  • 81. Data: 2023-03-19 09:34:11
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 07:05, A S pisze:
    > W dniu 2023-03-16 o 19:11, Janusz pisze:
    >

    > kominek nie może być podstawowym i jedynym źródłem ciepła w domu.
    >>
    > No więc dokup do kominka farelkę i już nie będzie jedynym a tylko
    > podstawowym. W ustawowych timingach dla kominków są też jakieś zapisy o
    > dostępie do sieci ciepłowniczej, więc nie strasz. Zaczekamy przy kominku
    > aż energetyka okrzepnie.
    To nie o straszenie chodzi, kominka jako takiego nie mogą zabronić
    używać, a doskonale sie nadaje jako źródło rezerwowe ciepła.

    --
    Janusz

  • 82. Data: 2023-03-19 09:38:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 09:14, Myjk pisze:
    > Thu, 16 Mar 2023 18:46:42 +0100, Janusz

    > Nie ma, to są znikome koszty sprzętu, mniejsze niż utryzmanie
    > osobnej linii montażowej. Już od wielu lat z tego powodu
    > nie produkuje się jednostek on/off oraz tylko chłodzących.

    Nie ma to nie ma :)
    --
    Janusz

  • 83. Data: 2023-03-19 10:02:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Mar 2023 09:38:48 +0100, Janusz

    > Nie ma to nie ma :)

    Nie ma, 12 lat temu kupiłem chyba ostatni na rynku klimatyzator
    onoff (ale już miał grzanie), wtedy też mniej więcej zniknęły
    klimy tylko chłodzące.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 84. Data: 2023-03-19 10:11:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2023 o 10:02, Myjk pisze:

    > Nie ma, 12 lat temu kupiłem chyba ostatni na rynku klimatyzator
    > onoff
    Czyli jak to teraz działa w tanich sprzętach?
    Bo chyba nie wszystkie są inwerterowe z regulowaną mocą?

  • 85. Data: 2023-03-19 10:27:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Mar 2023 10:11:36 +0100, Cavallino

    > Czyli jak to teraz działa w tanich sprzętach?
    > Bo chyba nie wszystkie są inwerterowe z regulowaną mocą?

    Wszsytkie mają falownik i zawór 4D.
    Jak już pisałem nie opłaca się osobnej linii tworzyć,
    bo wszyscy chcą mieć modulowaną moc i funkcję grzania.

    Ci co nie potrzebują to wyjątki. Ostatnio montowałem
    właśnie 5 multisplitów w 5 lokalach biurowych, 3-5
    jednostek wewnętrznych -- wszystkie mają zablokowaną
    funkcję grzania na jednostce zewnetrznej, bo ciepło
    w bloku jest sieciowe i właściciel lokali pod wynajem,
    gdzie zużycie prądu jest w czynszu wynajmu, zażyczył
    sobie aby funkcję grzania zablokować, tj. aby klima
    służyła tylko do chłodzenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 86. Data: 2023-03-19 17:05:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2023 o 10:27, Myjk pisze:
    > Sun, 19 Mar 2023 10:11:36 +0100, Cavallino

    > Wszsytkie mają falownik i zawór 4D.

    A tak dla laika, to rozumiem, że potwierdziłeś to co napisałem do góry? ;-)

  • 87. Data: 2023-03-19 20:38:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-16 o 21:39, WS pisze:

    > Nie bardzo, np. u nas w Krk jest całkowity zakaz używania paliw stałych.
    Węgla i drewna, nie dotyczy brykietu.

    > A czy takie remonty trzeba gdziekolwiek zgłaszać? Stawiam, że nie i tym bardziej
    nie ma odbioru...
    Jak konstrukcje zmieniaja to muszą.

    > Chyba tylko zmiany w instalacji gazowej, ale tego zapewne nie dotykają...
    Gaz to pojedyncze przypadki, może ze 2 widziałem.

    --
    Janusz

  • 88. Data: 2023-03-19 21:56:21
    Od: WS <L...@c...pl>

    niedziela, 19 marca 2023 o 20:38:19 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Węgla i drewna, nie dotyczy brykietu.

    Może nie jestem na bieżąco, ale zakazano wszystkich paliw stałych

    Na szybko widzę, że projekt przywrócenia możliwości palenia drewnem i pochodnymi ma
    szanse na ponowne głosowanie (bo zebrano wymagane min podpisów), ale stawiam, że nie
    ma szans przejść, bo takie były założenia (jeśli pozwoli się na palenie w takich
    piecach, to nie ma praktycznych możliwości skontrolowania co tam spalono..., teraz
    jest prosto: dymi się z komina i nie jest to para wodna -> można ukarać ;) )
    https://www.facebook.com/hashtag/takdladrewna?__gid_
    _=321264653178909

  • 89. Data: 2023-03-20 00:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Pewnie że lepiej węglem, płacąc z 8 tys rocznie......
    > Co to w ogóle za pytanie?

    Pytam, bo z postów Trybuna wynika jakis wielki strach ze mu prądu z
    paneli nie wystarczy. Jak nie wystarczy to dopłaci i tyle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 90. Data: 2023-03-20 10:54:18
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-19 o 21:56, WS pisze:

    > Może nie jestem na bieżąco, ale zakazano wszystkich paliw stałych
    ale wymienili jakie.

    > Na szybko widzę, że projekt przywrócenia możliwości palenia drewnem i pochodnymi ma
    szanse na ponowne głosowanie
    Bo to jest głupota z drzewem, jak zwykle nagorliwość gorsza od faszyzmu.

[...]

    Ale węgiel kipsko palony widać z daleka, więc nie ma problemu z
    monitoringiem, wg mnie przesadzili bo nowoczesne piece mogli zostawić.

    --
    Janusz