  • Data: 2012-10-27 09:41:51
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 października 2012 00:36:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Zastanawiałeś się kiedyś w USA w ciągu 100 lat dokonał się taki ogromny

    > A w Polsce jak Drzymała (ten od produkcji tapicerki i klubu Groclin) stawiał
    >
    > kolejną fabrykę w gminie gdzie bezrobocie wynosiło 25% to musiał ludzi do
    >
    > pracy dowozić z odległości ponad 50 kilometrów, bo nie było chętnych.

    Może ten Drzymała płacił tak jak tu u mnie niektóre firmy.
    Gdzieś tam piszesz że ogłoszenia że szukają pracowników ciągle widzisz i wnioskujesz
    na podstawie tego że bezrobocia niema.
    W moim mieście ciągle są ogłoszenia że szukają pracowników ochrony(kilka różnych firm
    ochroniarskich. Najlepiej z grupą inwalidzka ale to inny temat.
    I ciągle szukaja chetnych niewielu to znaczy że bezrobocia nie ma?
    Wiesz ile płaca?- 5zł za godzine jakas umowa o dzieło czy inne zlecenie.
    Mój teściu pracował pół roku w takiej firmie. Dojeżdzał do pracy 30km w jedną strone-
    bus kosztował go 2*8zł- czyli ponad 3 godziny pracy z "dniówki" musiał odłożyc na
    bilety. Jakąś bułke z czymś tam w środku wypada tez wziąć jak 12 godzin w pracy to
    kolejne 2 godziny kosztuje.
    kolejny przykłąd- Maniek chyba wspomniał o marketach. Mam tu Biedronki, Lidl,
    kaufland, jakies Netto i pewnie coś jeszcze. I oni akurat do pracy nie szukaja.
    Chetnych mają sporo bo płaca co prawda niewiele więcej jak najniższa krajowa ale
    płacą w terminie, ubezpieczenie, urlopy jakis socjal.
    W centrum miasta jest spore targowisko- kilkadziesiąt sklepików+ spory dom handlowy.
    Lokalni nasi kupcy. Na sklepach mnóstwo ogłoszeń"szukam pracownika" Czyli niby
    bezrobocie. Tylko że ci lokalni handlowcu płaca podobnie jak wyzej opisane agencje
    ochrony- jakies grosze, umowy jeśli juz to śmieciowe, brak poszanowania prawa pracy
    itp. Rotacje pracowników mają ogreomna, ciągle szukaja. A to okres próbny i możnea
    nie zapłacic a to jakis stażysta z urzedu pracy itp.

    Druga sprawa mobilność o której tak piszesz:
    Teściowa: 594zł, 703zł, 691zł, 735zł, 660zł, 691zł,
    Teściu: 1050zł, 1111zł, 1169zł, 1140zł
    To dochody moich tesciów z ostatniego pół roku. Mieszkanie mają komunalne, komornik
    ich nie nachodzi, prąd i gaz nie odłaczony jakoś tam sobie radzą(cuda w tej Polsce
    się dzieją) ale nie takie życie chyba chodzi.
    Powiedz mi jak oni(55lat i 60lat) maja być teraz "mobilni" i jechać na ten Twój Śląsk
    chociażby. Na bilet na pociag to jeszcze większy probloem by nie był ale tam
    mieszkanie wynająć trzeba( pewnie z 1000zł) jedzenie darmowe na Śląsku też nie jest a
    prace nawet jak od razu by znależli)(zawsze byłem optymistą) to pierwsza wypłata
    dopiero po miesiącu.
    Nie wspomne o tym że tu mieszkają ich córka która pracuje więc wnuczke oni pilnuje.
    Więc jak oni mobilni się stana to kłopot ma córka i tak to jest w życiu niestety.