  • 11. Data: 2022-10-06 20:58:09
    Temat: Re: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Na liście społecznej trzeba się zapisać i odhaczać co 5 godzin?

    Zapisać i odczekać od 3 do 6 miesięcy bez gwarancji, że za te pół roku
    cena będzie taka jak przy podpisaniu umowy. Oczywiście zaliczkę łaskawie
    oddadzą gdy nowa cena nie podpasuje nabywcy.
    Albo brać to co akurat jest na składzie/salonie, ale raz, że niewiele
    tego jest, dwa to już gotowe fury i jedynie można sobie inne dywaniki
    dobrać, jak komuś wyposażenie lub cena nie pasują.
    Tak było we wrześniu w salonach; Hyundai, KIA, FIAT, Dacia/Renault
    Opel, Skoda, Toyota, Suzuki. Nie sądzę żeby w ciągu tygodnia coś się w
    tym temacie zmieniło.

  • 12. Data: 2022-10-06 23:17:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 października 2022 o 20:58:11 UTC+2 nadir napisał(a):
> [...]
    > Tak było we wrześniu w salonach; Hyundai, KIA, FIAT, Dacia/Renault
    > Opel, Skoda, Toyota, Suzuki. Nie sądzę żeby w ciągu tygodnia coś się w
    To dlaczego ludzie utyskują że mają mało pieniędzy i że drożyzna i że raty wzrosły
    itd. No i skąd ci ludzie się biorą?
    https://youtu.be/6Xl4zNO2V-Y

  • 13. Data: 2022-10-07 01:43:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To dlaczego ludzie utyskują że mają mało pieniędzy i że drożyzna i że
    > raty wzrosły itd. No i skąd ci ludzie się biorą?

    Którzy ludzie? Ja nie utyskuję. Ty utyskujesz, bo nie wiem?
    Generalnie ludzie tak mają, że pieniędzy zawsze za mało, a raty i
    drożyzna okrutne.
    Ja akurat rat nie płacę, a drożyzna jak drożyzna, wolę to niż "zapach
    napalmu o poranku".

  • 14. Data: 2022-10-07 07:40:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2022 o 01:43, nadir pisze:
    > drożyzna jak drożyzna, wolę to niż "zapach
    > napalmu o poranku".

    Dałeś sobie wcisnąć pisowski kit, mniej tvp polecam.

    Drożyzna była już wcześniej, to skutek "udolnych" rządów obecnej ekipy i
    przeżarcia wszystko co się da, zawczasu.

    Putin tylko dołożył swoje.

  • 15. Data: 2022-10-07 07:57:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 20:58 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Zapisać i odczekać od 3 do 6 miesięcy bez gwarancji, że za te pół roku
    > cena będzie taka jak przy podpisaniu umowy.

    Teraz zamawiasz i nie wiesz kiedy będzie i za ile.
    Zamówione w maju auto podrożało już 2x i dalej nie ma terminu odbioru.
    A Zenek pisze "zaczęło się", nie ma sensu mu w tym wątku odpowiadać.
    Postawił tezę, że w PL będzie wyludnienie i spadek cen nieruchomości i
    teraz na siłę wszystko pod to pociąga.

    TG

  • 16. Data: 2022-10-07 08:27:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.10.2022 o 07:40, Cavallino pisze:

    > Dałeś sobie wcisnąć pisowski kit, mniej tvp polecam.

    Mnie tvp i tvn gila, nie mam telewizora i nie oglądam tego gówna.

    > Drożyzna była już wcześniej, to skutek "udolnych" rządów obecnej ekipy i
    > przeżarcia wszystko co się da, zawczasu.

    No jasne, i to obecna ekipa doprowadziła do podwyżek cen energii w
    praktycznie całej Europie. Mają rozmach skórwysyny.

  • 17. Data: 2022-10-07 08:38:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2022 o 08:27, nadir pisze:

    > No jasne, i to obecna ekipa doprowadziła do podwyżek cen energii w
    > praktycznie całej Europie.

    Jakbyś nie wyciął reszty, to byś nie musiał bełkotać nie na temat, przy
    wyrwanych z kontekstu cytatach.
    Zwłaszcza że mowa była o drożyźnie, a nie o cenach energii.

    Już nie wspominając o tym, że koszty produkcji energii W POLSCE nie
    wzrosły nawet w 1/5 tak bardzo, jak ich ceny detaliczne.
    Tak - powody powyższego to też skutek działań bieżącej ekipy.

    P.S.
    Powtarzanie pisowskiego przekazu dnia nie pozostawia złudzeń gdzie i co
    oglądasz, albo co czytasz/słuchasz.....

  • 18. Data: 2022-10-07 11:36:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 7 października 2022 o 07:57:23 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > A Zenek pisze "zaczęło się", nie ma sensu mu w tym wątku odpowiadać.
    > Postawił tezę, że w PL będzie wyludnienie i spadek cen nieruchomości i

    Ile masz rodzeństwa i dzieci? Poza tym temat nie jest o samochodach. One pojawiły się
    przy okazji.

  • 19. Data: 2022-10-07 16:56:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.10.2022 o 08:38, Cavallino pisze:

    > Jakbyś nie wyciął reszty, to byś nie musiał bełkotać nie na temat, przy
    > wyrwanych z kontekstu cytatach.

    Reszty czego? O Putinie? No przecież dołożył swoje i z tym nie polemizuję.

    > Zwłaszcza że mowa była o drożyźnie, a nie o cenach energii.

    Ale to właśnie cena energii ma największy wpływ na ceny reszty towarów i
    usług. Chleb, mleko, masło, jajka podrożały w przeciągu roku czy półtora
    o 30-50%, a czasem i więcej. A krowy i kury mamy z grubsza takie same co
    wcześniej.

    > Już nie wspominając o tym, że koszty produkcji energii W POLSCE nie
    > wzrosły nawet w 1/5 tak bardzo, jak ich ceny detaliczne.

    Nie wiem jak wzrosły koszty produkcji, energii i nie tylko energii.
    Wiem natomiast jak wzrosły ceny surowców.

    https://www.green-news.pl/2672-gaz-drozeje-dlaczego-
    rekordowa-cena

    "Urząd Regulacji Energetyki poinformował w poniedziałek, jaka była cena
    zakupu gazu ziemnego z zagranicy w pierwszym kwartale 2022 roku. Chodzi
    o gaz sprowadzany z państw, które są w Europejskim Obszarze Gospodarczym
    (kraje UE plus Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Na rynku hurtowym za
    gaz z zagranicy trzeba było płacić średnio 439,26 zł/MWh, czyli ponad
    5-krotnie więcej niż w I kwartale 2021 roku. Wtedy płacono 85,72 zł/MWh.

    To rekordowa cena gazu, ale w zasadzie nie mogło być inaczej - przez
    cały ubiegły rok, szczególnie w IV kwartale, błękitne paliwo drożało
    skokowo. W efekcie pod koniec 2021 roku płacono za nie już 371,49
    zł/MWh. Między samym III a IV kwartałem ubiegłego roku cena wystrzeliła
    o 160 zł. Warto przypomnieć, że jeszcze nie tak dawno, w 2020 roku, gaz
    od państw UE był rekordowo tani - płacono za niego 30,89 zł/MWh (średnia
    z II kwartału 2020 r.)."

    Podobnie jest z ropą i węglem.

    https://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.ht
    ml?symbol=ROPA

    > Tak - powody powyższego to też skutek działań bieżącej ekipy.

    To powyżej to też skutek działań bieżącej ekipy?

    > P.S.
    > Powtarzanie pisowskiego przekazu dnia nie pozostawia złudzeń gdzie i co
    > oglądasz, albo co czytasz/słuchasz.....

    Masz powyżej wycinek tego co z grubsza słucham lub czytam.
    Teraz dawaj linki to artykułów, że to obecna ekipa z Polski ma wpływ na
    ceny gazu, ropy czy węgla na świecie. Chociaż jeden link.

  • 20. Data: 2022-10-07 18:00:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 11:36 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ile masz rodzeństwa i dzieci?