  • Data: 2022-12-27 22:59:53
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Ja też, ale bardziej przyszłościowo dla PC/BEV.
    > Obecnie przejście na PC się nie opłaci, już lepiej mieć rezerwę
    > dla bev.
    >
    > - mam 16kwp
    >
    > Wykorzystasz tyle?
    > Bo jak nie, to cena prądu z tych paneli też może wyjść drożej niż
    > gaz....

    Przy dzisiejszych cenach to mozliwe.
    Ale tak jak pisałem - to była decyzja majaca sciagnac z mojej głowy
    watpliwości co do ceny gazu za rok, dwa...

    Wedlug OZC moj dom zje 35000kwh.
    Zakładajac ze klima bedzie dzialała z cop miedzy 3-4 to jest jakies
    9000
    Na lato planuje zakup pompy ciepła do basenu.
    Z 16 instalacja wyprodukuje jakies 15500kwh z czego 30% zabierze enea.
    No moze 27% (strzelam)

    Wychodzi ze powinno byc idealnie.

    A jak bedzie nadwyzka to jeszcze moge grzanie CWU przerobic na prąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."