  • Data: 2020-08-29 14:18:00
    Temat: Re: Jak wiązać pomidory?
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu bym na wsparcie niebios nie liczył. Trzeba samemu tęgiego kija
    > sposobić, jeśli tych pomidorów faktycznie tak dużo. Rozważyć przy
    > tym podwiązywanie (z góry, do stałego punktu) kontra przywiązanie
    > (do palika obok, żeby łodyga się nie przerwóciła). Tych krzaczków
    > zapewne niewiele, więc nie ma co tutaj optymalizować nakładu pracy,
    > trzeba wiązać tak, by nie miało szans się połamać ani urwać.

    Dość tęgie kije tam są, ale musiałabym raczej rusztowanie z nich
    zbudować, żeby od góry pomidory do nich podwiązać. Nie wiem, czy zdążę
    przed jesienią. Może w przyszłym sezonie wykorzystam, bo pierwsze
    sukcesy zachęcają do dalszej uprawy.

    A może tym moim pomidorom brak jakiegoś składnika odżywczego, że takie
    słabe i łamliwe mają gałązki? Ale owoce duże i dorodne. Natomiast jeden
    krzaczek koktajlowych zupełnie pozbawiony jest liści, gałązki od dawna
    jakby wyschnięte, a owoców ma sporo, i to już dojrzałych.

    > Teraz to by się pewnie w ogóle tak nie dało.

    Teraz to w niektórych modelach samodzielna wymiana żarówki graniczy z
    cudem, więc nie ma co marzyć o racjonalizatorskiej wymianie paska klinowego.

    Ewa