    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Date: Fri, 15 Mar 2024 15:43:21 +0100

    On Fri, 15 Mar 2024 14:22:28 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > W listopadzie zeszłego roku 6-letnia pralka samsunga zaczęła zacinać się
    > w trakcie prania - przestawała cokolwiek robić, zatrzymywała się.

    Ale szajs :-)

    > Dwa tygodnie temu zaczęła mieć problemy z odpompowywaniem wody - zamiast
    > odpompować nic nie robiła, po czym kontynuowała pranie (a wody w bębnie
    > coraz więcej). Za każdym razem obrócenie o część obrotu wirnikiem

    wirnik pompy?

    > (wcześniej oczywiście zabawa ze spuszczeniem przez wężyk...) sprawiało,
    > że następnym razem pompa ruszała - po trzecim razie wymieniłem pompę i
    > ponownie działa.

    Interesujące.

    > Ale przy okazji, pytanie o starą pompę - rozebrałem ją
    > https://i.ibb.co/hFH6zYR/pompa.jpg i przyznam że jestem nawet
    > zaskoczony. Konstrukcja wygląda na dość toporną. Za specjalnie brudu czy
    > rdzy tam nie było. Wirnik poruszał się lekko, z charakterystycznymi dla
    > magnesów przeskokami. Te ostatnie też całe.
    >
    > Dlaczego więc ma problemy ze startem i po podaniu zasilania co któryś
    > raz nie rusza? Usterka w komponencie elektrycznym?

    A nowa rusza, ze starym sterownikiem?

    Jesli dobrze widzę, to są tam dwa bieguny magnetyczne.
    To moze miec problem z ruszeniem :-)
    Ale jej chyba wszystko jedno w którą stronę się będzie krecic,
    to i problem mniejszy. Byc może jest też sztuczka znana z zegarków.

    Sterownik nie jest jakis cwany, że zaczyna od małej częstotliwości,
    a potem rośnie?
    No ale jak rozumiem - sterownik nową pompą kręci.

    Jak mam strzelać:
    -zwarcie w cewkach,
    -osłabione magnesy w wirniku,
    -jakies zacięcie w wirniku ... ale jeśli dobrze rozumiem - kręciłeś
    wirnikiem ?

    Złożyc, zobaczyć czy działa :-)

    Dziwne tylko ze przepełniała wodę - powinna miec stosowny czujnik.
    błąd programisty?

    J.