  • 91. Data: 2021-09-22 20:58:48
    Temat: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-09-22 o 20:50 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Mój domysł jest taki, że jeśli producent pompy daje możliwość
    > regulacji mocy, to jakiś teoretyk-konstruktor najpierw tak
    > zaprojektował pompę (płynu, nie ciepła), by miało to sens, a potem
    > nawet praktyk-pomiarowiec potwierdził to w laboratorium.

    A może modulacja jest po prostu korzystniejsza od taktowania?
    Taktowanie źle wpływa na COP, jak i również na długość życia sprzętu.
    Modulacja może tu być po prostu mniejszym złem. Ale póki nasz grupowy
    praktyk-pomiarowiec nie sprawdzi to będziemy mogli sobie tylko gdybać.

    Mateusz

  • 92. Data: 2021-09-22 21:09:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > Modulacja może tu być po prostu mniejszym złem. Ale póki nasz grupowy
    > praktyk-pomiarowiec nie sprawdzi to będziemy mogli sobie tylko gdybać.

    Z akademickiego punktu widzenia taktowanie może mieć zbawienny wpływ
    na COP. Czy i jaki wpływ ma na żywotność sprzętu -- na ten temat znów
    niewiele możemy powiedzieć. Ale wcale nie musi. Ta "modulacja" to też
    może być "taktowanie", tyle że bardzo szybkie. Cała nadzieja więc
    w praktyku-pomiarowcu, bo przy tylu zmiennych czynnikiach wygdybać
    coś precyzyjnie trudno.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2021-09-22 23:41:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 21:10:03 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > może być "taktowanie", tyle że bardzo szybkie. Cała nadzieja więc
    > w praktyku-pomiarowcu, bo przy tylu zmiennych czynnikiach wygdybać

    Czytałem jak zrobiłeś mokry podjazd i widzę, żeś amator, co jeno dużo gada
    a niewiele potrafi.

    Dla ciebie infradźwieki to czarna magia, no bo w szkole o tym nie uczą

    Infradźwieki nie są obojetne dla zdrowia i nawet jak pan domu powie, że to pieprzy,
    to rodzina cierpi na nerwicę , dzieci się słabo uczą i życie klawe nie jest, bo to
    jednak robi różnicę, czy się przeżyje 70-80 lat w zdrowiu i w pelnej sprawności, czy
    inwalidztwo zacznie się po 60-ce

    A pisanie kilometrami o instalowaniu klimy jako pompy ciepła do centralnego
    ogrzewania to już kompletne dno.

    Parametry klimy są liczone dla ogrzewania powietrznego

    Parametry pompy ciepła są liczone dla ogrzewania wodnego , centralnego ogrzewania.

    Klima pracuje na krótkich przyłączach i pompa obiegowa ma zredukowaną moc, gdyż nie
    musi pokonywac oporów 100 metrów instalacji wodnej i 2-3 poziomów grawitacji

    Pompa obiegowa w pompie ciepła dla celów centralnego ogrzewania musi mieć znacznie
    większą moc, gdyż pompuje medium wodne, rozprowadzane po calym domu
    i inne są parametry wymiennika skraplacza w monoblocku, gdyz tej wody w instalacji
    jest wielokrotnie więcej i musi być intensywniej grzana, aby na powrocie temperatura
    nie spadała radykalnie poniżej 20 C, bo wtedy pozostana niedogrzane pomieszczenia.

    Ale zapisz się na szkolenie do Toshiby, aby odrózniać klimę od pompy ciepla do
    centralnego ogrzewania.

    W Kanadzie mrozy wielkie zimą, ale tam nikt nie zna kaloryferów, podobnie Hameryka,
    ale w Polsce tak, kaloryfer jest w powszechnym użyciu, a jest zdrowy bo nie roznosi
    koronawirusów w zamkniętym obiegu powietrza.

    Mozna ogrzewanie podłogowe, wodne czy elektryczne i znajomy ma na wlocie 36 C, a na
    wylocie z podłogówki 18 C, bo bez mieszacza,
    można podłogowo elektrycznie, ale trzeba z góry wiedzieć, gdzie nie wolno ustawić
    mebli nad spiralą.

    Zatem życie nie jest łatwe, a szczególnie gdy nadejdzie arktyczna zima stulecia i
    tysiące zamarzna w swoich niedogrzanych domach, gdy ogrzewanie ulegnie awarii na
    skutek silnych mrozów lub będzie wadliwie zaprojektowane, a monoblock klimy na polu
    zamarznie i zlodowacieje

    Zatem bez pokory i bez nauki, zawsze się wejdzie w szkodę

  • 94. Data: 2021-09-22 23:48:52
    Od: adam <a...@a...pl>

    > dada, jak naddejdzie arktyczna zima stulecia, prognozowana przez NASA, to -20 C
    będzie przez 3 miesiące i nawet grzałka 10 kW nic nie da, bo będą wyłączenia energii
    elektrycznej, a caly dom zamarznie od dachu po piwnice.

> [...]
    >
    > W 4 lutego 2021 w Kanadzie było -60 C
    >
    > Takie mrozy nie dotrą do Polski ale -30 C będzie spokojnie i to nie dzien a może
    miesiąc i dlużej.

    > Mimiec nie ma kasy na grzanie całego domu zimą i siedzi w jednym pokoju, bo tylko
    ten ogrzewa.

    > Pompa ciepla typu klimatyzacja ma główne przeznaczenie na ciepłe rynki azjatyckie.
    >
    > Mrozów tam nie ma, bo jest cieplo i klima chłodzi a nie grzeje
    > a jak grzeje to napowietrznie, bez centralnego ogrzewania.
    >
    > Kto tego nie doczyta w manualu klimatyzacji i zacznie ją używać jako zimową pompę
    ciepla, tego czeka niemila niespodzianka

    > Sprzedawca sprzeda klimatyzację jako pompe ciepla bo więcej zarobi,
    > instalator zainstaluje, bo zimą tam nie mieszka,
    > a potem mrozy arktyczne i trzeba meble spalić aby nie zamarznąć.
    >
    > Kanadyjczycy to wiedzą i znają i mają zapasowe agregaty prądotwórcze Diesla, a
    ciepło generowane wykorzystuja do ogrzewania.

    > Gdy nadejda arktyczne mrozy, parownik pompy na dworze zamarznie, zamarznie
    wentylator i to niezależnie czy to będzie monoblock czy nie.

    > Jak pompa ciepła nie ma w manualu pracy do -30 C, a żadna klima tego nie ma, to
    taniej wyjdzie kupic 10 lodówek i skraplacze wstawić do pokoju, bo to też pompy
    ciepla, a używane mozna dostać za frico.

    Nie przemawia do mnie to co piszesz.
    Dlaczego porównujesz Kanadę z Polską?
    Skąd NASA wie, że w Pl będą arktyczne mrozy w roku dwa tysiące którymś
    tam? Skoro najlepsi fachowcy nie wiedzą jak będzie pogoda za dwa tygodnie?

    Arktyczne mrozy w Pl będą na pewno, tak jak już bywały dawniej. Ale
    kiedy będą, tego nie wie ani NASA, ani górale, ani żaden jasnowidz.
    Jedyne w miarę rozsądne prognozowanie to określenie trendów na
    najbliższe kilka lat na podstawie trendów z ostatnich lat. A te mówią,
    że może trafić się temp ok -15 (nawet -20) przez ok 10 dni. I to
    wszystko. Żadnych arktycznych mrozów trwających od listopada do marca
    nie da się na podstawie tego przewidzieć. Tak jak rok temu nikt nie
    wiedział, że za chwilę przyjdzie do nas taka piękna zima.

  • 95. Data: 2021-09-23 00:02:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 23:48:54 UTC+2, adam wrote:
> [...]
    Skąd NASA wie, że w Pl będą arktyczne mrozy w roku dwa tysiące którymś
    tam? Skoro najlepsi fachowcy nie wiedzą jak będzie pogoda za dwa tygodnie?

    To trywialne.
    Tylko NASA ma sondy latające wokół słońca, skanujące jego aktywnośc i lata 2020/21/22
    to lata minimum aktywności solarnej w cyklu 11 i 22 letnim, a skoro wodospady Niagara
    zamarzły rok temu, to także minimum w cyklu 100 letnim, bo wodospady zamarzaja co 100
    lat

    Wszyscy to przewidują i dlatego gaz na giełdach zdrożal o 600% rok do roku, węgiel o
    100%, prąd o 100%

    Przewidywanie pogody do miesiąca jest standardowo wykonywane dla vipów, korporacji
    i metoda jest oparta na jet streamach
    Sam z tego korzystałem od lat, ale Uniwersytet San Francisco tych analiz zaprzestał,
    pewnie z braku kasy

  • 96. Data: 2021-09-23 07:28:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 23:41, a a wrote:
    > monoblock klimy na polu zamarznie i zlodowacieje

    Ciagle wychodzisz na idiotę.

    Nie zamarznie ani zlodowacieje. To dlatego, że projektujemy je inaczej
    niż lodówki.

    > Zatem bez pokory i bez nauki, zawsze się wejdzie w szkodę

    Wygłaszasz manifesty nie na temat. To jak dyskutowanie z płyta pilśniową
    w siedzibie związkowców.

  • 97. Data: 2021-09-23 07:52:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 23:41 a a <m...@g...com> pisze:

    > Parametry pompy ciepła są liczone dla ogrzewania wodnego , centralnego
    > ogrzewania.

    Podaj te parametry klimy/PC, które są liczone dla ogrzewania wodnego i są
    inne niż przy ogrzewaniu powietrznym.

    > Klima pracuje na krótkich przyłączach

    i dlatego producenci klimatyzacji prześcigają się w podawaniu długości
    dopuszczalnych ciągów.
    W domu mam klimę kanałową - przyłącze między jednostką wewnętrzną a
    zewnętrzną ma około 20m i 6 m różnicy poziomów.
    50m między parownikiem a skraplaczem w klimach to teraz praktycznie norma.
    Ta Toshiba, którą linkowałem ma max rurociągów 75m i 30m różnicy poziomów.
    Rozumiesz te liczby? Może podać czynnik na wysokość 30m, możesz ją oddalić
    od skraplacza/domu na 70m. Jak masz dużą działkę to wybudujesz sobie
    betonowy kurnik z półmetrowego żelbetu w odległości 70m od domu i choćby
    gały srały żadne infradźwięki do Ciebie nie dotrą. A już na pewno będą
    mniej odczuwalne niż te z lodówki.

    Piszesz jak zwykle głupoty aby pisać.

    > i pompa obiegowa ma zredukowaną moc, gdyż nie musi pokonywac oporów 100
    > metrów instalacji wodnej i 2-3 poziomów grawitacji

    klima nie ma pompy obiegowej. Czynnik między skraplaczem a parownikiem
    przemieszcza się pod wpływem ciśnienia wytworzonego przez sprężarkę.

    > Pompa obiegowa w pompie ciepła dla celów centralnego ogrzewania musi
    > mieć znacznie większą moc, gdyż pompuje medium wodne, rozprowadzane po
    > calym domu

    pompa obiegowa CO w pompie ciepła jest taka sama jak pompa obiegowa w
    kotle gazowym stojącym obok czy też "śmieciuchu". Jej moc i wysokość
    podnoszenia jest dobrana do typowych domków jednorodzinnych i oczywiście
    mocy grzewczej pompy.

> [...]
    > instalacji jest wielokrotnie więcej i musi być intensywniej grzana, aby
    > na powrocie temperatura nie spadała radykalnie poniżej 20 C, bo wtedy

    w mojej instalacji mam prawie 2t wody (2000 litrów). Co to z nowa fizyka w
    której moc pompy zależy od ilości wody w instalacji? :-) Na hydraulice też
    się niestety nie znasz.

    Tyle postów w tym wątku już na tłukłeś ale nie przyswoiłeś ani grama nowej
    wiedzy. Dawałem Ci linki do prostych schematów gdzie była opisana zasada
    działania PC. Jak byś chociaż tam zerknął na te obrazki to już byś więcej
    nie pisał bo byś zrozumiał, że się zwyczajnie ośmieszasz taką pisaniną.

    TG

  • 98. Data: 2021-09-23 09:26:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.09.2021 20:50, Mateusz Viste wrote:
    > Może po to, by uniknąć włączania/wyłączania sprężarki po każdym poborze
    > ciepłej wody?

    Aaa czyli bufor mały i/lub mała histereza ustawiona.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 99. Data: 2021-09-23 16:36:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Sep 2021 23:48:52 +0200, adam

    > Nie przemawia do mnie to co piszesz.

    Bo to jest troll. Możecie przestać go karmić?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2021-09-23 16:46:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.09.2021 20:50, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > tak zaprojektował pompę (płynu, nie ciepła), by miało to sens, a potem
    > nawet praktyk-pomiarowiec potwierdził to w laboratorium.

    Myślę że się mylisz. Do samochodu też mogę podłączyć komputer i ustawić
    obroty jałowe śmiesznie niskie, tak że będzie telepać całą budą. Czy to
    znaczy że jeżeli producent dał taką możliwość, to nie ma to zgubnego
    wpływu na działanie silnika? Ale że oprogramowanie musi być
    specjalistyczne od producenta? Dokładnie tym samym jest zmiana
    parametrów serwisowych sterownika.

    Spójrz na te zdjęcia:
    -
    https://www.hewalex.pl/public/images/product/Split_8
    50_600_A++_20190308_023643.jpg
    - https://img.archiexpo.com/images_ae/photo-mg/49862-7
    104771.webp
    -
    https://remont.biz.pl/sklep/31898-large_default/twee
    top-pompa-ciepla-ecoheat-complex.jpg

    Każda to pompa ciepła "innego producenta". Obstawiam że biorą od tego
    samego chińczyka, pokolorują obudowy, przykleją swoje logo, a w
    ustawieniach chińczyk po to daje możliwość kontroli wszystkiego żeby już
    wedle uznania każda firma spersonalizowała produkt czy będzie on do
    basenu, domu, szeregu czy czego tam jeszcze. Wtedy ten "dealer" udziela
    gwarancji dla użytkownika końcowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz