    Subject: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Mon, 11 Oct 2021 23:15:45 +0200

    W dniu 11.10.2021 o 22:42, sirapacz pisze:
> [...]
    -wp-CID628-IDLwl5T.html?reason=observed_ad

    > to nie jest dla mnie problem nie do przeskoczenia - zwlaszcza jakbym
    > bral wszystkie ale....

    > ...ten 290pln NETTO za 270W
    > A ja kupowałem za 220pln + 60 wysyłka (i miałem dość blisko więc mogłem
    > se odebrać...) za 255W

    No są też tańsze, czeba szukać. Mam w ulubionych kilka sztuk ale za
    daleko czasem. Jutro odbieram 280W za 250zł. Wincyj nie potrzebuję bo
    potem inny sterownik trzeba a to znów drożej... problem z nadmiarem
    (prąd ładowania) itd.

    > Jak ten hype się skończy za pół roku (a myślę, że tyle będzie potrzeba
    > do wyklarowania) to mam nadzieję, że ceny nieco spadną - szczególnie
    > nowych. Wtedy się nie będę musiał głowić tym bardziej, że wydajność z
    > metra będą miały lepszą. Mniej babrania się w montaże.

    No troszku spadną. Najwięcej spadną za 10 lat w sumie :D...ale nie wiem
    jak będzie wyglądać inflacja wtedy. Najzabawniejsze jest właśnie to, że
    wielu robi sobie FV bez zapewnienia części (panele) na wymianę. Potem
    będą wymieniać całość albo sprzedawać za grosze, co nas "mikropanelarzy"
    ucieszy bardzo :)

    > A może se wydumam jakiego trackera z kątownika? :D

    Ja zrobiłem ale w poziomie/kąt nachylenia. No działa jakieś 20% lepij.

    Wolałbym jednak kontrolę trackera na automechanice, bo jeśli pochylę/kąt
    to tracę na wschodzie. Jak zamontuję w/w nowy panel to obczaję sobie co
    mi daje wincyj, czy czas mikroładowania od wschodu słońca czy pełna moc
    na kącie nachylenia w szczycie. Licznik watogodzin zanabyty/zamontowany
    więc problemów z pomiarem nie mam. Panel mam ustawiony lekko na zachód
    ale jak się wkurwię to mogę zrobić full solartracker. Narazie
    przewymiarowałem 3x więc mam nadzieję że styknie bez udziwnień.

    > Ale każdy pretekst by jechać na Pomorze jest dla mnie dobry ;)

    Ostatnio moja kobita chciała nad morze bo totaka wycieczka
    miałabybyć...więc zaproponowałem piątek-niedziela, żeby zdążyć przed
    zamknięciem :D...Chciała w sobotę a w sobotę zamknięte więc odpada :D

    ...wracając z wakacji "po drodze" kupiłem oczko wodne...w sensie, że
    obejrzałem, wpłaciłem kasę i odebrałem w dowolnej chwili po miesiącu
    przejazdem bo okazja była :)Zaklepane i czekało.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>