  • Data: 2013-11-17 14:42:47
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam wrote:

    > Znowu to musze napisac - ryli? Serio masz w calym bojlerze 8stC jak
    > zaczynasz go podgrzewac? A nim do tych 8stC spadnie to co - myjesz
    > sie w takiej wodzie? ;)

    > Wydawalo mi sie do tej pory ze Ty masz cos wspolnego z budowlanka i
    > instalatorstwem ale po tym poscie widze ze Ty zupelnie nie wiesz o
    > czym piszesz, kompletnie :-)
    >
    > Poczytaj jakies normy, zalecenia producentow etc. Przyjmuje sie 0,25kW
    > na osobe na potrzeby CWU. 2kW to i tak 2 x za duzo dla 4 osobowej
    > rodziny.

    wiesz co ja mam bardzo dużo z tym wspólengo a z normalmi mi nie wyjeżdżaj...

    oczywiście że nie spuszczam całej wody ze zbironika aż będę miał cały w
    temperaturze 8 stopni :)

    tylko że jeśli tego nie zrobię to znaczy że realnie zużyję jeszcze mniej
    wody niż wychodzi z obliczeń, bo woda o temperaturze 35 stopni juz
    praktycznie sie nie nadaje do mycia.

    warto jednak mieć świadomość że zasobnik bez cyrkulacji, opróźnia si ebardzo
    łądnie strefami, widzę to nawet na swoim gdzie mam mam dwa czujniki i widzie
    ile mam na dole a ile na górze.

    > A czy ja napisalem ze ma sobie kupic grzalke 2kW czy ze ma DOLOZYC do
    > mocy pompy 2kW na potrzeby CWU? Ja mam 7,6kW na CO + dolozylem 1kW na
    > potrzeby CWU i wyszla mi moc 8,6kW pompy - dokladnie taka kupilem. I
    > CWU grzeje nie
    > moca 1kW ale 8,6kW. Ty tego nie rozumiesz czy serio dzisiaj pochlales
    > za duzo (albo wczoraj) ? ;)

    widzisz drogi kolego... ty zasugerowałeś że 2 kW chcesz używac na
    ogrzewanie CWU...

    rozumiem że jak zrozumieąłeś co napisałeć to sie wycofałeś szybciorem.

    dodam jeszcze że twoje wyliczenie było zrobione dla 2kW... więc raczej sie
    nie wykrecisz z tego co nabazgrałeś.

    > U mnie nagrzewa bojler 300l do 45stC w ciagu 40 minut. Robi to dwa
    > razy dziennie (o 5:20 i o 14:20) i to wystarcza na caly dzien duzego
    > (bardzo duzego) zuzycia CWU dla dwoch osob + cyrkulacji dzialajacej
    > praktycznie 20h / dobe. Zuzywam przy tym 3kWh, co przy COPie 3 daje
    > 9kWh / dobe. A Ty

    no i mamy już dwie osoby żyjace jak single, prawdopodobnei nawet w doimu nei
    jecie tylko na mieście.

    amen \

    to teraz wrócmy do prawdziwej rodziny z dzieckiem, gotujacej i sporzątajacej
    w domu a nie tylko dwujki singli przyjeżdzjaącyh wieczorem iść spać.