmy o grube procenty (30?) więcej - tylko nie energertyce,
    a w podatkach, bo rząd dotował w ten sposób podwyżki. Ja za prąd firmowy
    płacę od 2019 50% drożej. Energia wystrzeliła w górę i nic już nie może
    powstrzymać podwyżek niestety. Rząd będzie się dwoił i troił ale 10%
    rocznie co roku da w 5 lat podwyżkę do średniej ceny 1pln / 1kWh.

    Zapiszę sobie i co roku będę wracał do tego wątku i zobaczymy, czy się
    moje proroctwa sprawdzają.

    12% drożej przy moim zużyciu to 5376 pln zamiast 4800, czyli 48 pln
    miesięcznie więcej.

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2019-12-26 12:38:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 grudnia 2019 12:08:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Od '99 do '15 czyli w około 15 lat prąd zdrożał o 137%.
    Kilka lat temu tu post poczyniłem bo papiery porzadkowałem i stare rachunki za prąd
    znalazłem.
    Szczegółów nie pamiętam ale wychodziło że ceny energi ledwo drgnęły przez kilkanaście
    lat.
    A zarobki tak ze dwa razy wzrosły

    > Tuż przed świętami rząd klepnął tauronowi podwyżkę energii o 20%, a
    > dystrybucji trochę niżej, w efekcie ja już w styczniu 2020 będę płacił
    > 12% (tak wychodzi średnio) więcej niż w 2019.
    Całe 35zł miesięcznie więcej u Ciebie wyjdzie.
    A odkąd mieszkasz w swoim domu podwyżek cen prądu nie miałeś

    > W 2019 już płaciliśmy o grube procenty (30?) więcej - tylko nie energertyce,
    > a w podatkach, bo rząd dotował w ten sposób podwyżki.

    Srały uchy będzie wiosna. Jakąs Korwinowską propagande uprawiasz bez zastanowienia.
    Jakoś nie zauważyłem w domowym budżecie że 30% więcej podatków płacę.

> [...]
    > powstrzymać podwyżek niestety. Rząd będzie się dwoił i troił ale 10%
    > rocznie co roku da w 5 lat podwyżkę do średniej ceny 1pln / 1kWh.

    Zobaczymy za 5 lat

    > Zapiszę sobie i co roku będę wracał do tego wątku i zobaczymy, czy się
    > moje proroctwa sprawdzają.

    Ano zobaczymy

    > 12% drożej przy moim zużyciu to 5376 pln zamiast 4800, czyli 48 pln
    > miesięcznie więcej.

    To spręż się żeby ta równowartość flaszki miesięcznie więcej zarobić;)

  • 89. Data: 2019-12-26 12:58:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z kreatywna księgowością raczej nie jesteśmy na punktowanym miejscu bo dawno by się
    posypało. Przy długu na obywatela w okolicach 7,5 tysiaca euro jesteśmy w super
    sytuacji przy długu Niemiec 37 tysiecy euro na leb. W USA jakies 100 tysiecy dolarow
    na leb wychodzi.

  • 91. Data: 2019-12-26 13:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam Sz. a...@g...com ...

> [...]
    > górę i nic już nie może powstrzymać podwyżek niestety. Rząd będzie
    > się dwoił i troił ale 10% rocznie co roku da w 5 lat podwyżkę do

    Ja sie w sumie tylko zastanawiam, dlaczego ci ktorzy twierdza ze jak za
    prad płacimy dopłatami z budzetu zamiast z kieszeni to wtedy jest to za
    darmo, nie sa konsekwentni?
    Przeciez logiczna kontynuacją takiego pogladu jest to zeby prąd był
    bezpłatny czyli w całosci płacony z budzetu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest