  • 21. Data: 2020-10-13 12:37:19
    Temat: Re: Kotwa chemiczna - jednorazowy pojemnik? Jak szybko?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-13 o 10:33, collie pisze:

> [...]
    > chemicznej i przed zakręceniem rurki zajrzał z ciekawości do tuby, to
    > wiedziałbyś, że kotwa chemiczna to w sumie prymitywne urządzenie:
    > w tubie są dwa zawiązane woreczki: jeden duży z żywicą i jeden mały
    > z utwardzaczem. Pod naciskiem wyciskacza sznureczki pękają i te dwa
    > składniku wchodzą do rurki, gdzie są dokładnie mieszane spiralką.
    > Niestety, siłą rzeczy do mieszania żywicy z utwardzaczem dochodzi także
    > przy ujściu tuby. Niewiele tam się w sumie miesza, ale wystarczająco
    > dużo, by zaczopować w krótkim czasie ujście tuby. I nowy aplikator można

    Gdybyś częściej używał takich kotew i zaglądał do środka to wiedziałbyś,
    że jest kilka systemów. W większości systemów końce woreczków wchodzą do
    części gwintowanej tuby i kończą się równo z jej krawędzią lub wystają
    poza tą częścią. Bzdury piszesz, że są wiązane te woreczki jakimiś
    sznureczkami i że coś tam pęka. W niektórych tubach trzeba odciąć
    wystające końce, które nie są zawiązywane sznurkiem tylko zaciskane
    metalowym klipsem
    http://www.panfleks.pl/wp-content/uploads/2019/11/IM
    G_20190716_145431.jpg
    , a w innych, końce są otwarte i dociśnięte korkiem znajdującym się w
    zakrętce. Są także systemy tuba w tubie oraz system dwóch oddzielnych
    tub, które nie mają woreczków, ale te wymagają specjalnych, drogich
    pistoletów. Wszystkie te systemy umożliwiają wielokrotne aplikowanie.

    Kolejny system polega na tym, że końce woreczków są podwinięte w tubie,
    a podczas wyciskania zsuwają się zabezpieczenia, które pozostają
    wewnątrz tuby. W przypadku tego systemu bywa, że wylot się zapcha, ale
    też nie zawsze.

    Może ty wolisz sobie aplikator wsadzić sobie w d.... - twój wybór.

    Ja zbyt często używam kotew chemicznych i nie raz i nie dwa po robocie
    pozostawały niezużyte do końca tubki i używałem je ponownie nawet po
    kilku miesiącach.

  • 22. Data: 2020-10-13 23:04:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kotwy chemicznej nie da się zastąpić druciarstwem zenka, bo w tym
    > wszystkim najważniejszy jest aplikator, czyli ta rurka mieszająca
    > składniki i aplikująca masę głęboko w otwór.
    wniosek taki, ze jeśli zmieszamy dwa składniki kotwy chemicznej poza
    aplikatorem, zdążymy substancje wlać do pustego kartusza po silikonie to
    spokojnie można to wciskać głęboko do otworu!
    Dzięki facet. Rzadko sie z Tobą zgadzam, ale teraz gramy do jednej
    bramki. Przybij piątke!

    > Jeżeli ktoś musi użyć kotwy
    > chemicznej to chyba nie po to, żeby eksperymentować i wyrzucić pieniądze
    > w błoto, a przy tym narażać siebie i innych, że coś komuś spadnie na łeb.
    >
    > Jeżeli chodzi o kotwę chemiczną to można jej używać wielokrotnie,
    eee,,, weź nie gadaj, bo na opakowaniu pisze ze jest jednorazowe. takie
    wielorazowe używanie może spowodować cytuje: "narażać siebie i innych,
    że coś komuś spadnie na łeb"
    powiedz mi kto Ci dał prawo decydowania czy wielokrotnie uzyta kotwa
    chemiczna spowoduje że coś spadnie na łeb, czy bez kotwy spadnie na łeb,
    czy z kotwą Zenka spadnie na łeb? czy zdanie "chyba nie po to" jest
    jakimś magicznym zaklęciem po którym dostajesz nagłego jasnowidzenia,
    daru mądrości? Umiesz napisać "moim zdaniem"?
    Bo widzisz, moim zdaniem, cokolwiek co sklei, zwiąże lichą ścianę z
    kołkiem rozporowym, będzie o niebo lepsze niż nic. A czy to będzie
    kotwa, czy żywica, czy jakaś lepsza zaprawa - to różnice będą... ale nie
    duże. Czy podzielasz moje zdanie? Czy też nie masz zdania bo wszystko
    wiesz najlepiej? Może zrobimy jakiś test?
    ja proponuje strasznie lichą zaprawę. sam piach i ledwo co cementu.
    potem kilka otworów i do połowy wlejemy żywice, która będzie miała pół
    godziny na penetrowanie, przesączanie można będzie jej dołożyć, a do
    pozostałych otworów wciśniemy kotwę ze świderkowego mieszacza. kołki
    wkręty i rwiemy. po próbach rozkruszymy bloczek i zobaczymy jak daleko
    spenetrowała żywica a jak daleko kotwa chemiczna.
    ToMasz

    PS.
    tylko do użytkownika:
    dostałem rachunek za gaz. 1136.58zł zupa. woda użytkowa dla 4 osbó i CO.
    termet turbo, 73 żeberka (~13kw) na ~57 metrach. Da radę to
    zoptymalizować wg Twoich reguł, tak aby obniżyć znacząco rachunek?

  • 23. Data: 2020-10-14 15:14:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-13 o 23:04, ToMasz pisze:
    > wniosek taki, ze jeśli zmieszamy dwa składniki kotwy chemicznej poza
    > aplikatorem, zdążymy substancje wlać do pustego kartusza po silikonie
    > to spokojnie można to wciskać głęboko do otworu!

    Tylko po co mieszać poza aplikatorem? Po co dodawać sobie roboty i kosztów?

    Wcześniej proponowałeś zakup strzykawki. Teraz pusty kartusz po
    silikonie. Wszystko pięknie, tylko trzeba go najpierw mieć, a poza tym
    jesteś pewien, że zawarty w silikonie kwas octowy nie wpłynie na reakcję
    chemiczną żywicy? Że jej nie osłabi, albo nie przyspieszy wiązania?

    Jak chcesz otworzyć ten kartusz? Jak wyciągniesz tłoczek? Tłoczek
    osadzony jest ciasno i trzeba sporej siły aby go wypchnąć, a wypychać
    możesz tylko metalowym prętem. Jesteś pewien, że wypchniesz go bez
    przebicia tłoczka?

    W takiej tubie pozostają resztki silikonu. Jak go usuniesz? Będziesz się
    z tym pierdolił nie wiem po co?

    Pozostawisz? Patrz wyżej. Poza tym resztki silikonu, które będą miały
    kontakt z metalem (prętem, śrubą) spowodują jego korozję.

> [...]
    > wkręty i rwiemy. po próbach rozkruszymy bloczek i zobaczymy jak daleko
    > spenetrowała żywica a jak daleko kotwa chemiczna.

    Nie masz szans druciarstwem zastąpić normalnej kotwy chemicznej.

    Nie mam czasu na głupie polemiki, ale uwierz mi, że jak montuję na
    takich kotwach zewnętrzne kominy do kotłów to bywa, że do jednego otworu
    aplikuje się cały kartusz, a bywa, że i na jednym się nie kończy,
    ponieważ masa rozchodzi się w pustych przestrzeniach. Tylko mówię tu o
    obsadzaniu prętów o średnicy 12-16mm i długości 25-30cm.

    Prędzej wyrwiesz cały bloczek niż taki pręt.

    Jak miałoby wyglądać Twoje obsadzanie takich prętów? No bo przecież nikt
    nie będzie stosował kotwy chemicznej do wieszania obrazków na ścianie.

> [...]
    > CO.  termet turbo, 73 żeberka (~13kw) na ~57 metrach. Da radę to
    > zoptymalizować wg Twoich reguł, tak aby obniżyć znacząco rachunek?

    Nie wiem. Pytaj tych, którzy Ci doradzili kocioł turbo zamiast
    kondensacyjnego.

    Na to, żebym Ci się dorzucił do rachunku nie licz.

  • 24. Data: 2020-10-14 19:32:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 14 października 2020 o 15:14:19 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > kondensacyjnego.
    >
    > Na to, żebym Ci się dorzucił do rachunku nie licz.
    Baran jesteś uzyszkodnik jak z najprostszymi rzeczami nie dajesz sobie rady. Po tym
    co wypisujesz wychodzi że wodny chleb to wszystko na co cie stać.

  • 25. Data: 2020-10-14 22:33:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 14.10.2020 o 19:32, Zenek Kapelinder napisał:

    > Baran jesteś uzyszkodnik jak z najprostszymi rzeczami nie dajesz sobie rady. Po
    tym co wypisujesz wychodzi że wodny chleb to wszystko na co cie stać.

    No to żeś, qrwa, merytorycznie ujebał przedpiścę w jednej linii na cały
    monitor 24" - po zacytowaniu całego internetu, ale już bez delimitera
    i stopki, bo jej akurat przedpiśca nie miał. H???????? baranie wełniany.

    https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).

  • 26. Data: 2020-10-14 23:16:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 14 października 2020 o 22:33:43 UTC+2 collie napisał(a):

> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=I8Ezf9vA2_g
    >

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).
    Pierdol się kundlu.

  • 27. Data: 2020-10-15 10:45:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 14.10.2020 o 23:16, Zenek Kapelinder napisał:

    > Pierdol się kundlu.

    Vide bieżąca stopka.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 28. Data: 2020-10-15 14:14:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 października 2020 15:14:19 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Pozostawisz? Patrz wyżej. Poza tym resztki silikonu, które będą miały
    > kontakt z metalem (prętem, śrubą) spowodują jego korozję.

    Jak zwykle teoretyzujesz.
    Resztki silikonu w pustej tubie są już zaschnięte i żaden problem taką tubę
    doczyścić- po prostu odrywasz resztki silikonu. Tylko po co? Ale to już nie do mnie
    pytanie.
    I żeby nie było- nie namawiam, nie popieram kombinowania z tubą od silikonu jako
    aplikatora żywicy bo zabawa nie warta świeczki
    Jest mnóstwo innych prostszych sposobów żeby żywice zaaplikować tam gdzie trzeba.
    Masa w kotwach chemicznych to żadna kosmiczna technologia.
    Zenek podał prosty zamiennik mieszanek stosowanych w kotwach chemicznych.
    Ktoś zechce stosować zastosuje i z aplikacją sobie poradzi, komu nie pasuje kupi
    gotową kotwę chemiczną.
    Nie rób proszę z prostych spraw komplikacji.
    Upchnięcie żywicy czy innej mieszanki w wywierconą dziurę to żaden problem, doktoratu
    z tego robić nie trzeba a i uprawnienia żadne niepotrzebne.

  • 29. Data: 2020-10-15 17:15:04
    Od: MK <m...@b...cn>

    Jedyną zaletą kotwy chemicznej z aplikatorem jest szybkość
    stosowania/wiązania. Jeśli ktoś ma więcej czasu to bardzo dobrze
    sprawdza się klej do drewna poliuretanowy jednoskładnikowy lekko
    spieniający się w trakcie wiązania. Najmniejsze opakowanie 15 zł i daje
    się przechowywać dość długo
    --
    M.

  • 30. Data: 2020-10-16 13:32:15
    Od: Runt <r...@a...inn>

    W dniu 2020-10-14 o 23:16, ZAWSZONY KUNDEL Zenek Kapelinder pisze:

    tym co wypisujesz wychodzi że wodny chleb to wszystko na co cie stać.

    > Pierdol się kundlu.

    brawo zenusiu! brawo! ;-)))
    JAK TAM SPRĘZYNA - WYTRZYMAŁA? ;-)))

    --