  • 11. Data: 2020-12-19 09:08:12
    Temat: Re: Piekno ŁÓDZKICH Slawojek
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 18.12.2020 o 20:36, Zenek Kapelinder napisał:

> [...]
    polskiego-miasta-reportaz-z-lodzi

    > Znowu cie kundlu gospodarz na sprężynie do budy przywiązał.

    Uderz w stół...

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).

  • 12. Data: 2020-12-19 10:16:48
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 18 grudnia 2020 o 02:10:08 UTC-6 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > dziewczyna pyta: .."to dlaczego nie kupią sobie domów"
    > Hejterzy mieli ostry ubaw. ale żaden się nie zastanowił dla czego sobie
    > nie kupią domu. Więc? Jaka jest odpowiedź? Bo nie mają kasy. taaak? a
    > dlaczego? bo nie potrafią zarabiać. a dlaczego? bo nie musieli jako
    > dzieci i młodzi ludzie, wiec zarabianie kasy jest dla nich karą, czymś
    > niekomfortowym, czymś czego nie potrafią.
    > Więc to co widzimy w reportażu, to nie jest problem złego stanu budynku.
    > To problem ludzi którzy przez 99.9% czasu kiedy człowiek jest na ziemi,

    No więc nie.
    Tego typu ludzie to ci ktorym wiele do szczescia nie trzeba i kiedys spokojnie by
    sobie dali rade po prostu robiąc minimum potrzebne aby sie utrzymac.

    Zrobienie chaty z drewna z lasu na jakims fundamencie z gliny/piachu/kamieni to jest
    kwestia maksymalnie 3-4 miesiecy pracy plus siekiera/pila.

    Czyli z grubsza ujmując, jakies 800h roboty. Roboty bez wykorzystania technologii czy
    pomocy osob drugich/trzecich.
    Za te 800h mamy podstawowa chatke a za dodatkowe parenascie godzin piec. Potem jakies
    mebelki.

    Po co o tym pisze? Bo to jest najnizszy mozliwy wynik jesli zalozymy wlasciwie brak
    cywilizacji wokolo.

    Paradoksalnie majac tyle cywilizacji ile sie ma trzeba pracowac dobre 50-80h
    miesiecznie przez 25 lat aby splacic kredyta na domek.
    Domek oczywiscie wiekszy, bardziej komfortowy ale jednak jakies 20razy bardziej
    kosztowny.

    Po co caly ten wstep? Ano po to aby uzmyslowic ze wspolczesny swiat konsumuje
    okrutnie duzo dodatkowej pracy pojedynczej osoby na rzeczy niepodstawowe.
    I ktos komu po prostu proste podstawy wystarczaja nie jest w stanie albo nie ma
    ochoty aby robic tyle dodatkowego wysilku aby miec te podstawe plus te dodatkowe
    pozytki w zestawie.

    To jakbys musial kupowac telewizor razem z odbiornikiem satelitarnym, odtwarzaczem
    dvd, odtwarzaczem vhs, zestawem kolumn i biblioteka 300 tytulow. No niby niektorzy
    skorzystaja z wszystkiego ale Tobie akurat trzeba tylko telewizora...

    W Polsce to nie jest jeszcze tak widoczne bo majac swoj domek (po rodzicach albo juz
    swoj, splacony) placi sie te 1000-1500pln podatku od nieruchomosci i jakies waciki za
    koszty stale elektrycznosci.
    Reszta to juz proporcjonalnie ile sie konsumuje. Czyli koszty stale to jakies 10%
    bidnej emerytury.

    Na zachodzie koszty stale to okolice 50% sredniej emerytury.

    Dokladajac do tego aspekt ktorym gazwyb probuje zawstydzac Polakow - mieszkanie z
    rodzicami, na zachodzie masa kasy schodzi na utrzymywanie korpo/panstwa/miast zamiast
    na sama konsumpcje.

    Tyle ze zeby to zrozumiec trzeba co nieco zobaczyc i podumac nad tym jak wygladaja
    alternatywy.

    Na koniec aby nie bylo oftopicznie:
    Zbicie takiej sławojki to koszt 100 gwozdzi, paru palet (a co!? hipstersko bedzie!) i
    lopaty aby wykopac dolek. A potem co rok czy dwa przeniesienie jej na nowe miejsce i
    troche wapna niegaszonego do posypania.
    Zamiast tego ten bidok musi wydac sporo kasy na podlaczenie wody, kanalizacji, rurki,
    duperele. A on tylko chcial raz na dzien sie wyproznic...

    I podsumowujac zanim sie zabierzesz za krytyke powyzszego: Nie mnie oceniac co kto
    lubi i co my wystarcza. Powyzej napisalem dlaczego ci ludzie maja jak maja w sporej
    czesci przypadkow w krajach zachodu.
    Na wschodzie jest nieco inaczej, glownie dzieki temu co opisalem w tenacie kosztow
    stalych.

  • 13. Data: 2020-12-19 14:32:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    >
    > Zrobienie chaty z drewna z lasu na jakims fundamencie z gliny/piachu/kamieni to
    jest kwestia maksymalnie 3-4 miesiecy pracy plus siekiera/pila.
    fajnie że kulturalnie przedstawiasz swój punkt widzenia, ale mylisz się.
    Gdyż ci ludzie nie potrafią NIC samodzielnie zrobić. tak jak na
    filmikach, gdzie gość dostał wiertarkę udarową/młot pneumatyczny i nie
    podłączając jej do pradu wali po ścianie.
    Tak jak pisałem - gdyby "syn" poszedł do pracy - żyli by jak ludzie.
    skromnie, ale godnie.
    > Paradoksalnie majac tyle cywilizacji ile sie ma trzeba pracowac dobre 50-80h
    miesiecznie przez 25 lat aby splacic kredyta na domek.
    albo kupić mieszkanie za 120 tyś 12km od Katowic, albo jeszcze taniej w
    zapyziałej dziurze. problem jest taki ze w tej dziurze trzeba by
    otworzyć działalność gospodarczą. a z drugiej strony taki który ma
    działalność, poradzi sobie z mieszkaniem. reasumując: jeśli mieszkanie
    kupuje on i ona, potrzebują 30 miesięcy pracy, zakładając że zarabiają
    minimum, a rodzice ich utrzymują. Jeśli ON nie ma dwóch lewych rąk,
    bierze na wakacje remonty mieszkań i zarabia 30zł na godzinę,
    praktycznie bez podatku.

> [...]
    ochoty aby robic tyle dodatkowego wysilku aby miec te podstawe plus te dodatkowe
    pozytki w zestawie.o ile Cię zrozumiałem w 100% się zgadza. Ja ostatnio pisałem ze
    bez
    sensem jest ubikacja za 1400zł jak można mieć za 219. bez sensu kupować
    nowe auto, bo sama utrata wartości to 40-50zł na DZIEŃ!!! Gdzie można
    kupić całkiem fajne stare auto za ułamek tej ceny. (nie, nie trupa. np
    10letnie picasso za 7 tyś.) Ale gdy zadaje takie pytania to albo nie mam
    pojęcia o wyższości zabudowanej toalety, albo krytykant wolałby juz
    jeździć autobusem niż xsarą picaso. Tak więc siedzę cichutko i śmieję
    się pod nosem z ludzi którzy mają drogie wszystko, bo oni _muszą_ na to
    pracować.
    Ale to wszystko odnosi się do ludzi którzy coś potrafią zrobić. zadbać o
    siebie, przewidywać co się stanie w przyszłości. JEst tam wzmianka o
    babeczce która nie wiedziała że tam nie ma wody. czy uważasz że osoba
    która zaniedbała sprawdzenie takiego faktu, przy najmowaniu mieszkania,
    2000lat temu umiała by sama zbudować schronienie i zadbać o żywność na
    parę miesięcy do przodu? Absolutnie. gostek który ma 40 lat umiałby
    zapolować? wyplatać kosze, naprawiać buty, wypasać zwierzynę? Nie sądzę.
    To są ludzie którzy chcą mieć święty spokój, nic nie robić. egzystować
    jak rośliny.
    ToMasz

  • 14. Data: 2020-12-19 14:36:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > pamiętające jeszcze przedwojenne hasło "wasze ulice, nasze kamienice" -
    > zniknęły na amen z łódzkiego krajobrazu.

    tacy ludzie nie zginą, bo my ich produkujemy, oferując pomoc socjalną.
    albo troszkę inaczej. problemem nie jest to że oni są, problemem jest to
    że ich jest coraz więcej i głośno domagają się swoich "praw". Nie wymrą
    więc. budynek się przewróci i zamieszkają w lepszych mieszkaniach.

    ToMasz

  • 15. Data: 2020-12-19 17:37:35
    Temat: Re: "Piekno" łódzkich sławojek
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-12-18 o 20:36, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    polskiego-miasta-reportaz-z-lodzi

    > Znowu cie kundlu gospodarz na sprężynie do budy przywiązał.

    zenusiu, mylisz sytuacje. to ciebie parobek twego Hansa (zasłużonego
    nazisty) przytroczył do psiej budy sprężyną od pożydowskiej hulajnogi a
    ty kundel chciałes prysnąć i przywaliłeś łbem w budę tak, że zobaczyłeś
    wiekszość gwiazd na niebie chociaz było dopiero popołudnie. niestety po
    tym wyczynie twoje IQ z 50 spadło poniżej 40 czyniąc z ciebie
    wyjatkowego chama. a tak przy okazji: jak się miewa twoja przerośnieta
    łechtaczka wyszamotana przez u2?

    --
    Runt

    Oculum pro oculo dentem pro dente!

  • 16. Data: 2020-12-20 14:46:38
    Temat: Re: Piekno Slawojek
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.12.2020 o 20:18, Baczek pisze:

    > W jednej z miejscowości gdzie bywam, to na działce jest około 30
    > sławojek. Część nawet w rządku ustawione.
    > Miejscowość posiada kanalizację, ale to chyba dla nich za drogie i wolą
    > w dziurę walić.
    >
    > https://ibb.co/FJhq5pc
    > https://ibb.co/RHfHbQG

    Każdy ma exlisiv czy to jakaś komuna i walą wszyscy do wszystkich?

  • 17. Data: 2020-12-20 20:50:19
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2020 o 14:46, nadir pisze:

    > Każdy ma exlisiv czy to jakaś komuna i walą wszyscy do wszystkich?

    Każdy wali do swojej. Smutne, że w grunt.

  • 18. Data: 2020-12-20 20:53:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 grudnia 2020 o 20:50:26 UTC+1 Baczek napisał(a):

    > Każdy wali do swojej. Smutne, że w grunt.
    Co w tym smutnego? Jak byś napisał że smród to bym zrozumiał.

  • 19. Data: 2020-12-21 01:41:51
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-12-20 o 20:53, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

    > Co w tym smutnego? Jak byś napisał że smród to bym zrozumiał.

    76 ;-)

    ze swoim IQ <40 tylko swój smród rozumiesz, a "pachniesz" jak
    surströmming! ;-)

  • 20. Data: 2020-12-21 13:00:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ziewww pizdziak, ziewwww.