  • 241. Data: 2021-01-06 22:00:21
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > sezony napinadalałem na tym polu ramię w ramię z czarnymi, pierwszy raz
    > wtedy widziałem takich czarnych czarnych. Zbieraliśmy te pomidory na akord
    > do takich wielkich skrzyń od 4-5 rano do 20-21. Jedna czy dwie krótkie
    > przerwy na jakieś nędzne jedzenie.
    > W 3 czy 4 sezonie awansowałem i zostałem kierowcą ciągnika, który zwoził
    > te skrzynie na plac gdzie ładowane były na tiry. Wtedy to byłem już Pan na
    > włościach bo miałem baldachim w starym ciągniku lamborgini i mi czacha tak
    > nie parowała. Człowiek młody to głupi, sporo zdrowia tam zostawiłem.

    Nie pierwsza to opinia, że szkoły są dla głupich.

    --
    Jarek

  • 242. Data: 2021-01-06 22:05:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wręcz odwrotnie, chciałbym włączyć bąbelki i pracować ;-)

    -----

  • 243. Data: 2021-01-06 22:10:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja tego obniżania temperatury na noc kompletnie nie rozumiem - jest mi zimno
    wyłącznie podczas snu.

    -----
    > Ciekawe, czy dzieci będą już należały do Nowego Pokolenia, które ogrzewa
    sypialnie.

  • 244. Data: 2021-01-06 22:14:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 21:57 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > No to może sterownik od klimy pokazuje temperaturę nastawioną, nie
    > zmierzoną?
    Pokazuje obie, zadaną i w pomieszczeniu (lub w jednostce wewnętrznej - w
    zalezności od konfiguracji)

    TG

  • 245. Data: 2021-01-06 22:36:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Jan 2021 09:50:04 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > hamować - w moich aucie tak oszczędniej". I ja się zgadzam z
    > Markiem, bo
    > w moim samochodzie też tak jest.

    Rozmawia rosyjski żołnierz z amerykańskim.
    Amerykanin chwali się jak to u nich jest dobrze w armii, że mają
    dobry sprzęt, że dobrze ich szkolą itp. Aż doszło do tematu:
    wyżywienie.
    Amerykanin mówi, że oni dostają dziennie równowartość 80 tys. kalorii.
    Na to Rosjanin:
    - Kłamiesz! Żaden człowiek nie zje dziennie 30 kilogramów ziemniaków!

    Widzisz, z Użytkownikiem (z Zenkiem również) jest tak jak z tym
    Rosjaninem w tym kawale.
    Brak wyobraźni uniemożliwia mu otwartą dyskusję i od razu wpada w
    pułapkę własnego doświadczenia (czyt. lokalnych przyzwyczajeń,
    uprzedzeń i przekonań do stosowania rozwiązań technicznych na danym
    obszarze kulturowym). Kontrargumentuje emocjonalnie, że tak się nie
    da bo przecież piec gazowy więcej pali jak więcej taktuje (żeby było
    śmieszniej nawet podaje szczegóły z czego to wyższe spalanie
    wynika). Ale to tylko tym gorzej dla tego pieca. Argument z
    ziemniaków. Nigdzie nie wskazałem jaki piec stosować do trybu
    zrównoważonego użycia energii. Celowo, trochę by zobaczyć czy
    Użytkownik znowu da się w te sidła złowić a trochę - jak dyskusja
    się rozwinie.

    --
    Marek

  • 246. Data: 2021-01-06 22:42:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Jan 2021 12:15:23 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Ja tam jeszcze nie kończę, bo u mnie cały czas cieplutko i miło.
    > Siedzę
    > w krótkich spodenkach i w koszulce z krótkim rękawem przy laptopie,
    > popijając kawę.

    Powiedział Użytkownik, który kilka postów wyżej pisał coś o eko...
    Jak siedzisz zimą w krótkich spodenkach to nie jesteś eko. Mógłbyś
    siedzieć ubrany jak na zimę przystało i oszczędzać energię.

    --
    Marek

  • 247. Data: 2021-01-06 22:46:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 20:15 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Wszakże też innego, niż potrzeba sterowania samopoczuciem przy pomocy
    > termostatu.

    za wiki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Komfort_cieplny

    "Optymalne temperatury powietrza

    Jeżeli badaną osobę umieści się w komorze klimatycznej i podda ją
    działaniu różnych temperatur, można ustalić zakres, w którym zachowana
    zostaje równowaga cieplna organizmu. Zakres ten nazywa się strefą
    regulacji naczyniowo-ruchowej, gdyż w obrębie tych granic gospodarka
    cieplna jest utrzymywana w równowadze, głównie w wyniku regulacji
    rozmieszczenia krwi. Ten zakres temperatur określany jest jako strefa
    zapewniająca dobre samopoczucie. Zimą, dla osoby ubranej, powinna mieścić
    się ona przeważnie między 20 °C a 23 °C.

    Latem, ze względu na ,,lżejsze" ubranie, temperatura komfortu jest wyższa i
    wynosi ok. 24-28 °C."

    Ja mam zimą 23 (bo jestem nie ubrany) - latem 24-25.

    TG

  • 248. Data: 2021-01-06 23:03:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > jazdy, bez hamowania i dostosowanej prędkości do potrzeb, czyli do tzw.
    > ecodrivingu.
    >

    > Ten opis idealnie odzwierciedla system grzewczy, bo tutaj także
    > utrzymując minimalną moc grzewczą, bez wyłączania i ponownego załączania
    > urządzenia, urządzenie to będzie pracowało z najbardziej optymalnymi
    > parametrami, zapewniając najoszczędniejsze ogrzewanie domu. Każdy
    > rozruch i zatrzymanie kotła gazowego, olejowego, kotła stałopalnego czy
    > pompy ciepła zawsze obarczone jest stratami energii. Marek natomiast z
    > przekorą twierdzi, że nie i że jest wręcz na odwrót.

    kolejny raz naginasz rzeczywistość. eco driving w samochodzie, to jazda
    pomiędzy największym momentem a mocą, czyli na prostej drodze, bez
    wzniesień będzie to jakaś konkretna prędkość dla każdego auta. jeśli
    mamy do przejechania 800km, to będzie to ciągła jazda z tą prędkością
    przez 6-12 godzin.
    jeśli porównamy to do pieca - będzie jakiś punkt pracy w którym piec
    będzie spalał z największą sprawnością. Sugerujesz że taki piec załączy
    się w październiku i wyłączy w marcu? Bo w tym wątku tłumaczysz to chyba
    4 raz, każdemu po kolei i każdy albo daje sobie spokój albo sie z Tobą
    ZGADZA. ZGADZAMY się że taktowanie pieca to złooooo!!!!! Ale chyba
    jednak piece raz na jakiś czas się załączają i wyłączają, nawet te,
    które mają do ogrzania małe mieszkanko z 1000litrową instalacją wodną?
    Więc może łaskawie określ ze swojego 30 letniego doświadczenia gdzie
    kończy się prawidłowe załączanie i wyłączanie pieca, a gdzie coś co
    prowadzi do braku ekonomi. Bo może dyskutujemy o kwocie 50 groszy na
    rok. A na to jeszcze chyba wpływa histereza!

    ToMasz

  • 249. Data: 2021-01-06 23:05:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 22:36, Marek pisze:

> [...]
    > Na to Rosjanin:
    > - Kłamiesz! Żaden człowiek nie zje dziennie 30 kilogramów ziemniaków!

    zajebista trafność.

    ToMasz

  • 250. Data: 2021-01-06 23:17:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2021 o 11:38, Uzytkownik pisze:

    > Człowiek jest tak skonstruowany, że woli ciepło i stabilną temperaturę.
    > Dlatego buduje domy i zakłada na siebie ubrania.

    i wstaje rano, jest mu zimno, jest zaspany, przeciera oczy i patrzy
    nastawione 21 stopni. MUSI mi być ciepło. przychodzi z roboty, zgrzany -
    21 stopni - nie, nie jest za ciepło. robi jakieś prace porządkowe - ale
    tu gorąco. a nie, wydawało mi się. siedzi przy kompie pare godzin -
    zmarzłem - a skąd - jest przecież 21 stopni.
    Właśnie z tego powodu nie lubię automatów sterujących temperaturą. to
    ja, ewentualnie domownicy, mówią mi czy jest ciepło czy jest zimno i
    uważam że tak należy żyć, w sensie to my mamy o tym decydować jaki jest
    nasz komfort cieplny, nie maszyna. a szybkość zmiany temperatury jest
    odwrotnie proporcjonalna do wody w instalacji. Ty do utrzymania
    temperatury baniaka 1000l potrzebujesz czujnika pogody, zaawansowanych
    programów. ja potrzebuję podnieść tyłek, zrobić 6 kroków, przestawić
    piec z minimum na trochę wiecej. (mogę też telefonem, ale ręką jest
    szybciej)
    Z drugiej strony, jak ktoś tu pisał nie jesteśmy jakimś specjalnym
    gatunkiem, który nie poradzi sobie z niestabilną temperaturą. bo o ile w
    naszym mieszkaniu możemy dużo zrobić aby była ona komfortowa, to już po
    wyjściu z domu - nic. tak naprawdę większość dnia musimy spędzać
    dostosowując się do temperatury otoczenia, więc co w tym dziwnego ze bez
    mrugnięcia okiem tolerujemy pewne wahania w domu?

    ToMasz