  • 1. Data: 2022-10-04 14:44:45
    Temat: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaczyna się.
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-ofertowe-dzial
    ek-budowlanych-wrzesien-2022-Raport-Bankier-pl-84140
    02.html

  • 2. Data: 2022-10-04 18:01:09
    Temat: Re: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:aeeef103-cab9-414a-a300-ef0741071e5cn@googlegr
    oups.com>
    user Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Zaczyna się.
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-ofertowe-dzial
    ek-budowlanych-
    > wrzesien-2022-Raport-Bankier-pl-8414002.html

    "Zdecydowanie nizsze niz przed rokiem jest takze
    zainteresowanie Polaków budownictwem jednorodzinnym"

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 3. Data: 2022-10-04 18:09:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 4 października 2022 o 18:00:27 UTC+2 PiteR napisał(a):
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    Zainteresowanie kupnem samochodu też podobno znacząco zmalało.

  • 4. Data: 2022-10-05 23:05:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Zainteresowanie kupnem samochodu też podobno znacząco zmalało.

    Napiszesz coś więcej o tym?

    --
    MN

  • 5. Data: 2022-10-06 00:31:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 5 października 2022 o 23:06:25 UTC+2 Marcin N napisał(a):

    > Napiszesz coś więcej o tym?
    >
    > --
    > MN
    Co więcej można napisać tutaj czego nie można znaleźć w necie? Czytałem artykuł w
    którym napisali że spadła ilość transakcji na rynku samochodowym. Chyba nic dziwnego
    w tym nie ma. Inflacja, sporą część ludzi odpompowana z kasy wysokimi ratami kredytów
    nie tylko mieszkaniowych, drozyzna. W takiej sytuacji wielu kalkuluje tak że jeśli
    stary samochód jeszcze jakoś jeździ to można poczekać z zakupem.

  • 6. Data: 2022-10-06 09:30:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2022 15:31:53 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    stary samochód jeszcze jakoś jeździ to można poczekać z zakupem.

    U jednego z klientów (dealer suzuki) zauważyłem odwrotny trend. A w
    zasadzie klient zauważył: ludzie wykupują wszystko na kredyt, "bo za chwilę
    będzie drożej".

    Rejony podwarszawskie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-10-06 10:25:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 09:30, Adam pisze:

    którym napisali że spadła ilość transakcji na rynku samochodowym. Chyba nic dziwnego
    w tym nie ma. Inflacja, sporą część ludzi odpompowana z kasy wysokimi ratami kredytów
    nie tylko mieszkaniowych, drozyzna.

    Co za głąb....
    Każdy kto choć liźnie temat wie, że przyczyną jest brak podaży, ale głąb
    nie....
    Ale to głąb będzie truł na grupach, a inni muszą mu koniecznie
    odpowiadać i wyciągać go innym z kibla....

  • 8. Data: 2022-10-06 11:09:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 października 2022 o 09:30:44 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > U jednego z klientów (dealer suzuki) zauważyłem odwrotny trend. A w
    > zasadzie klient zauważył: ludzie wykupują wszystko na kredyt, "bo za chwilę

    Na liście społecznej trzeba się zapisać i odhaczać co 5 godzin?

  • 9. Data: 2022-10-06 11:22:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Oct 2022 02:09:49 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    stary samochód jeszcze jakoś jeździ to można poczekać z zakupem.

    > Na liście społecznej trzeba się zapisać i odhaczać co 5 godzin?

    Listy nie stwierdzono ;)

    Natomiast jeden z handlowców mówił, że schodzą wyższe i najwyższe wersje.
    Tańsze są albo na placu, albo do sprowadzenia od ręki, natomiast na lepsze
    wersje trzeba czekać o wiele dłużej niż w poprzednich latach.
    Nie pytałem go, co znaczy "o wiele dłużej", gdyż raczej nie wchodzę w
    dyskusje z klientami czy pracownikami klienta na inne tematy.

    A więc lista jest, niekoniecznie społeczna ;)
    A na liście nie numerki, tylko klimy, szybardachy, kolory tapicerek, lampy
    LED i pewnie tego typu rzeczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-10-06 15:54:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 października 2022 o 11:22:09 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > A więc lista jest, niekoniecznie społeczna ;)
    > A na liście nie numerki, tylko klimy, szybardachy, kolory tapicerek, lampy

    A orientujesz się jak jest z popytem na samochody Suzuki w lubelskim? W Warszawie
    mediana zarobków, mówili w tv, nie odbiega od berlińskiej. Zapewne ten co napisał o
    zapaści na rynku samochodów miał dostęp do statystyk z całej Polski a nie tylko do
    jednego sklepu z samochodami. Poza tym jak są kryzysy to zawsze znajdują się ludzie
    bądź grupy ludzi którzy na nich zarabiają. Ale oni w kryzysie nie robia żadnej
    statystyki bo ich za mało jest.