  • 11. Data: 2021-06-25 08:30:49
    Temat: Re: Jak byście wykonali połączenie z obrazka (słupek pionowy i deska pozioma)
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-24 o 10:09, viktorius pisze:

    > Jak nie trzeba nastu ton ścisku, to poradzisz sobie imadłem, ściskiem
    > stolarskim, albo nawet podnośnikiem samochodowym zapartym o coś.
    > Kwestia inwencji, to nie będzie masowa produkcja przecież, że trzeba
    > setki sztuk dziennie robić gdzie liczy się wydajność.

    Dokładnie. Ja sobie radziłem z większymi płytkami przy pomocy młotka i
    kawałka żelastwa służącego mi jako kowadło. Młotek miał 800 czy 1000
    gramów. Ten kawałek żelaza może ma ze 3 czy 4kg. Jest to po prostu
    odcięty plaster wałka ok. 120mm średnicy, który służy mi za kowadło. Ale
    równie dobrze może to być jakiś bloczek betonowy czy nawet cegła. Równie
    dobrze można taką konstrukcję położyć na jakiejś posadzce czy kostce
    brukowej przed obsadzeniem w ziemi. Poza tym jak będziemy dawali śrubę
    na przestrzał to tą śrubą także się dociągnie. Tak więc nie ma co
    dramatyzować :)

    Tylko, żeby nie zniszczyć materiału to należy pobijać przez jakąś deskę
    albo używać młotka z nakładką gumową, bo w przeciwnym razie pozostaną
    ślady młotka na drewnie.

  • 12. Data: 2021-06-25 11:06:47
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-06-25 o 08:30, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > brukowej przed obsadzeniem w ziemi. Poza tym jak będziemy dawali śrubę
    > na przestrzał to tą śrubą także się dociągnie. Tak więc nie ma co

    Ale wiesz, ktoś przeczytał "potrzebna prasa" i koniec, młotkiem nie
    poradzisz...

    > Tylko, żeby nie zniszczyć materiału to należy pobijać przez jakąś deskę
    > albo używać młotka z nakładką gumową, bo w przeciwnym razie pozostaną
    > ślady młotka na drewnie.

    Raz uderzy młotkiem i się przekona, drugi raz nie popełni błędu... ;)

    Dlatego sugerowałem metody a'la prasa, czyli nie uderzać, a ściskać.
    Każdy w aucie ma podnośnik, wystarczy znaleźć otwór, np
    drzwiowy/okienny, podłożyć odpowiednio i ładnie lewarkiem można wciskać
    rzeczy. Albo zrobic "ramkę" z pozostałego drewna, czy jakiegoś kątownika
    i włożyć lewarek --> prasa gotowa.
    Na dwa ściśnięcia można taką ekwilibrystykę robić, może będzie potrzeba
    kogoś do pomocy, podtrzymać elementy, ale jest to wykonalne.

    --
    viktorius