  • 11. Data: 2021-07-28 21:48:02
    Temat: Re: Polecam optymistom liczącym że zarobia
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mam porównanie - żona pochodzi z N. Sącza i ma tam dwie siostry (po studiach w Krk,
    wróciły do siebie...) - ogólnie brak pracy, trudno się załapać, zarobki Krakowksie /
    3 lekko licząc... :(
    > Mieszkają w swoich domach i jak się dowiedziały ile wynosi czynsz w krakowskiej
    spółdzielni/wspólnocie (mieszkanie własnościowe) to nie uwierzyły... ;)

    jedna z moich kuzynek NS przyjechała do Bytomia. miasta leni i obiboków.
    w 2 tygodnie dostała pracę w sklepie sieciowym. Za wynajem mieszkania
    płaci 350zł. ile? Trzysta pięćdziesiąt złotych. pokój z kuchnią i łazienką.
    do pracy idzie z buta, wystarcza jej na rozrywkowe życie. w Bytomiu, nie
    w Krakowie. Urlopy spędza za granicą

    ToMasz

  • 12. Data: 2021-07-28 21:50:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 21:18:48 UTC+2 4kogu...@ napisał(a):
    > O studentach był inny artykuł. Połowa studentów w Polsce nie jest z miast w których
    studiuje. W najmie wykształciła się w ramach specjalizacji kategoria wynajem
    studentom. Na wielu kierunkach wprowadzono
    >nauczanie zdalne. W artykule oceniali że połowa tych co wynajmowali studentom bardzo
    odczuła finansowo brak studentów. Masz rację że sporo studentów pracuje. Pracują w
    sklepach, kawiarniach, knajpach.
    >Nieliczni pracują w firmach w których wiedza że będą pracowali i dobrze zarabiali po
    skończeniu nauki. Jeśli są sprzedawane mieszkania studentom to płatnikami są dobrze
    sytuowani rodzice.

    Ale to nauczanie zdalne to efekt chwilowy, za hm rok? dwa? wszystko wróci do normy...
    Zdolni studenci mogą znaleźć dobra pracę- korpo się o takich biją ;) U mnie b.
    chętnie zatrudniają takich, zwłaszcza jak się udzielają w przeróżnych kołach
    naukowych, mają osiągnięcia w konkursach itp...
    Firmy w Krk non stop poszukują sensownych(!) pracowników, za polecenie(i oczywiście
    zatrudnienie...) płacą spokojnie 5-7kPLN...

  • 13. Data: 2021-07-28 22:03:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.07.2021 o 13:24, WS pisze:
    > środa, 28 lipca 2021 o 13:02:17 UTC+2 4kogu...:
    miec-za-17-tys-zl-w-japonii-jest-ich-8-mln/rxlt9sh,3
    796b4dc
    i zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem
    niemieckiej okupacji.

    > Co w tym dziwnego? U nas też nikt nie chce mieszkać na "zadupiach"... Zobacz na
    ceny mieszkań w Tokio ;)
    > Problemem jest brak mieszkań w miastach, w których jest dobra (czytaj korpo...)
    praca. Małe miasta się wyludniają, ceny mieszkań są tam b. niskie... tylko co z tego,
    jak codziennie marnuje się 2-3h na dojazd + nabija dziesiątki tys. km samochodem?
    > Kolega tak dojeżdża ~70km w jedną stronę, za swoje mieszkanie w małym miasteczku
    może (jak sam stwierdził) kupić mały garaż w Krakowie...
    > Praca w Krk pozwala na bezproblemową spłatę rat za te mieszkania, więc po studiach
    większość zostaje jednak tutaj... i napędza biznes mieszkaniowy... nie da się ukryć,
    że ceny działek kilkukrotnie przekraczają ceny domów w innych regionach, ale to
    kwestia popytu/podaży i na chwilę obecną raczej taniej nie będzie. Zwłaszcza, że
    koszt wynajmu całego mieszkania jest porównywalny ze spłatą za swoje...
    > Covid pokazał, że można zdalnie robić to samo, co w biurach, więc może trochę toto
    przystopuje, ale na odwrót ludzi z dużych miast raczej nie ma co liczyć...

    Bytom. mieszkanie kupisz za 100 tyś, za 250 bardzo komfortowe. Jak ja
    sprzedawałem mieszkanie 2014, to zaproponowałem je Katowiczanom z
    informacją że za różnicę w cenie (2.5 raza) przez 10 lat będą dojeżdżali
    taksówką za darmo. Żaden Polak chcący mieszkać w dupnym mieście nie
    zgodził sie kupić mieszkania w Bytomiu. JAk pytałem dla czego? to
    mówili ze to wstyd. miasto górników, ślązoków, syf i patologia. Co
    więcej, nikt nie przyjechał zobaczyć jak to rzeczywiście wygląda.
    Mieszkanie kupił z pocałowaniem ręki... Anglik. przyjechał pooglądał na
    własne oczy dzielnicę, mieszkanie... powiedział ze miasto jest
    zajebiste, ma potencjał na rozwój, on potrzebuje lokum na kilka lat i
    zamiast dojeżdżać z innej dzielnicy Katowic do centrum, będzie dojeżdżał
    z Bytomia. tramwajem bez przesiadek, albo samochodem. chciało mu się?
    Tak!!!! bo zaoszczędził 150 tyś złotych.
    Historia banalna, ale pokazuje ze my POLACY ciągle jesteśmy "zastaw sie
    a postaw się". to samo jest z samochodami które zajebiście tracą na
    wartości, a ich liczba rośnie. nawet emeryci którzy mogliby taniej
    jeździć taksówkami, trzymają auta.
    jak najbardziej zgadzam się z tezą, że mamy to na co zasłużyliśmy. Nie
    chcemy mieszkań/domów. chcemy je w tej a nie innej okolicy. nie chcemy
    nad morze albo w góry. chcemy aby nasi znajomi wiedzieli że stać nas na
    wypoczynek nad morzem albo w górach. nie chcemy wypić piwa w samotności,
    bo nam piwo smakuje. chcemy się spotkać ze znajomymi i w ich obecności
    wypić to piwo. Bo co? bez piwa nie będzie o czym gadać?

    ToMasz

  • 14. Data: 2021-07-28 22:19:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 21:48:09 UTC+2 ToMasz napisał(a):
    > Urlopy spędza za granicą

    "Za granicą" jest w sumie taniej niż u nas ;) Przez ostatnie kilkanaście lat nie
    spędziłem żadnych wakacji w PL... drogo :( W jedną noc można latem dojechać do
    Chorwacji, zimą na narty do Tyrolu, włoskie Dolomity...
    Nawet jadąc w Sudety na nocleg wybierałem Czechy...

  • 15. Data: 2021-07-28 22:22:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 22:03:43 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > informacją że za różnicę w cenie (2.5 raza) przez 10 lat będą dojeżdżali
    > taksówką za darmo. Żaden Polak chcący mieszkać w dupnym mieście nie

    W Krk tak dobrze nie ma :(
    Ceny są proporcjonalne do odległości, mocno zależą od możliwości dojazdu do
    centrum...
    Taniej oznacza kilkadziesiąt++ minut w samochodzie.

  • 16. Data: 2021-07-28 23:18:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 28 lipca 2021 o 21:50:31 UTC+2 WS napisał(a):
> [...]
    > Firmy w Krk non stop poszukują sensownych(!) pracowników, za polecenie(i oczywiście
    zatrudnienie...) płacą spokojnie 5-7kPLN...
    Dodaj że te 5-7 tysięcy to jest brutto. Czyli szału nie ma takiego jaki odpisujesz.
    Nie twierdzę że kupowanie zawsze nie jest opłacalne. Krótkoterminowo jeśli czynsz za
    najem 1800 a rata kredytu z czynszem we własnym mieszkaniu 2000 to jakaś złudna
    kalkulacja że się opłaca jest. Tak jak z pięknym zdrowym i bogatym ta kalkulacja.
    Uroda przemija, pieniądze ktoś ukradł a choroba przyszła akurat jak brak kasy. Jeśli
    ktoś kupuje mieszkanie to tak jak by sobie jaja do krzesełka przybił. Traci
    mobilność. To że ktoś pracuje w jakimś kołchozie w którym dzień zaczyna się od zjebki
    że progres za mały nie znaczy że tak będzie zawsze, o pracę mi chodzi a nie o zjebki.
    Chujnia za bardzo się we wszystko u nas wpierdala. Jestem za tym żeby w pewnych
    sprawach nie ustępować. To mogą nas wyrzucić z chujni. Fabryki i montownie zostaną
    ale centra logistyczne, finansowe w takiej sytuacji się zlikwidują i przeniosą gdzieś
    indziej. Wtedy ci co wzięli kredyty będą płakali bo kasa, wcale nie taka
    nadzwyczajna, się skończyła a mieszkanie czy dom nie spłacone do końca. I na dodatek
    kupca nie ma. Przy braku spłat kredytu bank przejmie nieruchomość i wystawi na
    licytacji za cenę jaka mu brakuje do zamknięcia kredytu. Jak sprzeda drożej to
    oczywiście górkę nieszczęśnikowi odda. Ale tej górki dużo nie będzie o ile bedzie a
    dotychczasowe wpłaty pójdą się jebać. Jeśli ktoś uważa że dzisiejszy rząd jest do
    dupy to znaczy że sam jest głupi. Akcja z nieruchomościami została na czas pandemii
    perfekcyjnie zaplanowana i wdrożona. Wystarczyło spowodować niewielka inflację.
    Trzymanie pieniędzy w bankach stało się mało opłacalne. Trochę paniki w telewizji że
    niedługo banki będą pobierały kasę za to że ja przechowują. Dzięki uruchomienia
    budownictwa uniknęliśmy kryzysu spowodowanego wirusem. Ci którzy dzisiaj się cieszą
    że wzięli kredyt i kupią mieszkanie/a żeby robić interes na wynajmowaniu za kilka lat
    strasznie się zawiodą. Przede wszystkim nie będzie komu wynajmować i w ostateczności
    sprzedać.

  • 17. Data: 2021-07-29 07:21:22
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-28 o 23:18, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
    Jeśli ktoś uważa że dzisiejszy rząd jest do dupy to znaczy że sam jest
    głupi.

    Buhahhahhahahhahaa!

    "mondrość" psich przodków przez ciebie przemawia ;-)))

    tak przy okazji: co słychać u Banasiów? ;-)))

    kiedy wybierasz się do swoich "japońskich przyjaciół"?
    doradziłbys im jak żyć! buuuhhahahhahhahahhahahahhahaaaa!

    --
    Runt

  • 18. Data: 2021-07-29 07:21:36
    Od: Runt <r...@s...prv>

> [...]
    zabranie im kasy chyba nie może się liczyć z żadnym dymaniem z wyjątkiem niemieckiej
    okupacji. Przy okazji rzadzacy bez dodatkowych starań realizuje wiele swoich celów na
    dziesięciolecia do przodu. Przede wszystkim bezwzględne posłuszeństwo obywateli
    którzy coś mają. Jak coś mają to można im to zabrać. Najlepiej jak to coś jest
    drogie. Niska inflację bo ludzie spłacający kredyty nie mają pieniędzy na pierdoły. A
    najlepsze jest to że barany zrobiły się w chuja na własne życzenie. W zasadzie po to
    są barany żeby jest strzyc.

    dokładnie po to jesteś.

    https://www.domiporta.pl/poradnik/7,126866,27368746,
    domy-do-70-m2-bez-pozwolenia-nikt-nie-bedzie-z-tego-
    korzystal.html#s=BoxOpImg13

    --
    Runt

  • 19. Data: 2021-07-29 10:15:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 28 lipca 2021 o 23:19:01 UTC+2 4kogu...@ napisał(a):

    oczywiście zatrudnienie...) płacą spokojnie 5-7kPLN...
    > Dodaj że te 5-7 tysięcy to jest brutto. Czyli szału nie ma takiego jaki odpisujesz.

    Te 5-7 (brutto) to jednorazowa gratyfikacja dla pracownika za polecenie kogoś do
    pracy...o ile zostanie zatrudniony, i przeważnie jeśli popracuje ~kwartał ... Zarobki
    są oczywiście różne, zależą od firmy, stanowiska, doświadczenia... zawsze można
    pogooglać lub aplikować ;)

  • 20. Data: 2021-07-29 10:53:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 lipca 2021 o 10:15:13 UTC+2 WS napisał(a):

> [...]
    są oczywiście różne, zależą od firmy, stanowiska, doświadczenia... zawsze można
    No i dobrze że płacą. Zlew dalszym ciągu nie możesz albo nie chcesz pokazać slumsów
    pod Krakowem. Bo przy takim dobrobycie w Krakowie bardzo dużo ludzi by do niego
    jechało żeby spełnić Krakowski sen o bogactwie. Że w Krakowie zarabia się więcej niż
    w wielu innych miastach napisałem. Ale nie 3 razy wiecej tylko 1/3 więcej w stosunku
    do takiego dużego miasta w którym przeciętnie zarabia się najmniej. Z tym że w tych
    innych miastach ceny życia są odpowiednio niższe. Poza tym jak wcześniej pisałem w
    życiu jak w piosence Andrusa są skrajności dwie. Albo ma sie bardzo dobrze albo
    bardzo źle. Moze zdarzyć się coś co można było przewidzieć ale było w momencie
    podejmowania decyzji mało prawdopodobne. Łódź miała być centrum rachunkowym dla wielu
    korporacji i dużych firm. I się zesralo bo jakiś kryzys się zrobił i firmy
    zrezygnowały. Miało być w Łodzi EXPO i skurwysyny z placformy na dzień przed
    głosowaniem w chujni i reszcie świata zrobiły taka propagandę że łódź przegrała
    jednym punktem z państwem mającym największe zasługi w ukrywaniu niemców po wojnie.
    Gdyby EXPO bylo w Lodzi to miasto dostało by niemożliwa do ogarnięcia kasę.