  • 21. Data: 2021-11-22 13:27:28
    Temat: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-22 o 12:59, Kris pisze:

    > Czy aby na pewno dużo nizsze?
    > Powierzchnie magazynowa mieć muszą, prowizja allegro w niektórych kategoriach już
    ponad 10% wynosi, koszty wysyłki, pakowania itp
    > Bardzo często są to firmy które oprócz sprzedaży na allegro mają normalne
    stacjonarne sklepy tez.
    > Ps
    > Ostatnio kilka rzeczy na palete układałem i wysyłałem.
    > Ułożenie tego, zabezpieczenie, foliowanie itp zajęło mi ponad godzinę.
    > Plus stretch, tasma, pas transportowy, paleta.
    > Lekko licząc 100zl plus godzina pracy.
    > Przy odbiorze osobistym/ sprzedaży w sklepie powyższe koszty odpadają.
    > Tak więc sprzedaż na Allegro wcale tak mniej kosztowa nie jest często.

    Mam kilku znajomych, którzy zajmują się handlem od lat na Allegro i z
    tego tylko żyją.

    Koszty opakowania doliczane są do kosztów przesyłek. Pakowanie - jedno
    niewielkie pomieszczenie. A mam koleżankę, która z 10 lat temu zajmowała
    się handlem dziecięcymi wózkami. Zarabiała na czysto ponad 20 tys.
    miesięcznie. Większość towaru szło bezpośrednio od producenta
    oryginalnie zapakowane. Oni tylko wypełniali dokumentację i naklejali
    dokumentację dla kuriera. Po towar przyjeżdżał codziennie busem kurier.
    Całość była magazynowana i oklejana w niewielkich dwóch pomieszczeniach
    piwnicznych o łącznej powierzchni ok. 30-35m2

    Inny z kolegów handlował na Allegro pomocami szkolnymi (globusy, mapy,
    linijki, cyrkle, tablice, wyposażenie pracowni szkolnych itp.)

    U siebie tylko przechowywał i pakował drobnicę. Większe rzeczy wprost
    szły z hurtowni z którą współpracował i większość tych towarów nawet
    nigdy nie widział na oczy.

    Cała jego praca polegała głównie na obsłudze zamówień.

    Dzisiaj w dobie paczkomatów jest jeszcze łatwiej i jeszcze wygodniej,
    zwłaszcza jak paczkomat jest tuż obok domu czy wręcz nawet na własnej
    posesji, bo się podpisało umowę z firmą kurierską.

    Paczek nawet nie trzeba oklejać tylko wypełnia się na komputerze lub
    smartfonie listy przewozowe, a następnie paczki umieszcza się kolejno w
    przegródkach, które się otwiera podsuwając pod czytnik kod QR na
    smartfonie. Niczego się nie drukuje, ani też nie nakleja. Przyjeżdża
    kurier, który okleja przesyłki i je zabiera do sortowni. Pieniądze
    wpływają wprost na konto bankowe.

    Po założeniu konta Inpost masz wszystkie informacje dostępne w każdym
    zalogowanym urządzeniu czy to będzie laptop czy też smartfon.

    Ty natomiast piszesz o produktach produkowanych przez siebie i do tego
    dość dużych gabarytowo. To jest całkiem inna bajka, bo to Ty produkujesz
    i Ty pakujesz. Ty ponosisz koszty.

  • 22. Data: 2021-11-22 14:50:41
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22.11.2021 o 12:59, Kris pisze:

> [...]
    > Przy odbiorze osobistym/ sprzedaży w sklepie powyższe koszty odpadają.
    > Tak więc sprzedaż na Allegro wcale tak mniej kosztowa nie jest często.

    Drop shipping. Sprzedawca wystawia i sprzedaje towar, który leży jeszcze
    w wielkim magazynie u hurtownika, producenta lub importera. Po zakupie
    sprzedawca wystawia zlecenie dla hurtowni, która wysyła towar do klienta
    końcowego ze swojego magazynu.
    Klient końcowy płaci przelewem sprzedawcy.
    Sprzedawca dostaje fakturę z hurtowni za towar i wysyłkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2021-11-22 18:05:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.11.2021 09:56, Uzytkownik wrote:
    > Lubię oglądać ten program i zawsze się zastanawiam skąd oni ich biorą.

    Przecież to ma być "Show". Tych który przyszli i zrobili robotę szybko i
    prawidłowo nie pokażą. To jak na kanale "Stop Cham" gdzie większość
    nagrań jest raczej wizytówką nagrywającego niż tego co nagrał. Ale
    autorom kanału w to im graj - więcej wyświetleń, komentujących którzy
    obrzucają się inwektywami i interes się kręci.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2021-11-22 22:56:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Przecież to ma być "Show". Tych który przyszli i zrobili robotę szybko i
    > prawidłowo nie pokażą.
    Nie przesadzaj, parę usterek tych starszych oglądałem i takich też
    pokazywali, Strzelec nawet ich chwalił.

    --
    Janusz