  • Data: 2021-06-10 10:29:43
    Temat: Re: A tymczasem Niemcy i PV
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-06-10 o 09:31, Kris pisze:

    > https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/10
    2859/australijczycy-montuja-tysiace-domowych-magazyn
    ow-energii

    > "Z danych zebranych w raporcie ,,2020 Australia Battery Market Report" wynika, że w
    ubiegłym roku australijskie gospodarstwa domowe zainwestowały w 22 661 domowych
    magazynów energii, których łączna pojemność wynosi 233,45 MWh.

    > Jest to wynik nieco gorszy od zanotowanego rok wcześniej, kiedy w Australii miało
    powstać 22 671 domowych magazynów energii o pojemności 259,32 MWh.

    > Natomiast w roku 2017 liczba domowych baterii wzrosła o 17 839, a ich pojemność
    zwiększyła się o 164,58 MWh, a w roku 2016 zainstalowano 7 325 takich urządzeń o
    pojemności 50,66 MWh.

    > W efekcie tych inwestycji na koniec ubiegłego roku domowe baterie miało posiadać
    już niemal 8 proc. australijskich gospodarstw domowych.

    > SunWiz wylicza , że w latach 2015-2019 w Australii powstało w sumie 73 tys.
    magazynów energii, a ich łączna pojemność wynosi 1099 MWh. W tym 738 MWh to pojemność
    domowych baterii, a 361 MWh to pojemność magazynów przemysłowych."

    A to ciekawe, bo przy tym blockocie czytałem że jest odwrotnie,
    widzocznie dziennikarz coś źle przeczytał :) Ale tam energia droga w
    szczycie więc widocznie takie magazyny się szybko zwracają, nie mówiąc
    już że ich na to stać dlatego wracając na nasze podwórko to u nas tego
    nie widze zbyt szbko, będzie jak z samochodami elektrycznymi.

    --
    Janusz