  • 61. Data: 2016-07-25 12:23:49
    Temat: Re: Fundamenty, a wielkosc budynku
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-25 o 10:07, Adam Sz. pisze:

    > Gdzie Ty zyjesz? 90% budowlancow nie wystawia "by default" faktur ;)
    > pozdr.

    Ja się tylko zastanawiam, czy gdyby chcieć jednak tę fakturę, to kwota
    netto nie zmienia się o +20%.
    Wszak dochodowy od netto też trzeba zapłacić....

    --
    Pete

  • 62. Data: 2016-07-25 13:06:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 12:23:50 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ja się tylko zastanawiam, czy gdyby chcieć jednak tę fakturę, to kwota
    > netto nie zmienia się o +20%.
    > Wszak dochodowy od netto też trzeba zapłacić....

    Przyjelo sie, ze brak faktury = cena netto. W koncu ryzyko tez kosztuje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2016-07-25 13:54:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Ja się tylko zastanawiam, czy gdyby chcieć jednak tę fakturę, to kwota
    > netto nie zmienia się o +20%.
    > Wszak dochodowy od netto też trzeba zapłacić....

    utarło sie ze do negocjacji jest wyłącznie kwota vat. Czyli odbiorca ma 23% taniej ,
    sprzedawca jakies 19% wiecej (bo nie odprowadzi rowniez pitu) -
    obie strony sa na pewnym ryzyku, odbiorca ze gwarancji nie bedzie, a dostawca ze ktos
    go podpier...li do us.

    a kwoty wskazują na ile panstwo z nas zdziera - koles moze mi płot zrobic i wycenia
    ze ma miec z tego 840zł to ja mu musze dac na podatek i vat czyli 1230zł czyli 46%
    wiecej.

    b.

  • 64. Data: 2016-07-25 14:18:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-25 o 13:54, Budyń pisze:

> [...]
    > obie strony sa na pewnym ryzyku, odbiorca ze gwarancji nie bedzie, a dostawca ze

    Hmm, ja płaciłem netto i mam i umowę pisemną i potwierdzenia zapłaty
    podpisane przez wykonawcę (w kwotach netto)
    Widać da się mieć też gwarancję/rękojmię ;)

    > a kwoty wskazują na ile panstwo z nas zdziera - koles moze mi płot zrobic i wycenia
    ze ma miec z tego 840zł to ja mu musze dac na podatek i vat czyli 1230zł czyli 46%
    wiecej.

    A wcześniej zapłaciłeś 30%, żeby zarobić te 1230 :(

    --
    Pete

  • 65. Data: 2016-07-25 14:20:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 12:23, Pete wrote:
    > Ja się tylko zastanawiam, czy gdyby chcieć jednak tę fakturę, to kwota
    > netto nie zmienia się o +20%.
    > Wszak dochodowy od netto też trzeba zapłacić....

    W przypadku usług budowlanych ("mieszkaniowych") VAT to na ogół 8%.

    I w tym momencie to już nie do końca ogarniam sensowność zamawiania
    usług "na lewo".

    Zysk znikomy - ryzyko "nie mania" gwarancji/rękojmi znaczne - bo wtedy
    to i pewnie umowa "na gębę".

    Piotrek

  • 66. Data: 2016-07-25 14:22:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 14:18, Pete wrote:
    > Hmm, ja płaciłem netto i mam i umowę pisemną i potwierdzenia zapłaty
    > podpisane przez wykonawcę (w kwotach netto)
    > Widać da się mieć też gwarancję/rękojmię ;)

    Aaa! Czyli są dowody, że działałeś wspólnie i w porozumieniu w celu
    wydymania państwa na VATcie ;-)

    I jeszcze się tym publicznie chwalisz ...

    Piotrek

  • 67. Data: 2016-07-25 14:25:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 14:20, Piotrek wrote:
> [...]
    > usług "na lewo".
    >
    > Zysk znikomy - ryzyko "nie mania" gwarancji/rękojmi znaczne - bo wtedy

    Już nie mówiąc o tym, że jak się zamawia usługę z materiałem to całość
    jest na 8%. Czyli potencjalnie na całości można być do przodu jeśli
    usługa jest materiałochłonna.

    Piotrek

  • 68. Data: 2016-07-25 14:27:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 14:22:49 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Aaa! Czyli są dowody, że działałeś wspólnie i w porozumieniu w celu
    > wydymania państwa na VATcie ;-)
    >
    > I jeszcze się tym publicznie chwalisz ...
    Jeśli ma umo etypu:
    "wyukonawca zobowiązuje się..
    Inwestor za powyższe zapłaci 100tys"
    Faktury nie brał bo i nie ma obowiązku chyba, ma potwierdzenie przelewu na 100tys.
    Co inwestora obchodzi czy wykonawca od tych 100tys zapłaci należne podatki itp?

  • 69. Data: 2016-07-25 14:45:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 14:26:04 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Już nie mówiąc o tym, że jak się zamawia usługę z materiałem to całość
    > jest na 8%.
    -cześć vatu na materiały inwestor mógł odliczac-tak robiłem- coś się na dzisiaj
    zmieniło

    > Czyli potencjalnie na całości można być do przodu jeśli
    > usługa jest materiałochłonna.
    -jak zamówisz usługe z materiałem to liczyć się trzeba z tym że za materiały
    zapłacisz drożej. Sporo drożej wiec i zysk z nizszego vatu zeżarty zostanie.

  • 70. Data: 2016-07-25 15:06:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-25 14:45, Kris wrote:
    > -jak zamówisz usługe z materiałem to liczyć się trzeba z tym że za materiały
    zapłacisz drożej. Sporo drożej wiec i zysk z nizszego vatu zeżarty zostanie.

    Wybudowałem (do stanu deweloperskiego) dom firmą, na FV.

    Umowę miałem tak podpisaną, że wykonawca z wyprzedzeniem informował o
    kosztach materiałów. Natomiast ja miałem prawo wskazać miejsce zakupu i
    wtedy miał obowiązek kupić we wskazanym miejscu, po "moich" cenach.

    Skorzystałem z tego prawa trzy razy - przy kryciu dachu, przy osprzęcie
    elektrycznym i przy piecu.

    W pozostałych przypadkach materiały miał taniej niż ja potrafiłem kupić
    (po dociśnięciu kolanem konkurencyjnych dostawców).

    Oczywiście nie sprawdzałem ceny każdego gwoździa bo wtedy fun z budowy
    domu zmieniłby się w jakiś koszmar ...

    Tak wiec z tym dużo drożej to bym nie przesadzał.

    Piotrek