  • Data: 2021-05-29 11:23:25
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 29 maja 2021 o 09:57:17 UTC+2 uciu napisał(a):
    > Rodzina wymyśliła basen.
    > 9000L
    > zakładam, że pompa na wyposażeniu nie da rady.
    > Mam beczki plastikowe 100 i 200 l
    > ]Mogę/chcę samemu jakiś filtr zrobić - podobny do
    > https://www.youtube.com/watch?v=VoUgGSO7CvM
    >
    > Jakiej pompy najlepiej użyć? Musi być jakaś basenowa - czu może jakaś duża do CO?
    Mam wiatę obok - pompa może być pod wiatą.
    > Wypełnienie beczki z keramzytu czy piasku?
    >

    > Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)
    >
    > uciu
    Piasek sypie się w filtrach piaskowych jako górna warstwę. Żeby po zabrudzeniu zebrać
    trochę a nie wszystko wymieniać. Podobnie jak z filtrami że sznurka
    polipropylenowego. W tych drugich odwija że zewnętrza warstwę i filtr jak nowy. W
    dokładnych filtrach takich jak na prawdziwych basenach woda leci prysznicami na
    warstwę wody jaka jest utrzymywana nad piaskiem. Przy okazji z wody są usuwane żelazo
    i mangan. Woda się natlenia przy takim prysznicu i glony i inne beztlenowe dziadostwa
    mają gorsze warunki do życia.