  • Data: 2010-07-10 07:07:00
    Temat: Re: Co począć z "fachowcami"
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ona moze lekko wyglusza panele i wyrownuje nieco powierzchnie betonu pod
    > stosunkowo cienkim panelem.

    Ostatnio byłem w pensjonacie, gdzie w pokojach były panele. Stukanie
    jest straszne - i to raczej nie chodzi o to, że panel stuka o beton,
    tylko jak się chodzi w twardych butach to stukanie butów przenosi się na
    warstwę pod spodem (beton). Folia pod panelami zapobiega (zmniejsza)
    przenoszeniu dźwięków (IMHO).

    W sumie taka pływająca podłoga z paneli to samo z siebie niezły
    rezonator. Mam doświadczenia z niedużą podłogą (fragment kuchni) ułożoną
    na kilku warstwach: podłoga z desek na legarach, płyta pilśniowa do
    stabilizacji, folia, panele i stukania praktycznie nie ma. Ale fakt, że
    nie po kuchni rzadko chodzi się w twardych butach.

    M.