    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cebula w doniczkach
    Date: Tue, 11 Jan 2022 20:12:49 +0100

    Pani Ewa napisała:

    > A' propos tulipanów i innych cebulowych, to niestety przegapiłam czas
    > sadzenia. Wiem, że Ty pielęgnujesz tradycję sadzenia 24 grudnia i to mi
    > dawało nadzieję, ale w tym roku pod koniec grudnia było u nas mroźnie
    > wyjątkowo i mi się nie udało. Teraz też nie lepiej. Czekam na jakiś
    > cieplejszy dzień, żeby trochę ziemia zmiękła, bo mam całą reklamówkę
    > cebulek w garażu i boję się, że się zmarnują...

    Tak, owa tradycja powstała którejś ciepłej Wigilii, kiedy to mi się
    przypomniało, że mam nieposadzone cebulki tulipanów. Potem była też
    kultywowana jako sylwestrowa czy noworoczna. Zawsze z dobrym skutkiem.
    Rok temu na jesieni miałem nakupowanych tyle różnych cebulek, że nie
    byłem w stanie powtykać ich do ziemi w czasie jednej Sesji Sadzeniowej.
    O tej porze miałem ich jeszcze z kilogram. Posadziłem je w czasie
    odwilży w drugiej połowie stycznia (historia meteo pokazuje, że mogło
    to być moje urodzinowe sadzenie). Wiosną powychodziły z ziemi później
    niż pozostałe, później też zakwitły. A przekwitały w czasie, kiedy
    w innych ogrodach tulipany były tylko wspomnieniem. Zatem obawy zbędne,
    nie zmarnują się. Widzę nawet pewne zalety garażowania cebulek.

    --
    Jarek