  • 311. Data: 2021-01-07 17:39:20
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 7.01.2021 o 11:30, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Dzięki za przypomnienie, miałem napisać i zapomniałem.
    > Kamyczki z obrzeża chodnika zatopione w żywicy sprawdzają się idealnie.

    I jajcarzowi od kamyczków w poxipolu zrobiło się łyso. Czyli jak życie
    przerosło kabaret.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 312. Data: 2021-01-07 21:23:44
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Marzenia, marzenia .... ;)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=MiZ0g6XzcJQ

    A bo wszystko trzeba z umiarem robić :)
    Z balkonu mogę policzyć drzewa w górach...znaczy mogłem, bo teraz wzrok
    już nie ten i mogę jedynie szacować. Do pobliskiego przystanku
    autobusowego jakieś 3 minuty pieszo. Stacja benzynowa/market widoczne z
    okna. Są też wady. żeby na rolkach pojeździć, to trzeba wybrać się na
    pobliskie lotnisko, bo wszędzie jest z górki, albo pod górkę :(
    No i opony... w tej lokalizacji nie warto oszczędzać pomimo tego, że
    zimy ostatnio łagodniejsze.

    Miłego wieczoru.
    Irek.N.

  • 313. Data: 2021-01-08 13:47:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.01.2021 02:09, Marek wrote:
    > Z informacji jaką uzyskałem na infolinii producenta (Barlinek) ten max
    > bezpiecznej temp. to temp posadzki na jakiej ułożony jest panel.

    Można się dalej nad tym zastanawiać albo po prostu położyć te podłogi i
    zapomnieć o sprawie - tak jak zrobiły to tysiące innych osób.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 314. Data: 2021-01-08 16:03:27
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.01.2021 16:24, ToMasz wrote:
    > podłogówką która może grzać panele TYLKO do 29 stopni?

    Co Wy macie z tymi panelami i 29C? Boicie się że co się stanie? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 315. Data: 2021-01-09 10:58:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Jan 2021 15:00:26 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > No chyba, że się mylę?

    Nie mylisz się, Rosjanin też się nie mylił, normalny człowiek nie da
    rady zjeść dziennie tyle kartofli.
    Ale w tej dygresji do dyskusji nie chodziło o zaletach gromadzenia
    energii ani szczególnie o tym, jak te zalety świetnie się
    wykorzystuje w pewnych cechach (czyt. niedoskonałościach) konstrukcji
    budynków, instalacji czy piecy powszechnie stosowanych na danym
    obszarze.

    --
    Marek

  • 316. Data: 2021-01-09 11:12:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 8 Jan 2021 16:03:27 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Co Wy macie z tymi panelami i 29C? Boicie się że co się stanie? :-D

    Nie wiem czego się boją inni tj. jaki panel (pod względem jego
    konstrukcji) mają na myśli. Ten, do którego odnosi się mój komentarz
    i jego zastrzeżenia dot. temperatury (i wilgotności) to dwa kawałki
    drewna sklejone razem w dwie warstwy: dolna grubsza to warstwa
    konstrukcyjno-nośna (z nieszlachetnego drewna) a górna ("warstwa
    ścieralna" w analogi drogowej) to cienki pasek wycięty wzdłużnie z
    drewna jakim afiszuje się panel (np. dąb). Czyli mamy dwa kawałki
    surowego drewna, który po prostu pracuje reagując na temperaturę i
    wilgotność.
    Stąd producent stosuje dupochron w postaci różnych takich
    zastrzeżeń/ostrzeżeń w jego stosowaniu.

    --
    Marek

  • 317. Data: 2021-01-09 22:44:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-09 o 10:58, Marek pisze:

> [...]
    > w pewnych cechach (czyt. niedoskonałościach) konstrukcji budynków,
    > instalacji czy piecy powszechnie stosowanych na danym obszarze.

    Taka odpowiedź świadczy tylko o twojej wiedzy oraz twoim stanie umysłu.

  • 318. Data: 2021-01-10 21:12:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wolno po nich chodzić bosą stopą (36,6°C), bo producent reklamacji nie uzna.

    -----

  • 319. Data: 2021-01-11 14:16:19
    Temat: Re: Ogrzewanie domu podłogówka vs fuga w płytkach (was: Ogrzewanie domu)
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 6 stycznia 2021 o 14:32:00 UTC+1 Myjk napisał(a):
    > Sat, 2 Jan 2021 16:00:56 +0100, P_P

    > Ja się jeszcze podłączę w świetle podłogówki z płytkami i fugą. Wszyscy
    > przy gresie zalecają min. 3mm na podłogówkę ze względu na rozszerzalność
    > cieplną betonu. Ale wszystkie informacje są dosyć stare, co by mogło
    > wskazywać na wyższą temperaturę zasilania niż mają obecne domy. Najchętniej
    > bym położył 2mm, ale trochę pękam żeby nie pękało. :P

    Ale przecież podłoga z ogrzewaniem podłogowym ma bardzo stabilną temperaturę.
    Tam nie ma skoków temperatur tylko praktycznie ciągle jest 20-30stC
    Co innego płytki na tarasie czy elewacji gdzie o 6 rano może być minus 10stc a za
    kilka godzin plus 15-20stC

  • 320. Data: 2021-01-11 21:11:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.01.2021 21:12, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie wolno po nich chodzić bosą stopą (36,6°C), bo producent reklamacji
    > nie uzna.

    Oplułem monitor, chociaż trafniej chyba się już nie da ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz