  • 1. Data: 2015-03-19 09:48:26
    Temat: Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy do podziemnego garażu dla opraw sufitowych na świetlówki lepiej wybrac klosze z
    akrylu, czy klosze z poliwęglanu?
    Jakie są zalety i wady jednych i drugich?

  • 2. Data: 2015-03-19 11:11:11
    Temat: Re: Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.03.2015 um 09:48 schrieb 666:
    > Czy do podziemnego garażu dla opraw sufitowych na świetlówki lepiej
    > wybrac klosze z akrylu, czy klosze z poliwęglanu?
    > Jakie są zalety i wady jednych i drugich?

    Poliwęglan. Mniej się rysuje, jest bardziej odporny na opary i
    temperaturę. Jest stabilniejszy. Ale chyba droższy.
    No i dałbym światło LEDowe, a nie światlówki.

    Waldek

  • 3. Data: 2015-03-19 11:20:57
    Od: " 666" <...@...6>

    Czy szybciej żółknie (m.in. od UV) akryl, czy poliwęglan?

    -----

  • 4. Data: 2015-03-19 11:21:51
    Od: " 666" <...@...6>

    Jaka jest wydajność LED lm/W ?
    Jaki jest kąt rozsyłu światła?
    Ile % lamp LED psuje się po 6 miesiącach, po 12 miesiącach (ROHS?)?

    -----

  • 5. Data: 2015-03-20 01:14:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " 666" <...@...6> wrote in message news:mee7u9$tfj$1@news.supermedia.pl...
    > Czy szybciej żółknie (m.in. od UV) akryl, czy poliwęglan?

    A skąd masz w podziemnym garażu UV?
    I co Ci przeszkadza żółknięcie oprawy w garażu?

  • 6. Data: 2015-03-20 08:53:24
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2015 19:14:34 -0500, Pszemol napisał(a):

    > A skąd masz w podziemnym garażu UV?

    Od świetlówek.

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 7. Data: 2015-03-21 05:56:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Fragi" <s...@o...pl> wrote in message

    > Od świetlówek.

    OK, w teorii, ale ile tego UV tam od tych świetlówek jest,
    np. w porównaniu do instalacji oprawy na zewnątrz budynku?
    Bo według mnie będzie go pomijalnie mało...

  • 8. Data: 2015-03-21 12:19:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > OK, w teorii, ale ile tego UV tam od tych świetlówek jest,
    > np. w porównaniu do instalacji oprawy na zewnątrz budynku?
    > Bo według mnie będzie go pomijalnie mało...

    Nie tylko w teorii, w praktyce również. Nie mam świetlówek w formie
    rury, sprawdzałem na kompaktowych (Philips 23W z Biedronki). Według
    pomiarów jest zero. Przyrząd na wyjściu podaje dane 10-bitowe, jest
    wyskalowany do najwyższego poziomu, jaki dawać może Słońce. Czyli
    jest poniżej jednej tysięcznej natężenia słonecznego.

    Jarek

    --
    O świetliku sąd powstał nie wiem skąd | I wnet rozwiązał łamigłówkę
    Że on gaśnie gdy wyłączyć prąd | Świetlik bez prądu świecił też

  • 9. Data: 2015-03-21 12:47:25
    Od: Fragi <s...@o...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2015 23:56:25 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Fragi" <s...@o...pl> wrote in message

    > OK, w teorii, ale ile tego UV tam od tych świetlówek jest,
    > np. w porównaniu do instalacji oprawy na zewnątrz budynku?
    > Bo według mnie będzie go pomijalnie mało...

    No mniej, ale z posstu 666 wynika, że ma to jednak znaczenie (jeśli chodzi
    o żółknięcie).

    --
    Pozdrawiam,
    M.

  • 10. Data: 2015-03-21 13:36:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Fragi" <s...@o...pl> wrote in message

    > No mniej, ale z posstu 666 wynika, że ma to jednak znaczenie
    > (jeśli chodzi o żółknięcie).

    Z postu wynikać może też kilka innych rzeczy... :-)
    Wyciągasz wnioski chyba przy innych założeniach niż ja ;-)