  • Data: 2020-07-28 23:12:53
    Temat: Re: Dynks w baterii prysznicowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kadar napisał:

    > Możesz mi cos doradzić jak mogę normalnie z wami się kontaktować?
    > Nie mam pojęcia jak do tego się zabrać. Teraz z kolei okazało się,
    > że odzyskałem swoje konto.

    Mogę. A nawet chcę i zrobię to chętnie -- w co pewnie nie każdy mi
    uwierzy. Ale najpierw pozrzędzę, bo zrzędliwy jestem: było słuchać
    i notować w kajeciku, gdy inni dawali dobre rady. Już wcześniej
    trzeba było dać sobie spokój z Google Groups, a nie dopiero teraz,
    kiedy gugiel zaczął się odcinać od Usenetu. Nie wiem co będzie dalej,
    może odetnie się od całego, może tylko od kolejnych wybranych grup
    (tej na przykład), może przestanie strzelać focha i (na jakiś czas)
    i będzie (przez jakiś czas) tak jak było. Ale warto być niezależnym,
    a nie czekać jaki numer juro wytną.

    Dobra, koniec zrzędzenia, teraz rady. Konkretne. Poczytać co to
    takiego jest ten Usenet. Wiem, to zajmie chwilkę czasu, więc od razu
    będzie na skróty. Zainstaliwać sobie wybrany Czytnik Grup Dyskusyjnych
    (Usenetu) i rozejrzeć się za jakimś serwerem, z którego nie tylko
    da się czytać, ale i pisać. Czytników jest dużo. Zawsze myślałem,
    że Thunderbird jest czytnikiem marnym, ale ponieważ 90% ludzi wybrało
    własnie ten, więc niech będzie. Zainstalować Thunderbirda. Potem
    z menu "Edycja" >> "Konfiguracja kont" >> "Czynności" >> "Dodaj
    konfigurację innego konta" >> "Konto grup dyskusyjnych". Aż dojdziemy
    do pola "Serwer grup dyskusyjnych". Tu chwila refleksji. Kiedyś
    czynnych serwerów było dużo, ludzie używali różnych. Dzisiaj z tych
    ogólnodostępnych pozostał news.noeostrada.pl. On jest ogólnodostępny
    z polskiego Internetu. A tu Hiszpania. Na szczęście admin tego serwera
    to bardzo uprzejmy gościu, zadeklarował kiedyś, że dopisze każdy zakres
    numeracji IP, z którego ktoś chce pisać. Zresztą można go (admina) czasem
    spotakć na pl.misc.budowanie -- ten cały Usenet to jedna wielka sitwa.
    Piszemy zatem na adres u...@n...neostrada.pl uprzejmą prośbę, a ona
    zostanie spełniona.

    Teraz już z górki. Jak się poda serwer i doklika do końca, to będzie
    można subskrybować grupy, czytać i pisać na nie. A jak ktoś będzie
    miał co do tego pisania uwagi, to słuchać i stosować się. Bo na pewno
    będzie miał rację.

    --
    Jarek