  • 21. Data: 2022-10-07 18:01:30
    Temat: Re: Mógłbym napisać " a nie mówiłem"
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:00 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > 3,3

    ze mną jest 3 - czyli rodzeństwa mam 2

    Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

  • 22. Data: 2022-10-07 21:24:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2022 o 16:56, nadir pisze:

    > Reszty czego? O Putinie? No przecież dołożył swoje i z tym nie polemizuję.

    Poniekąd tak, bo wyszło iż pisałem że nie dołożył.

    > Ale to właśnie cena energii ma największy wpływ na ceny reszty towarów i
    > usług.

    Tyle że to nie Putin ma na nią największy wpływ, tylko nasi rządzący.

    > Nie wiem jak wzrosły koszty produkcji, energii i nie tylko energii.

    A ja wiem.
    O kilkadziesiąt procent.

    A ceny w zbycie tej samej energii o kilkaset.
    I tu jest problem, a nie problemy z surowcami.

    > To powyżej to też skutek działań bieżącej ekipy?

    Dokładnie.
    To oni wprowadzili mechanizmy, które zdecydowało o cenach detalicznych z
    kosmosu, nie zareagowali na czas na takie sobiepaństwo elektrowni i w
    ogóle głupa udają....

    > Masz powyżej wycinek tego co z grubsza słucham lub czytam.

    A ktoś Ci wyjaśnił dlaczego produkcja prądu kosztuje PO PODWYŻKACH
    SUROWCÓW np. 1 zł, a sprzedają go za 3 zł?
    Albo że elektrownie palą węgiel zakontraktowany wiele lat temu, który
    NADAL kupują za 400 zł/tonę?

    Czy tego już w tvpis nie powiedzieli?

  • 23. Data: 2022-10-07 21:40:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.10.2022 o 21:24, Cavallino pisze:

    > A ktoś Ci wyjaśnił dlaczego produkcja prądu kosztuje PO PODWYŻKACH
    > SUROWCÓW np. 1 zł, a sprzedają go za 3 zł?

    A te proporcje cen to mają jakieś odzwierciedlenie w faktach czy tak
    sobie je rzuciłeś?

    > Albo że elektrownie palą węgiel zakontraktowany wiele lat temu, który
    > NADAL kupują za 400 zł/tonę?

    Tym zakontraktowanym z Rosji?

    https://www.money.pl/gospodarka/sprowadzamy-coraz-wi
    ecej-wegla-bo-produkujemy-go-coraz-mniej-jak-zreszta
    -caly-swiat-6691357588245120a.html

    > Czy tego już w tvpis nie powiedzieli?

    A w tvn powiedzieli, że od od połowy kwietnia jest embargo na węgiel z
    Rosji oraz Białorusi i kontrakty poszły się jebać?

    https://www.gov.pl/web/finanse/embargo-na-import-weg
    la-z-rosji-z-podpisem-prezydenta

  • 24. Data: 2022-10-07 22:02:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 7 października 2022 o 18:01:32 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > ze mną jest 3 - czyli rodzeństwa mam 2
    >

    > Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    A dzieci ile?

  • 25. Data: 2022-10-07 23:07:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 7 października 2022 o 18:00:24 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > 3,3
    >
    > TG
    Nie doczytalem że 3,3. Duży zbieg okoliczności w państwie w którym 53% rodzin ma
    jedno dziecko, 35 % dwójkę a 11 trójkę i więcej. Nie stało gaszą się do stu bo po
    przecinku mi się nie chciało pisać. Województwo podasz? Chociaż nie musisz .
    Znajdziesz że w podkarpackim rodzin 2:3+ jest najwięcej to na bank jesteś z
    podkarpackiego. Są jeszcze małżeństwa bezdzietne. Dane z 2019 roku.rodzin z dziećmi
    jest 5 475 tysięcy a bezdzietnych 2 699 tysięcy. Statystyka to dział matematyki
    zajmujący się opisywaniem świata na podstawie maksymalnie dużej ilości przypadków.
    Nie zajmuje się pojedynczymi sprawami. Że statystyki wychodzi że jeśli masz swoje
    rodzeństwa to razem macie czworo dzieci.

  • 26. Data: 2022-10-08 06:10:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2022 o 21:40, nadir pisze:

    > A te proporcje cen to mają jakieś odzwierciedlenie w faktach czy tak
    > sobie je rzuciłeś?

    To są fakty.
    Wystarczy sprawdzić pierwszy lepszy artykuł o tym za ile chcą sprzedawać
    prąd samorządom - jest ich zatrzęsienie.

    Było 300-400 zł, teraz ma być ponad 2000.
    Biznes już dostaje oferty na ponad 3000.

    > Tym zakontraktowanym z Rosji?

    Nie, z Polski.
    W tym brunatnym.
    Albo OZE, którego koszty praktycznie w ogóle nie wzrosły (nie licząc
    wzrostów sztucznie wywołanych wzrostem ceny prądu z gazu).
    A ceny sprzedaży prądu wzrosły 10 krotnie.

    > A w tvn powiedzieli,

    Aha, czyli nie powiedzieli, więc pisior nie wie co się w kraju dzieje.

    I łyka jak pelikan wszystko co mu pis zapoda.
    A jak wytłumaczyli w tvp rezygnację z obligo giełdowego?
    Czy durny pisior już się nie zastanowił o co chodziło?

    > że od od połowy kwietnia jest embargo na węgiel z
    > Rosji oraz Białorusi i kontrakty poszły się jebać?

    I dlatego prywatni odbiorcy mają problem.
    Energetyka w dużo mniejszym stopniu.
    Dlatego koszty wzrosły, ale o kilkadziesiąt procent, a nie 1000 jak ceny
    za którą chcą sprzedawać prąd.

  • 27. Data: 2022-10-08 13:01:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.10.2022 o 06:10, Cavallino pisze:

> [...]
    > prąd samorządom - jest ich zatrzęsienie.
    >
    > Było 300-400 zł, teraz ma być ponad 2000.
    > Biznes już dostaje oferty na ponad 3000.

    "Wystarczy poczytać artykuł", "teraz ma być", "dostaje oferty" - nie są
    qrwa fakty, tylko jakieś wróżby.

    > Nie, z Polski.
    > W tym brunatnym.

    Elektrownie na węgiel brunatny, to tylko część naszej energetyki,
    największy dostawca PGE ma około 40% udziału w rynku i musi kupować
    węgiel z poza kraju, po cenach giełdowych.

    > Albo OZE, którego koszty praktycznie w ogóle nie wzrosły (nie licząc
    > wzrostów sztucznie wywołanych wzrostem ceny prądu z gazu).
    > A ceny sprzedaży prądu wzrosły 10 krotnie.

    OZE to sobie od przyszłego miesiąca możesz w wsadzić wiesz gdzie.

    > Czy durny pisior już się nie zastanowił o co chodziło?

    PIS mi lata koło chooja podobnie jak takie ćwoki jak ty.
    Nie potrafisz normalnie dyskutować to spierdalaj.

  • 28. Data: 2022-10-08 16:55:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-10-2022 o 13:01, nadir pisze:

    > "Wystarczy poczytać artykuł", "teraz ma być", "dostaje oferty" - nie są
    > qrwa fakty, tylko jakieś wróżby.

    Ale że co, nie wierzysz i nie potrafisz tych danych które dostałeś na
    tacy wrzucić w google i tam się upewnić?
    Więc oczekujesz że ktoś to zrobi za Ciebie?
    Poważnie?

    > Elektrownie na węgiel brunatny, to tylko część naszej energetyki,
    > największy dostawca PGE ma około 40% udziału w rynku i musi kupować
    > węgiel z poza kraju, po cenach giełdowych.

    Nie piszę o jednym dostawcy tylko o energetyce ogółem.
    A ta większość węgla kupuje w kraju.

    > OZE to sobie od przyszłego miesiąca możesz w wsadzić wiesz gdzie.

    Również dzięki pisiorom, którzy ubili wiatraki.
    Ale te niedobitki i tak swoje zrobią niedouku.

    > PIS mi lata koło chooja podobnie jak takie ćwoki jak ty.
    > Nie potrafisz normalnie dyskutować to spierdalaj.

    PLONK

  • 29. Data: 2022-10-08 20:23:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 października 2022 o 13:01:58 UTC+2 nadir napisał(a):

> [...]
    > PIS mi lata koło chooja podobnie jak takie ćwoki jak ty.
    > Nie potrafisz normalnie dyskutować to spierdalaj.
    Gówno prawda z tym kupowaniem za granicą. A nawet to kupują po cenach zbliżonych do
    krajowych. Prąd dzieli że na zbilansowany, czyli taki co został zamówiony wcześniej i
    został odebrany. I na bieżni lansowany. Czyli taki który musi być kupiony bo
    zamawiający źle oszacował swoje potrzeby i mu prądu brakuje albo nie może wykorzystać
    i może sprzedać komuś kto ma za mało. Mody wytwórczych mamy ok 29GW. Teraz w tej
    chwili w której pisze zuzywamy 19,500 GW i importujemy 90 MW. W całej naszej
    produkcji 4,5 GW mamy w tej chwili ze źródeł odnawialnych. Prąd niezbilansowany
    dzisiaj najtańszy był o 1 w nocy i kosztował 40 groszy za kilowatogodzinę. Najdroższy
    do tej pory jest teraz i kosztuje 70 groszy za kilowatogodzinę.

  • 30. Data: 2022-10-08 20:42:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Gówno prawda z tym kupowaniem za granicą.

    Czyżby?
    https://biznes.trojmiasto.pl/PGE-sprowadza-wegiel-dr
    oga-morska-nie-tylko-dla-siebie-Ruszyla-sprzedaz-n17
    1195.html

    > A nawet to kupują po cenach zbliżonych do krajowych.

    Za granicą nie obowiązują ceny krajowe tylko te:
    https://www.wnp.pl/gornictwo/notowania/ceny_wegla/?z
    akres=4